Állandó váltóproblémák miatt ami lehetetlenné tette az izomból kiállva tekerést egysebességesítettem az össztelósomat. Egyelőre csak össze van fércelve. Kellékek: a régi három tányéros hajtás, két komplett 8 sebességes hátsó fogaskeréksor (kazettás), a régi lánc.
A három tányéros hajtást szétszedtem, vettem rövidebb lánctányér csavarokat és a középső tányér megmaradt a többi kuka. Első/hátsó váltó, összes bowden és váltókarok kuka.
Két 8 sebességes kazettás hátsó sort szétszedtem és kinyertem sok-sok közgyűrűt.
Hátsó kazettára feldobtam a közgyűrűket és egy kisebb fogaskereket.
Régi láncot rövidebbre szabtam láncszemkinyomó segítségével és ahogy tudtam feszesen felraktam.
A közgyűrűket pakolgattam hátul amíg nagyjából egyenes lett a láncvonal.
Nincs láncfeszítő (nem is lesz) de minden jónak tűnik.
Tapasztalatok: 1. Hátsó teló teljes összenyomódásakor nagyon feszes a lánc, közepes állásban pedig feszes, ha leszállok a bicikliről akkor pedig ujjal lehet fel-le mozgatni 1 cm-t középen a láncot. 2. Elég jó áttételt sikerült találnom de még tudok variálni 3. A biciklinek nincs hangja tekeréskor, csak a bütykös gumit hallani, nagyon durva élmény!
Bárhol megyek, ha könnyebre váltanék akkor kiállok és kész, sokkal gyorsabb vagyok. Nagyon brutális kiállva tekeréses hajtókarszaggató felfelé tépés is rendben van, a régi hátsó váltó ilyenkor már szalajtott és megszaladt a hajtókar ami hatalmas eséseket és behorpasztott sípcsontot jelentett.
Nagyon tetszik a kormány, két fékkar, markolat és ennyi.
Felsőtest és karok erőteljes fejlődésnek indultak! Nem utolsó szempont.
Kérésre készítek fényképeket.
Jövőbeli tervek: fém közgyűrű készlet, 1/8"-es brutál félszemes lánckészlet, egysebességes első és hátsó lánctányér vásárlása.
Megjegyzés: hátul kb 10 cm rugóutas gép, de a forgáspont miatt még elviselhető lánctávolság nyúlás összenyomódáskor. Láncfeszítő alkalmazását kizártnak tartom, nem férne bele az öszképbe.