Defektvédő folyadék(ok)/defektvédelem

1-10 (10 hozzászólás)

Elküldve: 2012.03.19. 17:02 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Azért indítottam, mert még nem találtam idevágó topicot, ha mégis van, akkor nyugodtan lehetne törölni, hogy ne foglalja a helyet.

Na szóval, a hosszú hétvégén tekertem először, és már az első 15km aszfalton defektet kaptam. De kétszer jött az agyrém, először, mikor a vadiuj Continental külsőket szidtam, hogy afene jó drága, és egyből itthagy, másodjára meg magamat, mert valami a küllők felől okozta a defektet, ami bentmaradhatott szerelésnél.Arra gondoltam, hogy talán megérne egy misét, hogy venni egy kevés defektvédő folyadékot, hátha segítene.

Az lenne a kérdésem, mert nem találtam tulsok idevágó értékelést itt tb-n, hogy tartós használat esetére mennyire helyettesíti a foltot, illetve kb. mennyi kell egy kerékbe, szóval hogy mondjuk egy 250ml-es slime hány kerékre elég

Ja, és várom a tapasztalataitokat ilyen defektvédős cuccokról

Elküldve: 2012.06.29. 21:57 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@Szgabor: Jól lemaradtam a válasszal, ezer bocsánat! Gondolom, időközben megoldódott már a bajod segítség nélkül is. Vigasztaljon a tudat, hogy nem vesztettél sokat. Annyira macerás az ilyesmi, hogy nem éri meg vele vesződni. Az első lépések: lecsurgatni a nyálkát a régi tömlőből, kézzel segíteni a tömlőfalra ragadt maradéknak, ez még menne valahogy. Amint azonban a levegővel érintkezik a trutyi, visszafordíthatatlan folyamatok mennek végbe benne, elkezd csirizesedni. Mire összegyűjtöd, gyakorlatilag használhatatlanná válik, nincs értelme betölteni az új tömlőbe, mert nem fog megfelelően működni. A folyamat fizikai jellegű (rostosodás), és nem vegyi, tenni ellene sokat nem lehet. A fagyasztás lassítaná a kocsonyásodást, de gondolom, erre nem vagy felkészülve. Végül, ha mégis minden rendben menne, hogyan töltenéd be a szelepen keresztül a nyálkát? Kellene ehhez egy hosszabb cső, amit a szelepházhoz illeszkedik, és némi erőszak, hogy bepréseld a zöldséget a tömlőbe. Egyszóval ne bánkódj, és fogadd bocsánatkérésemet a késedelmes válasz miatt.

Elküldve: 2012.05.16. 17:45 Szgabor 

  • Szgabor avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 7

@XCode: Szia! Látom vágod ezt a defektvédős folyadék témát, szóval lenne egy nagyon egyszerű kérdésem. Hétvége felé fogok külsőt belsőt cserélni, és van egy olyan defektvédősőm amin akkora lyuk lett hogy azt nemtudta betömni a csiganyál...sajna. Kérdésem az lenne hogy érdemes lenne-e lefejteni valahogy a régi belsőben lévő trutyit, és átrakni egy sima belsőbe. Illetve ha érdemes akkor hogy fognál hozzá??? Köszi előre is. Üdv:G

Elküldve: 2012.03.24. 19:04 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

És mi a helyzet az ilyen nemvulkanizálós tapasszal? Valaki próbálta már?

Elküldve: 2012.03.19. 18:47 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@mematyi: Legjobb, legegyszerűbb a defektvédelemmel ellátott jobbfajta köpeny, de egyúttal ez a legdrágább is. Az MTB kevláros defektgátló szalag a második helyezett. Három-négyezer forint egy pár. Majdnem olyan hatásos, mint egy defektvédelemmel ellátott köpeny. A defektvédő lötty a leginkább macerás. Egyszerű, úgymond olcsó, de a legkevésbé hatásos. A defektvédelem ára a megnövekedett tömeg: ez mindenfajta megoldásnál jelentkezik.

