Egysebességesítés össztelós mtb tapasztalatok.

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2012.08.26. 14:21 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84
Témaindító hozzászólás:

Állandó váltóproblémák miatt ami lehetetlenné tette az izomból kiállva tekerést egysebességesítettem az össztelósomat. Egyelőre csak össze van fércelve. Kellékek: a régi három tányéros hajtás, két komplett 8 sebességes hátsó fogaskeréksor (kazettás), a régi lánc.

A három tányéros hajtást szétszedtem, vettem rövidebb lánctányér csavarokat és a középső tányér megmaradt a többi kuka. Első/hátsó váltó, összes bowden és váltókarok kuka.

Két 8 sebességes kazettás hátsó sort szétszedtem és kinyertem sok-sok közgyűrűt.

Hátsó kazettára feldobtam a közgyűrűket és egy kisebb fogaskereket.

Régi láncot rövidebbre szabtam láncszemkinyomó segítségével és ahogy tudtam feszesen felraktam.

A közgyűrűket pakolgattam hátul amíg nagyjából egyenes lett a láncvonal.

Nincs láncfeszítő (nem is lesz) de minden jónak tűnik.

Tapasztalatok: 1. Hátsó teló teljes összenyomódásakor nagyon feszes a lánc, közepes állásban pedig feszes, ha leszállok a bicikliről akkor pedig ujjal lehet fel-le mozgatni 1 cm-t középen a láncot. 2. Elég jó áttételt sikerült találnom de még tudok variálni 3. A biciklinek nincs hangja tekeréskor, csak a bütykös gumit hallani, nagyon durva élmény!

  1. Bárhol megyek, ha könnyebre váltanék akkor kiállok és kész, sokkal gyorsabb vagyok. Nagyon brutális kiállva tekeréses hajtókarszaggató felfelé tépés is rendben van, a régi hátsó váltó ilyenkor már szalajtott és megszaladt a hajtókar ami hatalmas eséseket és behorpasztott sípcsontot jelentett.

  2. Nagyon tetszik a kormány, két fékkar, markolat és ennyi.

  3. Felsőtest és karok erőteljes fejlődésnek indultak! Nem utolsó szempont.

Kérésre készítek fényképeket.

Jövőbeli tervek: fém közgyűrű készlet, 1/8"-es brutál félszemes lánckészlet, egysebességes első és hátsó lánctányér vásárlása.

Megjegyzés: hátul kb 10 cm rugóutas gép, de a forgáspont miatt még elviselhető lánctávolság nyúlás összenyomódáskor. Láncfeszítő alkalmazását kizártnak tartom, nem férne bele az öszképbe.

Elküldve: 2012.09.17. 00:30 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Nitronaut: Érdekes,de látom működik nálad,lehet itt erősíteni az izmokat az biztos!

Elküldve: 2012.09.15. 18:04 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

Vázat sikerült megcsinálni, főleg a forgáspontok csavarjai mentek szét hálistennek!!! A kaland folytatódik.

Shimano Alfine RUGÓS láncfeszítővel működik most a rendszer (4500 ft). Hátul már 1-sebességes lánctányér van (900 Ft), jóval vaskosabb anyagból van és a fogak is jóval hosszabbak mint egy 8-sebességes fogaskerék.

Vásároltam egysebességes láncot (1500 ft), úristen ez T34-es harckocsiba is jó lenne valahova annyira vaskos. Természetesen az alfine láncfeszítőbe nem lehet befűzni mert túl széles, tehát vettem széles 7 sebességes láncot (1500 Ft) ami megfelelő lett.

Viszont egy másik féle láncfeszítővel nagyon is jó lenne az 1-sebis lánc! Pld: XLC CR-A03 (4000 Ft).

Első lánctányér még mindig egy 22 fogas középső tányér, vékonyra és hullámosra marva a váltás segítésére. Fogok venni szerkezetileg brutálisan túlméretezett FSA DH egysebis tányért (3000 Ft). Az FSA kapható 22 és 40 fogas között 2 foganként növekvő a választékban, egy 30 vagy 32-es lesz a megoldás.

Tapasztalatok: hátsó rugóstag teljes összenyomódáskor az alfine feszítő teszi a dolgát, nincs többé nem kívánt túlfeszülés.

