cyclocross vs. cantilever

1-9 (9 hozzászólás)

Elküldve: 2014.09.07. 15:23 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Nézegettem a cyclocross gépeket/versenyeket, és ami szembe tűnt, hogy ma a "már mindenre tárcsaféket szerelünk" korban több bringán CANTI féket láttam (főleg versenyeken, még a 2014-eseken is). Nem erősebb a V-fék? Vagy inkább a súlyra mennének? Miért cantilever?

Nem élet-halál kérdése, csak kíváncsiság... köszi a válaszokat!

Elküldve: 2014.09.17. 08:42 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

A nagy Kannibál, S.Nys idei bringája (Trek Boone): http://www.cxmagazine.com/sven-nys-trek-boone-9-pro-cyclocross-bike-profile Sehol a tárcsa, helyette ott a canti...

Elküldve: 2014.09.16. 14:41 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

A hidrós tárcsa ellen a jelentős többlet tömeg szól jelenleg (az árról most ne beszéljünk). Profi versenyzők is mentek már hidrós tárcsával pár kört tesztként, de aztán verseny közben visszacserélték cantisra a bicajt. Főleg akkor számíthat, ha futós a pálya fölfelé sokat.

Elküldve: 2014.09.07. 21:40 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@sandorp9:

Én mini-V párti vagyok.

Kép

A sár nem szempont, mert olyan helyen ritkán járok, de a fékerő sokkal több, mint egy Canti féké. Jól is adagolható.

Elküldve: 2014.09.07. 21:11 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

Köszi Srácok! Ez a "mi-mivel kombinálható" dolog még szürke nekem, ezt kell még tanulmányoznom! :)

Elküldve: 2014.09.07. 20:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Hogy bonyolódjon a helyzet, mini V-fékkel lehet szerelni az országúti fékváltókarokat is. És pl. a Ridley gyárilag is így szereli az "olcsóbb" cyclocross kerékpárjait, pl. az X-Bow sorozatot (kb. 300 000 forinttól indúl, mivel a belga cég eleve nem olcsó márka)

Elküldve: 2014.09.07. 15:45 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

Elküldve: 2014.09.07. 15:36 Solfrutta 

  • Solfrutta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 81

Azért canti (és nem v), mert az jó az országúti fékkarokhoz. Országúti fékek nem alkalmasak a nagyobb gumik és a sár miatt. Tárcsa most kezd terjedni, de a bowdenes tárcsafékekből is országúti fékkarhoz való kell, ami ritkább-drágább, ráadásul kopik vele a betét rendesen a por, sár miatt. Hidraulikus országúti fékváltók meg mostanában jönnek ki, eddig nem nagyon voltak.

Elküldve: 2014.09.07. 15:32 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

Több könyvben is olvastam erről. A sártűrő képessége miatt használták a canti féket.

"a kantifékek rendelkeznek a legjobb sártűrő képességgel, ami a téli, lucskos versenyeken elsődleges szempont. A kerék így nehezebben tömődik el sárral".

Ezt az ezredforduló után 3 évvel írták, cirka több mint 10 éve...

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!