Ékes hajtóműbe beletört az ék, hogyan tudom kiszedni?

1-7 (7 hozzászólás)

Elküldve: 2013.01.10. 22:17 tenkjuh 

  • tenkjuh avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33
Témaindító hozzászólás:

Hello!

Csepel apollóbol szeretném kicserélni a hajtóművet viszont a lánctányér felőli oldalon beletört az ék :( . Hogy tudnám házilag kiszedni?

Elküldve: 2013.02.18. 22:41 tenkjuh 

  • tenkjuh avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33

@Vilmos23:

Időközben már sikerült a hajtómű csere ! :-)

Elküldve: 2013.02.17. 17:49 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@tenkjuh: ékes tengely alatt 4 szögtengelyt értesz?Mert ha igen akkor sima hajtókar leszedő szerszámmal sec perc alatt megoldható a dolog.

Elküldve: 2013.02.17. 17:33 m41V43 

  • m41V43 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 28

Szia!

Ha beletört az ék akkor javaslom hogy alaposan olajozd be vagy WD40-nel és utána egy hegyes vassal vagy egy nagy szöggel ami tompa kezd el kifelé ütni mikorben a lábaddal ellentartasz a tengely végén

vagy fúrj egy kis lyukat utána menetet fúrj bele és egy csavart tekerj be amit ki lehet feszíteni vagy ütni

Sok sikert!

Elküldve: 2013.01.11. 15:29 tenkjuh 

  • tenkjuh avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 33

@XCode :

Köszi az infot ! A finom ütlegelés nem segített így a fúrós megoldásra jutottam énis a lépcsőházi szomszédok legnagyobb örömére. Lassan meglesz a hajtómű csere a régi ékesről egy neve nincs monti hajtásra, időközben kapott a gép egy "új" hátsó kereket fixi aggyal igy más lesz a gondolkodás módja :D

Elküldve: 2013.01.11. 13:55 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@tenkjuh: Jó pap holtig tanul (fejfáján a felirat: tanulmányait befejezte). Barátom jelezte, hogy ő fúrókalapáccsal, illetve megfelelő vastagságú fúrószárral üti ki az éket. Ha van ilyen szerszámod, akkor nyert ügyed van. Előkészíted a törött véget, hogy a fúró ne csúszkáljon rajta, aztán bekapcsolod a gépet...

Elküldve: 2013.01.11. 11:27 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@tenkjuh: Valamilyen híg kenőanyagot kell bejuttatni az ék és a hajtókar közé, pl. cseppnyi petróleumot, műszerolajat, csavarlazítót. Alkalmas eszközzel (megfelelő átmérőjű acél tüske) kiütni a beletörött éket. A másik oldalt alá kell támasztani, hogy ne menjen tönkre a tengely, a csapágy stb. Sok kis apró ütögetés hatásosabb lehet, mint néhány hatalmas csapás.

Bele is lehet fúrni a makacs ékbe. Ez egyrészt szükségszerű, ha a tüskét nem lehet másként biztonságosan az ék törött végéhez illeszteni. Másrészt az éket meggyengíti, különösen, ha teljes hosszában sikerül kifúrni. Vigyázni kell, hogy a fúró ne tegyen kárt a tengelyben, hajtókarban.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!