DT Swiss rozsdamentes küllőt milyen kerékbe építsek 130 kg-omhoz?

1-19 (19 válasz)

Elküldve: 2015.04.13. 19:44 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223
Témaindító kérdés:

Üdv Szakik. Kicsit bonyolult a kérdésem. Adott 2 db 32 lyukas agy. Be szeretném őket fűzetni fekete dt küllővel, 4 keresztre, Rodi excalibur felnivel. A kérdés az hogy elég-e a 130 kg alá a 32 db dt küllő, vagy új 36 lyukas agy 332 küllővel lenne az ideális. Megéri-e plusz 11 ezer forintot a 36 lyukas változat, vagy elég az olcsóbb változat . Előre is köszi a tanácsokat.

Elküldve: 2015.04.17. 07:05 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@elemér: Oké köszi utána fogok nézni.

Elküldve: 2015.04.16. 19:26 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 133

@Zoltán-san: Olvass utánna, valahol kifejtik bőven. Hoszabbak a küllők, terhelésnél oldalhajlásuk van. Vegyél egy országútit példának, Radiál vagy 2 kereszt. Általában a városi bringák-cruiserek 4 kereszt, MTB-k 2-3 kereszt főleg inkább 3. Országútit már említettem. Ha az kell hogy minél merevebb legyen a gép, és mozgási energia a pedálról minél hatékonyabban menjen az útra akkor kevés kereszt.

Elküldve: 2015.04.16. 11:58 Belszag 

  • Belszag avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 58

En mar a elejen a 3X-et mondtam.

Elküldve: 2015.04.16. 10:47 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@Krupcheck: Utólag egy kicsit törtem rajta a fejem és ugyanerre a következtetésre jutottam. Mindenesetre köszi a megerősítést, így már teljesen világos.

Elküldve: 2015.04.16. 08:44 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1009

@Zoltán-san: induljunk a radiál fűzéstől. Ott egyszerű a helyzet, minden erő, ami a kereket éri, tök egyenes vonalban hat a küllőre, annak tengelyvonalában. Ezt az erőt ugyanilyen egyenesen továbbítja az agyperemre. Senki nem kap erőt oldalról, a kerék brutálisan merev, de ezt megsínylik az alkatrészek, meg a csuklód.

Plusz nem képes hajtás/fék (tárcsaféknél persze) irányú erőket elviselni, mert ezek merőlegesen hatnak a küllőkre, amit nem hivatott elviselni.

Minél több a kereszt, annál nagyobb szögben állnak a küllők. Ebből következik, hogy a sugárirányú erők, és a hajtásból/fékezésből származó erők aránya eltolódik. Minden erőt ami hat, két vektorra kell bontani, egyik a küllő sugárirányába, másik rá merőlegesen támad. Mivel a keresztek számának növelésével nő a szög, így a kerék merevsége is elkezd csökkenni, haladva afelé, hogy egyre jobban elviseli a hajtás/fékezés forgatónyomatékát.

Szerintem a 4 kereszt max. szükségmegoldás (adott az agy, felni, minden, és pont csak akkor küllő akad a polcon, hogy 4x-re agyja ki), vagy extrém esetekben szükséges, pl. tudtommal DH-sok használnak ilyent, pont azért, hogy rugalmasabb legyen a kerék, így több erőt elnyeljen, ne törjön oly könnyen.

Nem rossz megoldás, de maradnék a jól bevált 3 keresztnél.

Elküldve: 2015.04.16. 08:04 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@elemér: Ne érts félre nem kötekedni akarok, de nem értem hogy a 4 kereszttől miért lesz kevésbé merev a kerék? Egy kereket sem fűztem még életemben, de azt tudom hogy a kevesebb keresztezés jobban igénybeveszi az agyat is gondoljunk csak a radiális fűzésre amely tárcsafék és hátsó kerék esetén nem alkalmazható. Ez utóbbi csak egy kis elméleti kitérő volt.

