Sziasztok! Ismeri valaki ezt a gumit? Tapasztalat?
Sziasztok! Ismeri valaki ezt a gumit? Tapasztalat?
@modulus: Megvetem lesz ami lesz alapon!Már fel is dobtam,hát nagyon jó érzetre jobban gurul a continál is. Tudom LAUDA!majd meglátjuk menyire tartós. Üdv.:Isván
@potyka2: Felületi érdesség, mintázat, terhelő erő, érintkező felületek nagysága, amit még nagyban befolyásol a szélesség, illetve a guminyomás.
Ott nálad valami más probléma adódott, ha az egyiket "durván nehezebb volt hajtani", holott szinte ugyanaz a két gumi. Vagy még lehet olyan, hogy van 1 kiváló képességed, és ennyire megérzel különbségeket, holott csak műszeresen lenne szabad. A forma1-ben Niki Lauda volt ilyen. Van rá lehetőség.
Elviekben ami lágyabb, azt nehezebb hajtani, könnyebben kopik, de jobban tapad. Mivel jobban megterül a gumi, "befolyik" az aszfalt kővázának felületi szemcséi közé. De hogy ezt érezni lehessen egy kerékpáron.
Nekem a Cst gumi olyan volt, mint bármelyik más. Nem tapadt jobban, nem kopott jobban. Pláne nem volt érezhető különbség, hogy hűű na ez igen, ez de mennyivel jobb. Lehet, hogy ha mértem volna fékutat -ugyanolyan helyzeti viszonyok mellett-, más eredmény jött volna ki, de ez nem számottevő, nem lehet érezhető.
Mintázatból adódóan talán volt olyan, hogy kanyarban jobb volt vele menni valamelyikkel, vagy vizes úton, mert jobban elvezette a nedvességet.
@modulus: Ja még az hogy mindkét gumit max nyomáson használtam! 4.5-5bar-on a jó gördülés miatt.
@modulus: Most akkor a tapadásnak semmi köze a gördüléshez? A rubena szinte oda"tapasztott"a aszfalthoz durván nehezebb volt hajtani mint a contit. Pedig a conti 47-es a rubena 42-es volt! A cst ezekhez viszonyítva puha(tapados)vagy kemény(gördülős)keverék? Ez lenne a fő kérdésem. Üdv.:István
@potyka2: 2 egyforma szélességű és mintázatú guminak nem lehet nagyságrendekkel jobb a gördülési ellenállása, ha ugyanolyan nyomáson használod! Fizika.
Tapadás talán más lehet, ha más a keverék. Viszont ha jobban tapad, jobban kopik aszfalton.
Én direkt kipróbáltam korábban ugyanolyan gumikat, más árkategóriában. Nem volt érezhető különbség semmiben. Grammban volt kedvezőbb a drágábbik. Ha különbségeket kellett volna felállítani, ahhoz már műszeres mérés lett volna szükséges,mert emberileg nem volt érezhető a differencia.
@modulus: Szia!A conti és rubena gumik is ugyanarra a felhasználásra van tervezve és hasonló paraméterekkel, mégis ég és föld a kettő. Ezért kérdezem!
@potyka2: Nyilván azért írtam, mert van róla tapasztalom. Olyan, mint a többi gumi.
A gördülési ellenállást nagyban a mintázat befolyásolja, illetve hogy milyen nyomáson használod. Minél sűrűbb a minta, annál könnyebben fog gurulni. Ha különleges keverékű gumi lenne, akkor azt jeleznék. Egy bizonyos gumit arra használj amire kitalálták, és nem okoz csalódást. (terep gumit aszfalton lehetőleg ne)
@modulus: Szia!Idáig én is eljutottam.
Konkrét tapasztalatra lennék kíváncsi,CST-t nem használtam soha.
Most conti turing plus-ot használok(paraméterileg hasonló),de mégsem ugyanolyan.
Pl.:előtte rubena flesh STU-t használtam(hasonló a contihoz) de egész más jobban tapad,de sokkal nagyobb a gördülési ellenállása!
Csak egy napig volt nálam és eladtam.
Tehát tapasztalatokat várnák a ilyen szintű CST gumikról.
Pl.: a két konkurenssel összehasonlítva.
Üdv:István
Olyan, mint a többi ehhez hasonló termék. Legfőbb, érdemi tulajdonságai:
Attól függ mennyiért tudsz hozzá jutni, mert sok ehhez hasonló terméket kínálnak. A használattól függően nagyban rajtad áll, mennyire tartós. Maximális guminyomás és ajánlott útviszony betartása, illetve mint minden gumit érdemes ápolóval karbantartani, így nem csak szép lesz, de nem fog idő előtt elöregedni, kirepedezni sem.