Defekt probléma

1-20 (20 hozzászólás)

Elküldve: 2021.09.05. 20:09 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni a következő probléma megoldásában.

Adott egy trekking Galaxy Hardroad 28-as típusú kerékpár. Arra gondoltam, hogy a hagyományos, olcsóbb gumijait kicserélem drágább és minőségibb külső köpenyekre. A választásom a Continental Ride Tour 622-47mm (700x45C) típusú külső gumira esett. A csere kb. 3 hónapja meg is történt, de azóta már 4 defektem volt ezekkel a gumikkal. Az első keréken háromszor és a hátsó keréken pedig egyszer. A külsőbe idegen tárgy (pl. akáctüske, drót) nem került, defektkor a kerekek azonnal leeresztettek. Ilyenkor a belsőt kiszedve, látható volt mindig egy kicsi lyuk a belső gumi "oldalán". A felnit ellenőrizve, sorja vagy ami kivághatta volna a belső gumit nem volt. Viszont a hátsó kerék defektje után észrevettem, hogy a Continental gumi drót pereme fölötti rész egy helyen kiszakadt, így új gumit kell vennem. A biciklit napi szintem használom, kb. 20 km teszek meg vele naponta. Mindkét gumit 3,2 bar nyomásra fújtam fel mindig. A testsúlyom kb. 93 kg.

Felni típusa: Beretta 28x1.75 ALLOY - ETPT 0,22 x 19 DIN Belső típusa: Kenda 28x1-1/2 + 1.75 A/V Külső köpenyek: Continental Ride Tour 622-47mm (700x45C)

A kérdésem ez lenne, hogy esetleg az új gumik nem lennének "kompatibilisek" a felnihez? Rosszul választottam esetleg? Mi lehet itt a probléma?

Köszönöm a válaszaitokat és a segítségeteket!

Elküldve: 2021.09.09. 16:42 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@pso76: Nagyobb nyomás, nagyobb durranás. :)

Néztem itt a neten is a 700x45C gumikat. Sajnos nincs nagy választék ebbe a méretben, szerintem. Amit találtam a Schwablbe road cruiser hs434. A másik Kelly gumi. De sajnos, hogy mennyit bírnak, azt nem tudom.

Őszintén max. 6000 Ft környèkén szeretnék külsőt venni. Ez a kompromisszum.

Elküldve: 2021.09.09. 15:11 pso76 

  • pso76 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@sany21: Mind a nagyobb nyomás, mind a defekktűrés (+anyag) drágít. A conti-ról csak régi linkeket találtam, min. 3 bar - max 4 bar közti ajánlással. A magasabb nyomás azzal is jár, hogy magasabb a minimuma is (főleg ha súlyos vagy). Nekem contiból csak gyors gumim van (nem túl defektálló). Dönteni nem akarok helyetted mert nincs egyértelmű termék, én a schwalbe-ra esküszöm ha defektállóság kell (abból is vannak fokozatok), minél vastagabb és nehezebb gumival (ami lassú tehát kompromisszum kell), meg persze drágább is. Ma már mindenre ráírják hogy defektálló, hosszabb utánaolvasást igényel melyik mennyire.

Elküldve: 2021.09.08. 22:15 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

A nyomásra visszatérve, azért gondoltam a max. 3,2 bart, mert a biciklihez adott eredeti külső gumi max. 3,2 bart engedett. Ez volt az: https://fanaticbike.hu/Vee-Rubber-VRB212-28x175-47-622-kopeny

Sajnos most az első keréken még a Conti gumi van, a hátsón pedig egy Kenda. A nyomást az Contiban felfújtam 3,4 barra. A féket ellenőriztem , ismét, nem érnek hozzá a fékek pofái a felnikhez és a gumikhoz sem. Azonban, amikor kanyarodok azt hallom, hogy csikorog a Conti külső gumi. Ezt mi okozhatja? Félek, hogy megint defekt lesz, pedig csak kb. 17-23 km/h szoktam menni, na jó lejtőn gyorsabban. :)

A Conti guminak már mindegy.

A tanulópénz megvolt.

Szerintetek mit kellene tennem? 1.Vegyek egy olcsóbb gumit, magasabb nyomást elbíró belsővel és külsővel? 2.Vegyek egy drágább magasabb nyomást elbíró külsőt és belsőt?

Elküldve: 2021.09.06. 23:00 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@pso76: Hogy hozzáér-e a fékpofa, azt ellenőriztem mindkét keréknél. Igaz lehet nem vettem észre,nem beszélve arról, hogy menet közben minden más.

Elküldve: 2021.09.06. 22:44 pso76 

  • pso76 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@sany21: ilyen sérülésem volt régen, mikor a V-fék beleért.

Elküldve: 2021.09.06. 22:32 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@rcs2003: Sajnos. :(

Elküldve: 2021.09.06. 21:53 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Azta. Szép nagy szétrepedés. Hát ez tényleg kuka.

Elküldve: 2021.09.06. 20:51 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

Esetleg még annyi tudnék hozzátenni, amit leírtam, hogy kanyarban néha "csikorgott" az első keréken lévő Conti gumi. De azt hittem, hogy az a tulajdonságához tartozik. Még soha nem volt minőségi bicikli gumim.

