Csúszik a külső a felnin. Mi lehet a megoldás?

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2016.07.01. 23:42 csapágyzsír 

  • csapágyzsír avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Az a problémám, hogy folyton kiszakad a belső a szelep tövénél. Figyelek rá, hogy egyenesen áljon a szelep amikor felfújom, de el kezd csúszni vagy mi. Elferdül és aztán ki is szakad. Ez attól lehet, hogy csúszik a külső és húzza magával a belsőt? Mi lehet rá a egoldás? 26" 2-es és 2,1-es külsőket használok, bitwin belsőkkel. Nagyon idegesít már vagy öt belső ment eddig tönkre.

Elküldve: 2020.07.14. 21:34 Csabi3534345 

  • Csabi3534345 avatar
  • hozzászólások: 1

@csapágyzsír: Szia . Mi lett a megoldás? Most én is evvel bajlódok ... Évekig semmi , most meg már a 4. belsőt kell vennem másfél hónapon belül, mert a szelep tövénél kiszakad.. valahogy elcsúszik a külső a felnin .. azt hiszem ..

Elküldve: 2016.07.02. 17:43 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@csapágyzsír: A tömlőnyomás (2,5-3 bar) elvben megfelelő, és ezek szerint a belső mérete is. A tömlő minősége valószínűleg nem sokat számít a szakadást illetően.

Lényegében mindent elmondtunk, egy kivételével. A leeresztett tömlőt ne egy menetben fújd fel. Először csak annyi levegőt tégy bele, hogy eligazodjon a köpeny belsejében, de a külső még elmozdítható legyen. Így, ha nem jól áll a szelep, van lehetőséged egyenesbe igazítani, mégpedig a köpeny csekély mértékű elmozdításával. A hintőpor segít. No meg védi is a tömlőt az összeragadástól és a kidörzsölődéstől.

A köpeny gyártója általában megjelöli a legjobb teljesítményhez tartozó tömlőnyomást. (Hurkásabb köpenyek esetében a megfelelő nyomás 3,5 bar körüli.) Általában érdemes ragaszkodni az ajánláshoz. Kis nyomáson a köpeny gördülési ellenállása megnő, s élettartama is csökken. A kőkeményre felfújt gumi meg ráz, s a nagy nyomás szintén nem tesz jót a guminak.

Tömlőből - ha vásárlásra kerül a sor - rögzítő anyásat érdemes venni: a szelepház végig menetes, és rögzítő anyával lehet a kerékabroncshoz fogatni. Az ilyen tömlővel lényegesen kevesebb baj van szerelésnél, pumpálásnál.

Elküldve: 2016.07.02. 16:31 csapágyzsír 

  • csapágyzsír avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

2,1-es és 1,95-ös bontrager külsőim vannak. A belsők elvileg 2,1-ig jók, de elég olcsó cuccok. Lehet valami jobb minőség kéne. 2.5 és 3 bar közé szoktam fújni, de akkor megpróbálom 3 fölé, meg a hintőport. Köszi a segítséget!

Elküldve: 2016.07.02. 12:12 Csokimánia 

  • Csokimánia avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 51

Gumiköpeny belsejét kend be hintőporral, aztán rakd bele a belsőt. Ősrégi módszer, de működik!

Elküldve: 2016.07.02. 06:42 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@csapágyzsír: Megfelelő nyomáson (> 2,5 bar) a köpeny peremét helyben tartja a súrlódási erő. Első menetben tehát a nyomást kellene ellenőrizni. Ámbár, úgy hiszem, nem ez a baj. Második menetben a nem megfelelő méretű tömlőre gyanakodnék. Ha nem az ajánlott méretet használod, felfújás, illetve menet közben is elmozdulhat a tömlő s vele a szelep.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!