A rossz belsőből levágott széles szalag nem látszik jó ötletnek. Gondold csak meg: ha üdvözítő megoldás lenne, nem ezt használná mindenki? Egy vastagfalú DH tömlő is inkább csak a felütések ellen véd, nem a szúrások ellen. Ámbár jó lenne erről a témáról másokat is megkérdezni.

Elküldve: 2012.03.19. 18:26 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

@Xcode: Na mindegy, köszi. Elvileg az enyémben is kellene lennie valami beépített szalagnak, vagy minek, ugyhogy akkor kivárom az első igazi defektet, és majd inkább akkorra halasztom a defektvédelmet.

De azért jöhetne a további info,tapasztalat az ilyen termékekről

Amugy az is megoldás lehet sztem, ha egy rossz belsőből ragasztasz bele egy csíkot

Elküldve: 2012.03.19. 17:48 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@mematyi: Defekt ellen nincs tökéletes védelem. A defektvédő szalag sem az igazi. Jó egy darabig, sok tüskét megakaszt (de nem mindet), cserébe dörzsöli a tömlőt, csökkenti az élettartamát. A defektvédelemmel ellátott köpenyek, a jobb fajták, kb. 150-200 grammal nehezebbek a védőréteg miatt, és persze jó drágák.

Túrákhoz Continental Traffic köpenyeket használok. Ezekben nincs defektvédelem, de olyan erős és vastag a gumi meg a szövetréteg, hogy rövid ideig még a királydinnyének is ellenáll. Egy ilyen köpeny majdnem 1 kg súlyú.

Elküldve: 2012.03.19. 17:32 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

@xcode: Akkor lehet, hogy a plusz 100g plusz súlyban tömítőanyag helyett előnyösebb mondjuk egy szalag a felnibe.

Vagyis nem tudom, csak valahogy csökkenteni kéne a defektet számát, mert szinte minden hegyi turán kapok egyet, és már a jóminőségű foltokból is lassan visszajönne egy-két ilyen kütyü ára

Elküldve: 2012.03.19. 17:29 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@mematyi: A Rubena Slug Self Sealant belsőgumi véleményemnél minden lényegeset leírtam, amit ezzel kapcsolatban tapasztaltam. (A Rubena is Slime löttyöt használ.) Eltelt azóta némi idő, újdonságokról azonban nem tudok beszámolni. Röviden: Nem csodaszer a csiganyál annyi bizonyos. Ajánlások szerint 100-120 g trutyi kell egy-egy tömlőbe. A gyártók 3 mm-es léket még foltozhatónak tartanak, tapasztalatom szerint 1-2 mm-es lyukkal többnyire nincs gond, nagyobbakkal annál inkább. Melegben (24 fok fölött) jól működik a nyálka, de már 10 fok alatt érezhetően romlik a hatásfoka, fagyban pedig jószerével nem tömít. A gyártók szerint 2 év után elöregszik, nem működik a lötty. Na most, ha olyat veszel, ami már ennyi ideig állt a raktárak polcain...

Foltozni pedig kell. Meleg időben elvétve, hidegben gyakorta. Nagyobb lékeket erősen javallott megfoltozni, mert a már eltömített lyukból is kijöhet a dugó.

Elküldve: 2012.03.19. 17:27 pdenes 

  • pdenes avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 105

Úgy tűnik nem csak nekem indult defekttel a szezon:) Én mondjuk kb 300km után kaptam defektet, de pipa vagyok így is eléggé :D Nem szívesen vennék új szingót, főleg, hogy még szinte újak.. Most rendeltem is Matuzéknál Tufo defektgátló löttyöt, szerdára megjön. Kiváncsi vagyok mennyire lesz hatásos, remélem, hogy nagyon! Egyébként amennyire én tudom egy ilyen 250ml-es (a tufo asszem 300as) egy kerékre elég.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!