Sziasztok!
Létezik-e módszer hagyományos szeleppel rendelkező kerékpárnál a gumi nyomás ellenőrzésére?
Sziasztok!
Létezik-e módszer hagyományos szeleppel rendelkező kerékpárnál a gumi nyomás ellenőrzésére?
@mirage: mérni mér, csak nem azt a nyomást méri, amire jelenesetben szükség lenne. Olyan mintha rosszul kötnéd be az amper vagy voltmérőt az áramkörbe. Mérni mér, csak nem azt amit szeretnél.
@mirage: na ok ezt rosszul fogalmaztam...vagyis nem a pumpafej nyomja le....vagy mi a szösz..na mindegy, aki érti, érti...
@mirage: a nyomásmérős pumpa egy dolog, a nyomásmérő egy másik. A nyomásmérős pumpát ahogy nyomod nő a belső nyomása, ahogy ez egyenlítődik a gumibelsőben lévővel kinyílik a szelep, és a levegő átáramlik, tehát befújásnál a nyomásmérő azon a ponton áll meg, amekkora a nyomás a belsőben. ha egy fix 6baros kompresszorral fújod, tuti hogy 6 bar lesz benne. De nyomásmérővel ezt nem tudod ellenőrizni, mivel ott nem tudod nyomással nyitni a szelepet.
@Takács Balázs: egyébként egy dologban nincs igazad, mégpedig ha presta szelepre szelepadaptert teszel, a tüske távol lesz a szeleptől hogy lenyomja, a nyomásmérős pumpa mégis méri...
@Takács Balázs: a sprint trekkingeken is golyós van, és a nyomásmérős pumpa méri a nyomást... a keresztanyám campingjébe is golyós szelepet tettem-és a nyomásmérős pumpa méri a nyomást....nem kell mindent túlbonyolítani....hidd el, működik:) de ha érdekel küldök neked is egy párat tesztelésre...
@XCode: nem az a gond hogy nagyobb nyomást kell kifejtened, hanem hogy a szelep a csatlakozó ráhelyezésekor nem nyitódik. A gumis sem, és a tűs sem, mivel a tűs is nyomáskülönbségre nyílik, míg az autó és presta szelep a tüske benyomására, amit a csatlakozó nyom be. a nyomásmérő benyomja a szelepet, és a bejutó levegő nyomását méri. bicikliszelepre nem tudsz olyan nyomásmérőt tenni, ami nyitja a szelepet.
vagy ha elküldöd priviben a postacímed küldök ingyér egy párat...itthon van egy marékkal...:-D
cseréld ki a szelepeket golyósra gumis (Aminél nem szelepgumivan ráhúzva, hanem a belsejében egy golyó nyit-zár) helyett...max 50ft a kettő, azzal már lehet mérni a nyomást....
KTM kerékpárt vettünk ilyen szeleppel. Persze kicserélhetjük a belsőket, de alapból azt gondolnám,hogy egy KTM-ben már korszerűbb szelep van. Vajon miért ilyen szeleppel szerelik?
@Takács Balázs: Igazad van. Amikor a pumpával belefújsz levegőt, "kinyílik" a szelep, de nagyobb nyomást kell kifejtened, mint ami a tömlőben uralkodik. Így aztán az eredmény csak hozzávetőleges lehet. Gebaß...
rátenni úgy rálehet, de a gumi belső nyomását nem tudod mérni, mert ahhoz a gumit el kellene távolítani a szelepről, hogy egy kamra legyen a gumi és a nyomásmérő. Autószelepnél benyomja a mérő a tüskét, prestánál is, hagyományosnál belül van a szelep (vagy ráfeszül a gumi) és azt nem tudod megnyitni nyomásmérővel.
Üdv.
@Furi71: Kerülő úton, pl. szelepátalakítóval megoldható a mérés. Vagy nyomásmérős pumpával, ami hagyományos szelephez is csatlakoztatható.