Elküldve: 2021.09.06. 20:49 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@szekelyk: Csak a belső egyik oldalon volt lyuk, minden esetben.

Elküldve: 2021.09.06. 20:46 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@pso76: Az az érdekes számomra, hogy az előző gumi garnitúrában sima külső köpenyeket, Kenda márkájúakat használtam. Azokkal ilyen féle defektet nem kaptam, pedig kb. 2,5 éve rajta voltak a biciklin. Csak azért váltottam, mert egyrészt elég kopottak voltak már. Másrészt pedig, azért mert meguntam, hogy mindig felszedett valami kis drótdarabot, stb. A defektvédelmes gumit azért is választottam. :-)

A Conti Ride Tour gumik max. 4 bar nyomást bírnak ki. A Kenda belsők, ha jól tudom, 3,5 bar-t bírnak.

Feltöltöttem kép képet a külsőről és a perem szakadásról: http://keptarhely.eu/view.php?file=20210906v06xmj4zj.jpeg http://keptarhely.eu/view.php?file=20210906v07xn18ud.jpeg

Elküldve: 2021.09.06. 09:14 szekelyk 

  • szekelyk avatar
  • hozzászólások: 25

@sany21: Esetleg ez. http://kerekpar.network.hu/blog/kerekpar-klub-blogja/kigyoharapas-avagy-a-feluteses-defekt A lényeg: A felütéses defekt ugyanis az a fajta, amit nem egy előző estés dorbézolásból maradt sörösüveg-származék okoz, és nem is egy építkezésből eltévedt rozsdás szeg, vagy tüske az erdőben, hanem a bringás saját magának: akkor történik, amikor nagyobb ütés éri a kereket (padka, kövek, egyéb szintkülönbség), és a belső hirtelen becsípődik a felni és a külső közé. Ilyenkor a felni két csíkban marja el a belsőt, ezért kígyóharapásos defektnek is hívják.

Elküldve: 2021.09.06. 09:05 pso76 

  • pso76 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

A gumiméret-súly kombódhoz gyanúsan kevés a 3.2 bar (még montimat is 4 bar fölé fújom, vagy többre ha a külső engedi, betonra). A gumiméretedhez nem tudok jó kalkulátort, én ezt használom országútihoz https://oniony.com/cycling/calc/pressure. Persze outit 6.5 bar körülire fújom (conti gumi), 5 bar alá nem is ajánlja a conti. Én 95 kg vagyok jelenleg, de nekünk súlyos embereknek el kell felejteni a 4 bar alatti tartományt (még a montis 2"-os saras michelin country style gumim papírja is legalább 4 bart ajánl 80kg felett). Az hogy a drótperem felett szakadt ki, erősíti a nyomás gyanút, főleg a magyar betonutakon nem szabad alacsony nyomással menni, mert 1-2 éles (nem okvetlen mély) kátyú simán felüti. Megjegyzem, mi 90kg felettiek vakfolt vagyunk a sportújságíróknak / versenyző bicikliseknek / távolkeleti piacra gyártóknak, a legtöbb gumi nem is szolgálja ki a nekünk optimális nyomást.

Elküldve: 2021.09.06. 06:51 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@sany21: Nem vagyok a végső bölcsesség birtokában, de gyanúm szerint a köpeny vágja vagy dörzsöli ki a belsőt.

Elküldve: 2021.09.05. 23:19 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@rcs2003: Csak a defektvédelme miatt vettem. :)

Elküldve: 2021.09.05. 23:18 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@rcs2003: Attól kiszakadna a pereme guminak, ha a belső nem lenne jó benne?

Elküldve: 2021.09.05. 22:52 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Amúgy az is lehet hogy csak simán rosszul lett berakva a belső a kerékbe. Aztán használat közben kicsípte a külső és a felni. Ennek is meg van a megfelelő technikája, hiába tűnik rém egyszerű dolognak, kismillió buktatója van.

Elküldve: 2021.09.05. 22:49 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Felniszalag. Én annyit szarakodtam velük az évek során hogy egy ideje inkább szigetelőszalagot használok rétegezve. Nincs is azóta semmi problémám "önerőből" történő defekttel. Amúgy meg nem mindig a drága gumi ám a jó gumi. Az olcsó szarok általában sokkal jobban bírják a strapát mint a csilli-villi prémium gumik.

Elküldve: 2021.09.05. 22:30 sany21 

  • sany21 avatar
  • hozzászólások: 11

@XCode: A tömlővédő szalag még az eredeti, gumi.

Azt kihagytam az előző hozzászólásomból, hogy a kerekekben szemmel láthatóan nincs nyolcas, az idén januárban lett mind a két kerék újra centírozva , és egyúttal a küllőket is újra cserélték. Most még nem mozog egyik sem, ha kézzel megmozgatom. Persze tudom, kanyarodásnál más a helyzet.

Elküldve: 2021.09.05. 21:00 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@sany21: Érdemi segítséget nem tudok adni, csupán tapasztalatomról számolhatok be. Tömlővédő szalagot kellett cserélnem, és az új (keményebb műanyag) szalag újra és újra kivágta a belsőt. Próbálkoztam puhább műanyagból készült szalaggal, de a helyzet csak annyiban változott, hogy ritkábban kellett belsőt ragasztanom. Végül szereztem textil szalagot, s az véglegesen megoldotta gondjaimat.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!