A hátsó vagy első fogaskereket is tudom cserélgetni jóval kisebbre és nagyobbra is anélkül hogy a láncot babrálni kéne mert a feszítő sok-sok centit tud mozogni ha kell!

Gyökeres ösvényen, köveken, padkákon és zötyögős helyeken tekerve a lánc nem veri a vázat, hanem csak picit libeg a levegőben, teljesen hangtalanul!

Legdurvább élmény: emelkedő vagy lejtő előtt próbálok váltani és a hüvelykujjam a váltókar hűlt helyét nyomogatja :-). most áll át az agyam arra hogy NEM kell már semmi mást csinálni csak tekerni és élvezni a menetszelet.

Kell egy új kormány meg valami CNC-zett extrém stucni is, mert irtózatos terhelést kap kiállva tekeréskor a kormány, szinte hajlik felfelé ahogy izomból tépem, pattan egyet-egyet a stucni. Ettől most komolyan félek hogy a stucni kettészakadhat vagy széttépem a kormányt.

Elküldve: 2012.09.01. 21:04 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@Nitronaut: Na akkor megvolt a tanulópénz látom,szép,nem véletlenűl találták ki a láncfeszítőt!

Elküldve: 2012.08.28. 18:27 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

@BF2 hungarolada: meg azért csinálnak monoblokk körüli forgáspontos vázakat csúszópapuccsal... Azok direkt erre vannak kitalálva.

Hát ma rájöttem, hogy miért is rossz nem megfelelő össztelóson láncfesz nélkül egysebességesíteni. Teljes összenyomódáskor ugyanis NAGYON feszes volt a láncom és ez iszonyatos lefelé húzó erőt jelentett a hátsó keréken (is).

Annyira nagyon hogy a lánc ereje a teljesen megszorított gyorszáras hátsó kerekemet kitépte lefelé irányba a vázból egy nagyobb lépcsőről leérkezés után szétnyalva a váz anyagát a befogató helyen.

A kár: bal cro-mo láncvilla tőből kitépődött a hátsó háromszögből a forgáspontnál. A hátsó rugóstag kieresztette az összes olajat és kiszakadt a perselyből a dugattyú része, leszakadt a hátsó tárcsafék a felfogatással együtt. A lánctányér elöl szétrepedt.

A megmaradt hátsó háromszög rész kicsavarodot 15-20 fokot oldalra, a forgáspontoknál deformálódtak el.

Nekem hajam szála sem görbül hálistennek, átugrottam a kormányt előrefelé.

Karácsonyra vázat kérek jézuskától.

Elküldve: 2012.08.28. 15:38 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Zeke: illetve nem megoldas, hogy kiszedunk szemeket a megnyult lancbol...

Elküldve: 2012.08.28. 02:12 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@Nitronaut: a félszemes meg a kialakításából adódóan méginkább nyúlik

Elküldve: 2012.08.27. 19:05 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

Kösz az infót! Mennyit tud nyúlni egy 8 sebességes lánc? Centimétereket? Jövőbeli félszemes lánc esetén ha az is tud 1 cm-t nyúlni akkor kiveszek egy szemet. Gondolom én kezdő SS mtb-s.

Elküldve: 2012.08.27. 18:18 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Nitronaut: nem tudsz rendes láncfeszességet állítani. Csapkodni fog, hajtáshatékonyságot hazavágja, esetleg ledobálja a láncot, stb. Minél jobban megnyúlik, annál inkább. Ejtőpapucsos SS-nél jó, ha van láncfeszítő. Vagy átpapucsoltatod a vázat.

Egyébként ami problémát leírtál, hogy izomból, nagy áttéten tekerve a váltó nem bírta, egyszerű megoldás, ha veszel egy normális váltót, ami bírja a nyomatékot. Pl. XT, SLX.

Elküldve: 2012.08.27. 17:59 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

@Zeke: Helló, milyen problémát okozhat a lánc megnyúlása?

Elküldve: 2012.08.26. 16:52 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

meg azért csinálnak monoblokk körüli forgáspontos vázakat csúszópapuccsal... Azok direkt erre vannak kitalálva.

ilyen pl a kona bass, blackmarket killswitch

Elküldve: 2012.08.26. 16:47 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

Idővel gondod lesz a lánchosszal , láncfeszítő nélkül a nyúlás problémát fog jelenteni , nem véletlen találták ki a csúszópapucsot.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!