Olyan kérdésem lenne hogy vásárolnék nagyon jó áron egy Dia -Tech Dirt Harry fékkart, és az érdekelne hogy ösze köthetem e mx4gyel?
Olyan kérdésem lenne hogy vásárolnék nagyon jó áron egy Dia -Tech Dirt Harry fékkart, és az érdekelne hogy ösze köthetem e mx4gyel?
@Ns-Biker87: értem, a tényekkel semmiképp nem vitatkozom.
Egyébként szerintem egy nem egyujjas V-fékkart semhúznál rá az ujjadra, mert azt nem kell annyira behúzni. Bár gondolom próbáltad ilyennel, nem tudom az milyen lehetett, de nekem amik eddig voltak V és mechás tárcsafékeim, ami normális volt, azt mindet hozzá tudtam úgy állítani a Shimano és Avid FR5-ös karjaimhoz úgy, hogy félútnál már blokkoltak.
De ez már szerintem egy céltalan eszmecsere, vagyis a kérdezőt nem visszük vele előrébb, hallott már pro és kontrát is.
@Krupcheck: igazad van,de ha vigyázol a tárcsára mint pl én akkor működik a dolog! de elsősorban én az egyujjas kivitel miatt használom ezt a fékkart,mert ezt nem tudom a középső ujjamra ráhúzni és ezáltal nem keletkezik seb rajta ha esetleg annyira behúzóm hogy belevág az ujjamba! a fékerő megfelelő..kiálláshoz illetve blokkoláshoz is elég erőt tudok kifejteni!de ez nem azt jelenti hogy nem lehet vele adagolni is a fékerőt! a tárcsa pedig megfelelő távolságra van a betétektől (nem ér bele a tárcsába,pedig minimálisat üt a tárcsa! jóideje használom ebben a felállásban-nemcsak a mostani bicómon,és semmi hátránya nincsen a dolognak!
@Ns-Biker87: be lehet, csak akkor sokkal kisebb rés van a tárcsa és a pofa között. Mihelyst egy kis nyolcas ugrik a tárcsába csoki van.
Egyébként én is ezt írtam, hogy oké, lehet vele használni, végülis működhet egy kis szerencsével, de ez a mondat egy féknél számomra nagyon rosszul hangzik. Szükségből én magam is kombináltam már mindent mindennel, de mindig az lett a végeredmény, hogy ha nem muszáj, akkor ne kókányoljon az ember, hanem higgye el, hogy nem véletlenül nem kompatibilis papíron egyik cucc a másikkal. Felraksz egy jó féket, aztán elrontod a hozzá nem illő fékkarral. Akkor már érdemesebb egy rendes karral társítani, és úgy rendesen ki lehet használni a tudását.
@Krupcheck: én nemtom mire való az én egyujjas goldfingerem...bmx-re tuti jó...de én mx4-hez használom most..és elég ahhoz h blokkolni lehessen a féket ha úgy kívánja a helyzet! de amugy a mechanikus tárcsaféket be lehet állítani hogy úgy is fogjon ha kevésbé húzod a kart!
@-kanyik-: rákerestem konkrétan erre a típusra, ezt sehol nem ajánlják v-fékhez. Másik bmx fékkaroknál -szerintem, de nem látok bele a gyártók fejébe- mini V-fékhez javasolják, aminek ugyanakkora húzása van, mint az U fékeknek, és néha bmx-eken, meg trekkingeken fordulnak elő (legalábbis én ott láttam eddig, de baromi ritka szerencsére).
Működni valószínűleg működik, hamár használják, de ha van rá módod, kerüld ezt a fajta párosítást, a fentebb részletezett okokból. Lehet, hogy meg lehet vele állni, de sosem lesz olyan jó, mint egy egyszerű V-fékkaral (pl. Avid FR5) párosítva.
Krupcheck : azért csináltam ezt a topikot mert sok gyártó oda is írja hogy v fékhez vagy u fékhez. De közben láttam hogy sokan használják így mx fékkart tárcsával és ez bizonytalanított el.
NEM!
Ezeregy ilyen topik van már, de még egyszer akkor leírom: a bmx fékkar u-fékhez, illetve cantillever fékhez jó. Tárcsafékből csak országúti húzású mechanikushoz jó, ilyen Avid BB5 és BB7-ben létezik (spéci outi verzió), de ritka mint a fehér holló.
Az összes többi mechanikus tárcsafék optimális működéséhez V-fékkar kell.
Ennek annyi az oka, hogy a két fékkar eltérő mennyiségű bowdent húz. A bmx/canti fékkar kevesebbet húz, így csak koppra az ujjaidra ráhúzva fog rendesen fogni, vagy úgy sem. Előfordulhat ritka eset, hogy épp működik valami csoda folytán, de úgy alaphangon egyáltalán nem komptaibilisek.
hasonló kart használok én is mx4-el, meg fog de sajnos a kar nem húz eleget és így markolatig húzva satuz
@Ns-Biker87: Ezt most akartam még írni, de aztán meggondoltam magam :D
persze csak mechanikusnál jó ez a felállás! olajos fékeknél offos a dolog! nézd meg a bicómnál,egyujjas bmx karral húzom a tárcsaféket!
Igen, de azért Dh-ra nem igen ajánlott ez az opció, mire leérnél beállna az ujjad. De városban meg Dirtre bőven jó. Bármilyen tárcsaféket bármilyen fékkarral össze tudsz kötni, mint egy normál féket.