Hello!
Csepel apollóbol szeretném kicserélni a hajtóművet viszont a lánctányér felőli oldalon beletört az ék :( . Hogy tudnám házilag kiszedni?
Hello!
Csepel apollóbol szeretném kicserélni a hajtóművet viszont a lánctányér felőli oldalon beletört az ék :( . Hogy tudnám házilag kiszedni?
@tenkjuh: ékes tengely alatt 4 szögtengelyt értesz?Mert ha igen akkor sima hajtókar leszedő szerszámmal sec perc alatt megoldható a dolog.
Szia!
Ha beletört az ék akkor javaslom hogy alaposan olajozd be vagy WD40-nel és utána egy hegyes vassal vagy egy nagy szöggel ami tompa kezd el kifelé ütni mikorben a lábaddal ellentartasz a tengely végén
vagy fúrj egy kis lyukat utána menetet fúrj bele és egy csavart tekerj be amit ki lehet feszíteni vagy ütni
Sok sikert!
@XCode :
Köszi az infot ! A finom ütlegelés nem segített így a fúrós megoldásra jutottam énis a lépcsőházi szomszédok legnagyobb örömére. Lassan meglesz a hajtómű csere a régi ékesről egy neve nincs monti hajtásra, időközben kapott a gép egy "új" hátsó kereket fixi aggyal igy más lesz a gondolkodás módja :D
@tenkjuh: Jó pap holtig tanul (fejfáján a felirat: tanulmányait befejezte). Barátom jelezte, hogy ő fúrókalapáccsal, illetve megfelelő vastagságú fúrószárral üti ki az éket. Ha van ilyen szerszámod, akkor nyert ügyed van. Előkészíted a törött véget, hogy a fúró ne csúszkáljon rajta, aztán bekapcsolod a gépet...
@tenkjuh: Valamilyen híg kenőanyagot kell bejuttatni az ék és a hajtókar közé, pl. cseppnyi petróleumot, műszerolajat, csavarlazítót. Alkalmas eszközzel (megfelelő átmérőjű acél tüske) kiütni a beletörött éket. A másik oldalt alá kell támasztani, hogy ne menjen tönkre a tengely, a csapágy stb. Sok kis apró ütögetés hatásosabb lehet, mint néhány hatalmas csapás.
Bele is lehet fúrni a makacs ékbe. Ez egyrészt szükségszerű, ha a tüskét nem lehet másként biztonságosan az ék törött végéhez illeszteni. Másrészt az éket meggyengíti, különösen, ha teljes hosszában sikerül kifúrni. Vigyázni kell, hogy a fúró ne tegyen kárt a tengelyben, hajtókarban.