@Zoltán-san: induljunk a radiál fűzéstől. Ott egyszerű a helyzet, minden erő, ami a kereket éri, tök egyenes vonalban hat a küllőre, annak tengelyvonalában. Ezt az erőt ugyanilyen egyenesen továbbítja az agyperemre. Senki nem kap erőt oldalról, a kerék brutálisan merev, de ezt megsínylik az alkatrészek, meg a csuklód.
Plusz nem képes hajtás/fék (tárcsaféknél persze) irányú erőket elviselni, mert ezek merőlegesen hatnak a küllőkre, amit nem hivatott elviselni.
Minél több a kereszt, annál nagyobb szögben állnak a küllők. Ebből következik, hogy a sugárirányú erők, és a hajtásból/fékezésből származó erők aránya eltolódik. Minden erőt ami hat, két vektorra kell bontani, egyik a küllő sugárirányába, másik rá merőlegesen támad.
Mivel a keresztek számának növelésével nő a szög, így a kerék merevsége is elkezd csökkenni, haladva afelé, hogy egyre jobban elviseli a hajtás/fékezés forgatónyomatékát.
Szerintem a 4 kereszt max. szükségmegoldás (adott az agy, felni, minden, és pont csak akkor küllő akad a polcon, hogy 4x-re agyja ki), vagy extrém esetekben szükséges, pl. tudtommal DH-sok használnak ilyent, pont azért, hogy rugalmasabb legyen a kerék, így több erőt elnyeljen, ne törjön oly könnyen.
Nem rossz megoldás, de maradnék a jól bevált 3 keresztnél.