Deore váltó beállítás bowdencsere után

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2023.10.08. 21:54 András373 

  • András373 avatar
  • hozzászólások: 4
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Hátsó váltó bowdenszakadása után vettem egy decathlonos váltóbowdent, kicseréltem, de nem tudom pontosan beállítani a váltót. A kis fogaskerekek felé váltva szépen működik, viszont a nagyok felé kettőt kell váltani, hogy egyet ugorjon a lánc (aztán persze egyet vissza, hogy halkan fusson). A bowden finombeállítójával arra a határra állítottam, hogy lefelé éppen jól váltson, de hiába. Ha a láncfeszítésen állítok a B csavarral, akkor sem lesz jobb (megfeszítve rosszabb lett, ezért visszalazítottam a gyári mértékre, teljesen lelazítva sem lett jobb). A bowden jól mozog a bowdenházban, talán kicsit jobban is, mint a régi bowdennel. A váltó Shimano Deore, a váltókar Shimano ST-EF51, 8 sebességes. A bringa 2014-es, ez a gyári felszereltség. Mire nem gondoltam, mit nem veszek észre? Köszönöm előre is!

Elküldve: 2023.11.17. 21:30 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@András373: Ki kell az elsőt is cserélni, mármint a kábelezést. Beállítani elvileg egyszerűbb (felszerelni nehezebb), mert a két határoló csavar határozza meg a fokozatokat. Ha azok jól vannak beállítva, akkor csak a bowden feszességének kell jónak lennie.

Elküldve: 2023.11.17. 21:26 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@András373: Nem. Itt kettő probléma lehet egyszerre, ha minden más megfelelő. Egyik, hogy a határoló csavar nem jó a másik a bowden túl laza. Általában fordítva szokott lenni. Azaz túl feszes a bowden és nehezen teszi le a láncot a kisebb felé. Illetve ha valaki túl rövidre szabja a bowdenházat és nagyon feszül alapból a váltó. Addig kell feszíteni a bowdent, hogy minden egyes váltásnál tegye fel a láncot. Lefelé meg szépen rakja le. Na meg persze ne csörögjön a lánc azaz ne legyen a határán a lánc annak, hogy le vagy fel akarjon ugorni. Ilyenkor gyakorlatilag a láncszemben nem közepén fut a váltógörgő foga hanem valahol hozzáér a lánc oldallapjához.

Bekötéskor érdemes feszíteni és úgy rögzíteni a huzalt, mert akkor jóval kevesebbet kell utólag feszíteni rajta. Másik, hogy kerék visszarakása után ellenőrizni, hogy teljesen bent legyen a papucsban a tengely (gyorszáras kerék). A váltótartó fület is meg kell nézni, hogy nem ferdült el. Másik, hogy mivel nem drága mindig egyszerre kell cserélni a bowdenházzal együtt. Nem érdemes ezen spórolni.

Elküldve: 2023.11.17. 15:55 András373 

  • András373 avatar
  • hozzászólások: 4

Sziasztok! Megjárta a szervizt a bringa, a hátsó bowdenházat cserélték, meg megpucolták a váltót, most jobb, mint új korában, alig kell erőt kifejteni a karon :) Azt sajnálom csak, hogy nem nézettem meg az elsőt is, most az olyan nehézkesnek tűnik :) Köszönöm a tippeket!

Elküldve: 2023.10.15. 12:16 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Retkes a bowdenház, tipikus jelenség

Elküldve: 2023.10.15. 11:42 András373 

  • András373 avatar
  • hozzászólások: 4

@rcs2003: bocs, kicsit túl kellett nyomni a váltókart, de nem kellett a követkeő fokozatba váltani

Elküldve: 2023.10.14. 11:48 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

"kicsit túl kellett húzni a kart, de azt megszoktam, és nem kellett túlhúzni" -- ??

Elküldve: 2023.10.14. 10:20 András373 

  • András373 avatar
  • hozzászólások: 4

Urak, köszönöm a tanácsokat. A bowdenfeszességgel nincs gond, a váltó az utolsó 2-3 nagy keréknél utoléri a váltókart, a legnagyobb kerékre váltásnál érezni is a karon, hogy nincs tovább. Amit még nem csináltam, az az alapos takarítás, esetleg a bowdenház csere. Visszagondolva a csere előtt sem volt tökéletes a nagyobbra váltás, kicsit túl kellett húzni a kart, de azt megszoktam, és nem kellett túlhúzni, de egyszerre 3-at váltani már nehezen tudott. Új korában nem volt ilyen gond vele. A B csavarhoz: a Shimano leírása is láncfeszesség-állító csavarról ír, és igaz, hogy az állításával a görgők távolsága a sortól változik (ennél a váltónál úgy is kell beállítani, hogy a lehető legközelebb legyen a sorhoz), de a váltótest is elfordul, amitől a kanál előfeszítése, ezáltal a láncfeszesség is változik :)

Elküldve: 2023.10.12. 22:51 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 304

Szia, mivel felfelé húzod a karral a bowdent, ezért az elmondottak alapján laza a bowden. Feszíteni kell rajta, de inkább a bekötésnél, mert nagyon laza lehet, ha 2kattintásra mozog 1et a váltó… Tedd le legkisebbre, csavard vissza a feszítőt (esetleg mind kettőt, karon is és váltón is) és kézzel ahogy csak tudod feszítsd meg a bowdwent és úgy rögzítsd. Amikor váltasz még szerintem így is kell fedzíteni majd, hogy jól működjön, de azt már a váltón vagy karon.

Elküldve: 2023.10.09. 08:08 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

Cseréld ki a bowdenházat is! Akkor (is) szokott ilyet csinálni, ha az már régi (koszos, oxidált, kopott a hüvely benne, stb.). Főleg a hátsó darabot, ami becsatlakozik a váltóba. Az kapja a legtöbb koszt. (Kézzel húzogatva ezt nem nagyon érezni. Főleg, ha nincs benne rutinod.)

Elküldve: 2023.10.08. 23:52 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 450

Ha nem cseréltél sort, akkor a végállítócsavarokat/B-csavart (amivel a váltógörgők távolságát állítod) nem kell állítani. Először a felfele váltást kell kb. beállítani, és utána finomállító csavarral bíbelődni.

Érdemes benézni a váltófület is, hogy nem ferde-e. Meg rántani egyet a bowdenen, hogy meghúzáskor biztosan feszes legyen.

Elküldve: 2023.10.08. 22:02 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

1 .Rosszul rögzítetted a váltóhoz a bowdent esetleg. Nem mindegy hogy pontosan hol fut bele a szorítóba. 2. Valahol "cigány úton" megy bowden. 3. Nem a láncfeszítést állítod a B csavarral :) 4. Vidd a szervízbe ha nem sikerül megoldani, mert távgyógyászatban nem fogjuk tudni neked megcsinálni. Ez ilyen sajnos

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!