"Egy kis agymenés"

1-17 (17 hozzászólás)

"Egy kis agymenés"

Elküldve: 2018.04.12. 04:19 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok. Adott egy trekking gép! Egy 3x9-es rendszer helyett egy Nexus8 agyváltó láncfeszítővel a integrált Alivio hajtóművet,és a 9-es láncot meghagyva! Eben a agymenés az hogy a háromkörmös Nexus fogaskereket leesztergáltatnám a 9-es lánchoz. Kb.:3mm vastagságból kb. 1.1mm-re(egy gagyi tolómérővel,septiben mérve) Ez így működne? És hányas fogast ajánlotok,mert akkor legyártatnák többet belőle? Vélemények?!Üdv.:István


Elküldve: tegnapelőtt, 19:28 felhasználó ikon   wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 7

Mondhatni.... a shimano hetes és nyolcas nexus meg inter agyváltói igazából szervízigényesebbek. Nem azért mert romlanak, hanem mert könnyen rozsdálnak. Nagyon is könnyen. Nem véletlen hogy alfine esetén már megjelent az olaj... A shimano azt ajánlja hogy 2 év vagy 5000 km után szétszedni és karbantartó olajban áztatni, zsírozni. Ha ez elmarad és az agyházba belekap a rozsda főleg a golyópályákon akkor kuka az egész. Van ilyenekről pár elszomorító fotóm....Mivel ezek nem sport agyváltók, hanem normál trekkingre vannak kitalálva, így a mítikus vibráció meg hasonló dolgok nem jönnek ki. Lehet nagyobb sebességnél és extrémebb használatnál már igen, de azza meg ott az alfine, nuvinci stb... Az ár amit írtál teljesen korrekt.


Elküldve: 2018.04.19. 14:32 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@wolfzoli78:Szia.

Te akkor szervizelsz agyváltókat? A nexus8 20-as szériája tényleg olyas rossz, ahogy olvasni a netten?Meghibásodás,vibrálás,gyenge terhelhetőség? Konkrétan sg-8r20 szabadonfutós típusról lenne szó. Újonnan szettben láncfeszítővel 34000-ért megéri? A új váltón lévő gyári fogaskerék,akkor fogadja a 9-es láncot? Bocs a sok kérdésért,de kezd minden összeállni. Működne a elképzelt rendszer? Üdv.:István


Elküldve: 2018.04.18. 19:25 felhasználó ikon   wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 7

Szia! az is lehet hogy azon már nem az eredeti lánckerék volt. Mi közvetlen a shimanotol veszünk lánckereket....gyakorlatilag heti 3-4 agyváltó szervíz és hozzá kapcsolódó hajtáscserénk van....


Elküldve: 2018.04.18. 13:48 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@wolfzoli78: Szia.

Köszi a láncméretekkel tisztába vagyok. A agyváltó fogaskerék meg egy lepukkant nexus7-en volt amit mértem a boltban, az közel sem ment bele a 9-es láncba!

Hol tudnék"biztosra menve"ilyen 9-es lánchoz való háromkörmös fogaskereket venni/rendelni??

Itt a bringás boltban sima ss-ekröl tudnak! Nagyon köszi a segítséget! Üdv.:István

Ui. A áttételnek már utána néztem a 3-as hajtóművem középső tányérja majdnem a ideális a másik kettő erősebb/gyengébb. Nekem pont ez lenne a lényeg hogy 3x9-es rendszer áttételi tartománya,vagy jobb megmaradjon


Elküldve: 2018.04.17. 20:46 felhasználó ikon   wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 7

Ja és van különbség a kilencen meg a nyolcas lánc vastagság között. A 6-7-8-as lánc vastagsága 7,1 mm. a 9-es 6,5. Nyolcas első lánctányér vastagabb tehát arra rászorul a kilences lánc, főleg a váltáskönnyítéseknél. Visszafele persze nem igaz, max kicsit zajosabb mert billeg a lánc....


Elküldve: 2018.04.17. 20:38 felhasználó ikon   wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 7

Ja és 2.1 áttételt adnak meg gyárilag. tehát 22-es hátsó lánckerékhez 44-es első....


Elküldve: 2018.04.17. 20:36 felhasználó ikon   wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 7

Gyárilag kilences láncot ajánlanak az agyváltóhoz shimanoék. És van hozzá való lánckerék is, vékonyabb mint a normál. Minek esztergálnál, mikor boltban veszel hozzá max 700 forintért....


Elküldve: 2018.04.15. 04:22 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@szellemkutya: Nagyon jó ez a védő öltözet duma!!!!


Elküldve: 2018.04.15. 04:19 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@szellemkutya: Szia.

Köszi a észrevételt.

Utánanézve a 22-es fogas jó lesz,mászáshoz-haladáshoz is. Most a nexus8 véleményeket olvasva,az a vibráció zaklatott fel! Mert a kinézet példány sg-8r20 (olcsón lenne újonnan szerelékkel) ez még a régebbi modell szabadon futós változata.

Most a összes régebbi típus "vibrál" vagy egyes darabok?? Köszi a váltó és a láncvonal infókat!

Üdv.:István


Elküldve: 2018.04.15. 03:50 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@rcs2003: Szia.

Ezek a méretek nem pontosak,de ha igaz az a 2,1mm-er akkor még jobb is. A 8-as láncot használtam már a 9-es hajtóművemen még 3x8-as rendszerben, műxik, de hangosan futott a hajtóművön(újak voltak). Amúgy 9-es láncaim vannak 8-as már nincs! Köszi!Üdv.:István

AKKOR MÉG KÖSZÖRÜLNI KELL A PROJEKTEN SZÓ SZERINT!


