Rosszabb esetben törik is? Ez csak egy equalizer huszonegyes és nagyon vékony, ezért nem szeretnék kockáztatni.
Rosszabb esetben törik is? Ez csak egy equalizer huszonegyes és nagyon vékony, ezért nem szeretnék kockáztatni.
Szerintem is a fúrás-tágítás milyenségétől függ,mert ugye a tépett szélű valószínűleg hajlamosabb a repedésre-csak azért írom mert fémmegmunkálásban jártas vagyok-autóalkatrészgyártó munkahelyen dolgozok-és ott az ilyen szélű alkatrészek hajlamosak repedni!Sorjás alapanyagból-hajlítás-húzás után előfordúl ugyanez!
Én megfúrtam, ez még nyár elején volt, azóta kaptak rendesen a felnik terepen is meg országúton is gödröket is mindent de semmi baja
@Krupcheck: Országúton ugye nem kérdés, hogy presta, mert ugye el se férne más. MTB-n szerintem inkább hit kérdése a dolog. Illetve valóban egy hajszállal könnyebb és igazán hosszú szelepszáras csak prestából van. Bár ez MTB-n nem nagyon szempont. Fúrni meg lehet bátran. Régen én is sokat fúrtam, de most már inkább prestát használok, ha egy felni olyan. Igazábol teljesen mindegy...
6 vs. 7.5mm 1.5mm eltérés átmérőben, az sugáron 0.75 mm, ami egy ilyen dolognál gatyamadzagpengetés...
álámániumot meg minden fos fúróval meg lehet fúrni/értelmes kereteken belül/ tehát azért ne asztalos apuka fúróját kell elkérni el amivel deszkát fúrnak... :)
nem is értem mit kell ennyit beszélni erről...
nem fog elrepedni, feltéve ha nem 20-as kobaltfúróval tolsz neki lyukat... nem kell ilyentől fosni. a niplinél is azért reped elsősorban, mert valaki túlhúzza a küllőket, az meg "átjön"...
ha mégis reped, ¤1-es fúróval tolsz mindkét végére lyukat, attól a repedés megáll... én egyszer kényszermegoldásként pontozóval ütöttem a két végére, az is eredményes volt.
Én szeretem a prestát, de magam is a fúrás mellett voksolok. A SUN felnik azért nem rosszak. (Nem teljesen értem, de hogyan nem passzentos egy autós szelepes belsővel egy CC felni???) mindenesetre egy autós szelepnek max 0.75 átmérő furat kell, egy presta 0.6mm-en már átmegy. Mindössze 1mm kell tágítani. A kérdés inkább az, hogy milyen fúrószárral és sebességgel kezdj neki a műveletnek. Én fúrnám.
*bocsánat, valamiért a 2 centiből nálam fél lett. 2 centi meg a már nagy távolságban számít ez esetben, a repedés nem szalad csak úgy (:
@dr.anonimus: azért, mert az folyamatosan kapja az ipart, rángatják a küllők. De az sem jellemző, és valószínűleg ott is inkább akkor, ha valami kis hiba van a körkörösségben.
Fél centinél azért kicsit távolabb van a szeleplyuk. És ha már a küllőtől megindul repedni, akkor tök mindegy. Egyébként van olyan felnim (Ritchey OCR Pro), ami a hibás kialakítása miatt reped, megfúrtam milis fúróval a repedések végét, és egyelőre meg is álltak ott.
Nekem amúgy tök8 mit csinálsz a felniddel, csak azt mondom, hogy a felfúrástól félni hülyeség. Ezek szerint a monti felnik kb. 95 %-ának repednie kellene. A gyári lyuk sem magától terem rajta, azt is fúrják.
@Takács Balázs: ezt az indokot megértem. Mármint az elférőset.
@Krupcheck: De küllőfuratból indulhat repedés ami kb 2 cm-re van tőle.
@Krupcheck: 13mm belső szélességnél csak ez fér el a felniben. Meg azt is mondják hogy könnyebb mint az autó szelep. fél, egy grammal...
Valaki mondjon legyenszíves csak egy épkézláb indokot a presta mellett...
Személyes tapasztalat: nem működik minden pumpával, adapterezni macerás, mert ha rátekered az adaptert, valamelyest visszaereszt (nem hagyja visszazárni a szelepet). Ha felfújod picit, hogy fel bírd rakni a gumit, még kicsi a nyomás, és nem zárja vissza a szelepet. Ha rajtahagyod a minipumpát és felemeled a kereket, letöri a szelepet. Ha defektmentesítő folyadékot használsz, nehéz belenyomni, később meg beragad a szelep a löttytől, aztán lehet pucolgatni, mert másképp ereszt. Ha túrán kapsz defektet, és nem javítható, és nincs nálad pótbelső, esélytelen hogy bárkinél is ilyen legyen (főleg 26-osban), sőt fúró sem lesz kéznél.
Én megfúrtam a saját Eq 21-esemet, és semmi baja. Furatból sosem indul repedés.
De tényleg várom az értelmes indokokat a presta mellett. Kíváncsiságból (: Nekem nem jött be, utálom, szívből.
KÖszönöm, de furkálás helyett inkább veszek egy szingós belsőt.
Sztem a presta éppen azért jó, mert olyan szép elegánsan vékony. Na meg ha elmész valaki mellett, megkérdezi,hogy az milyen Na meg a jómagyar emberek nemtudják(??) hogy kell leereszteni xD
Nem reped el, annyira nem rideg anyag, de ne ollóval tágítsd ki. :) Presta-s belsőt használj szerintem.
Nem reped el. Azért szingós szinte minden felni, mert jelentősen egyszerűbb egy vékony lyukat felfúrni, mint egy vastagot betömni (már ha valakinek olyan hülye hóbortja támadna, hogy presta szelepet akar- pfujj).
Szóval fúrjad nyugodtan. Egyébként kis fizika: a kör alakú "lyuk"/furat körül szépen eloszlanak az erőhatások, nincs stresszpont. Kockát ne vágj bele, egyrészt, mert nem megy át rajta a szelep, másrészt mert hülyén néz ki, harmadrészt mert a sarkaiból jó eséllyel indul el a repedés.
Fúrjad :D Ésszel, óvatosan, de bátran ( ,
Én egyszer csináltam ilyet, sima teszkós alufelnivel, fúrógéppel,az nem repedt el, de szerintem nem véletlenül szingós a felnid.. Egyébként meg szerintem a szingó is ugyanolyan jó, csak kevesebbet látsz belőle. Egy normális bringásnál,pumpában meg úgyis van hozzá adapter
De szerintem nem reped el