Elküldve: 2015.04.16. 06:11 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@elemér: Szia. Köszi a választ. Bringaboltban füzik a kereket, ott mondták a 4 keresztet hátulra. Egy városi használatra szánt trekking kerekei lesznek.

Elküldve: 2015.04.16. 06:10 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@Zoltán-san: Köszi a választ, DT lesz ha minden igaz.

Elküldve: 2015.04.15. 21:58 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 133

Minek a 4 kereszt??? Hogy rugalmasabb legyen a kerék? Tedd 3 keresztre, lesz merevsége, kisebb lesz az oldalhajlása. Ha városi tötyögő, vagy cruiser akkor kell a 4 kereszt. Minél merevebbet akarsz úgy csökken a keresztszám. 32 teljesen jó. Versenyre is használják mégsem törik nem lesz benne nyolcas.

Elküldve: 2015.04.15. 08:49 Belszag 

  • Belszag avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 58

En kibrobalom a 28 kullot is am!!! :D

Csak hozatok hozza "osztrakiabol" dt alpine 3 kullot.Mert itthon csak par meretben van.

Elküldve: 2015.04.15. 08:06 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@kpityu79: Szia, úgy látom hogy már megelőztek a válasszal. Azért nem tudok igazán tanácsot adni, mivel én sokkal könnyebb (75-76kg) vagyok nálad. De a DT küllő szerintem is jó választás, mivel a fő versenytárs (SAPIM) küllői sokkal merevebbek és félő hogy hamarabb elpattannának. Legjobb tudomásom szerint a szervizek is jobban szeretnek a rugalmasabb DT küllőkből fűzni. Egy szó, mint száz BELSZAG válasza a fő mérvadó.

Elküldve: 2015.04.14. 09:07 Belszag 

  • Belszag avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 58

@kpityu79: Hat en mit.irtam.

Sulyra annyi voltam mint te. Most csak kicsit kevesebb. 3ev alatt sose tort ki egy kullo se 32kullovel,3kereszttel.

Ennel vilagosabban nem tom leirni:)

Elküldve: 2015.04.14. 09:03 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@Zoltán-san: Szia. Igen, szerintem is igazad van. A 4 kereszt a 36-os verzionál lenne. A szerelö is mondta, hogy a 32-nél 3 kereszt lenne. Csak az a kérdés hogy elég-e ez?

Elküldve: 2015.04.14. 09:00 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@Belszag: Szia. Igen , én érdeklödök. :) Köszi a választ, a 32 lyukas szerintem is 3 keresztre lesz füzve.

Elküldve: 2015.04.14. 08:48 Zoltán-san 

  • Zoltán-san avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 127

@kpityu79: Lehet hogy tévedek, de 32 lyukas felnit nem lehet 4 kereszre fűzni csak max. 3-ra.

Elküldve: 2015.04.14. 07:31 Belszag 

  • Belszag avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 58

Embeeer!!! 3kereszt a legjobb. Minden normalis fuzes ilyen.

Nem lesz erosebb a kereked a4tol.

Elküldve: 2015.04.14. 07:28 Belszag 

  • Belszag avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 58

Pityu!!! Most latom,h te vagy a kerdezo!!! :D

Elküldve: 2015.04.14. 07:26 Belszag 

  • Belszag avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 58

Komám en is anno a 130at suroltam. Igaz en a fenyeset hasznaltam. 32esbol soha egy darab se tort ki. Meg 8asom se volt.

Igaz nem terepeztem,csak aszfalton mentem de kemenyen tekertem.180as tarcsaval nyomtam. Èn szemèly szerint ezt ajanlanam neked.

Ez anno zold dobozban dt champion neven futott 100Ft/db aron.Mostmar 50Ft es "alap" dt kullo neven adjak.

Feketerol tapasztalatom nincs. Egyszer kivancsisagbol vettem egyet. Nem tom az mibol van.de 250Ft es mar egy darab is erezhetoen konnyebb. Tartossagat neml tudom.

En most az ALPINE 3-at nyomozom,mert 28lyukasra valtok.De itthon csak par meretben van. Remelem segitettem.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!