Elküldve: 2018.04.15. 03:27 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@messor: Szia.

A fogaskeréken nincs váltás segítő mert ss. Egy 3 körmös agyváltó,kontrás,fixi fogaskerékről van szó! A nexus8 agyváltó lenne a 9-es kazetta helyet,minden maradna a rendszerben. Amúgy kerékpár szervizben mentem a agyára a szerelőnek! Ott kértem egy tolómérőt(gagyi műanyagot hozzám vágott),9-es sort, és egy 3-körmös nexus-t. A fogaskereket belepróbáltam a bringám láncába messze nem megy bele. A megadott méretek csak arányaira céloztak 3/1,1mm. Üdv.:István


Elküldve: 2018.04.14. 09:06 felhasználó ikon   szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 97

@potyka2: Szia!

Értem! Van egy volt futár cimbora aki "ss"-ként használt elől két tányért, ott működött ez a hasonló elmélet! Elmélet! Ha meg csinálod, értelem szerűen arra figyelj, hogy a középső tányér láncvonala tökéletes legyen! Én mindenképpen a váltót hagynám meg hátul, a hosszú lánc igény miatt! Szerintem a veszítőnek ez már sok lenne! Az áttételekhez azt kellene megtudni, hogy a nexus gyárilag mekkora számú fogakat ajánl előre ill. hátra, hogy az általuk ígért tartományok legyenek. Akkor a 38-as tányérhoz kell számolni a hátsót! (ha evvel tisztában vagy akkor boccs) :)! Itt érdeklődhetsz a az áttétellel kapcsolatban: https://www.agyvaltoszerviz.com/postazas/

Ui: A védő öltözékre figyelj, mert ha átléped a hangsebességet, ott már szerintem hideg lesz! :)

További szép napot! :)


Elküldve: 2018.04.14. 08:19 felhasználó ikon   rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • Hozzászólások: 93

Érdekes agymenés. :) A 9-es lánc belső szélessége nálam 2.1mm. A fix fogasok mindig kicsit vastagabbak mint a kazettás fogaskerekek. Gondolom nincs még meg az agyváltó és a fogaskerék így nem tudsz próbálgatni semmit. Még az is lehet hogy elmenne rajta a 9-es lánc esztergálás és vékonyítás nélkül. Apropó 9-es lánc, szerintem nyugodtan tehetsz a bringára 8-as láncot is. A 9-es és 8-as hajtóművek között kb semmi különbség nincs. A 8-as láncok sokkal olcsóbbak is már mint a 9-esek, belső szélességük is kicsivel nagyobb, talán még könnyebben felfeküdnének a hátsó fogaskerékre. Biztos hogy szükséges előre a 48-38-28? Szoktál 50-nel tekerni és hegymenetben is az elöl legkisebb-hátul kegnagyobb kombinációval? Mert ha nem, akkor az egyszerűsítés és a láncvonal kedvéért 1 (akár narrow wide) lánctányér előre és kész.


Elküldve: 2018.04.14. 07:48 felhasználó ikon   messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Hozzászólások: 171

Az 1.1 miliméteresre esztergált fogaskerék több okból sem működne. 1. nagyon vékony lenne hamar törnének a fogak a vékony lemezvastagság miatt. 2. a soron minden gyártó kialakított gyárilag egy úgynevezett léptető rámpát ami a váltás miatt van több helyen belepréselve/marva a fogaskerekek oldalába, ez segíti a váltást. Ha leesztergáltatod pont a váltás nem fog működni, mert nem lest ami a váltást segítse. (pozícionálatlan váltón működhetne, de ott meg az egyes pont(ld. fent) miatt nem történhetne meg. Szóval az a baj a történet több sebből vérzik. Szóval nem ajánlanám!


Elküldve: 2018.04.14. 04:57 felhasználó ikon   potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 67

@szellemkutya: Szia!

A esztergálás a fogaskerék fogainál lenne csak elvékonyítva,hogy a 9-es lánc rámenjen. Alivio hajtómű(integrált 48-38-28-as kiosztású)lenne használva, csak a 9-es kazetta lenne kiváltva a agyváltóval. A szinte karbantartás mentesség a cél, első váltó igénytelen jószág agyváltó úgyszintén! Így 3X +8-as agyváltó áttétel lesz, de hányas fogast válasszak ahhoz hogy hasonló áttétel maradjon mint a sima 3X9-es rendszernél? Na ez lenne a "AGYMENÉSEM"! Működne!láncvonal?,egy láncfeszítő elbírna egy trekking hajtómű láncfeleslegével? Vagy fennhagynám a hátsó váltót láncfeszítőnek (az biztos elbír vele)végállás csavarokkal fixre állítva. Vélemény? Üdv.:István


Elküldve: 2018.04.13. 20:43 felhasználó ikon   szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 97

Szia!

A láncfeszítő miatt akarod elvékonyítani a fogaskereket? Kérdés, hogy az elvékonyított fogaskerék hogyan illeszkedik az agyra, ahol több mint 3 mm a helye!? A hajtóművön milyen fog számú tányért akarsz használni? 46-18 vagy 19? Ui: Az esztergályos örülni fog Neked! :)


Új hozzászólás:
Az "Elküld" gombra kattintva elfogadod a felhasználási feltételeket!
(formázási lehetőségek)
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!