Sziasztok! Az a megoldandó problémám, hogy meredekebb emelkedőkön és pl nagyon süppedős vacak terepen, kiszáradt hepehupás tómederben elfogy a vonóerő, hiába állok rá a pedálra.(meg elfáradok hosszú emelkedőkön.) Jó lenne még egy könnyebb áttétel.
Most olyan a hajtásláncom, hogy elöl 36 fog, hátul 11-32. Hátul van egy 9s Saint rövid (kb 4,5 cm) kanalas váltó, ami nem kezel ennél nagyobb fogaskoszorút, így (a kezelt lánchossz-változás és a váz mozgása miatt) ezzel nem tudok 11-36-fogaskoszorúra váltani, pedig szeretem ezt a váltót.
Az egyik lehetőség amit elképzelek, hogy elölre feltennék a 36T mellé egy kb. 26T fogaskereket, ekkor, ha nem váltok keresztbe, lehetne 26/32 áttételem is. DE: nem tudom hogy milyen váltót tegyek fel és milyen láncvezetőt. A váz üléscsövén nincs rögzítési lehetőség, mert nem olyan fazon a váz (Iron Horse Sunday), csak a monoblokk csavarjával vagy az ISCG05 felfogatással lehetne megoldani.
A másik lehetőség hogy van a másik bringámon egy hosszú kanalas szintén 9s Saint váltó, azzal megcserélni, csak az sem biztos hogy kezeli a 11-36 koszorút, vagy hogy eléggé feszítené a láncot vadulás közben. De akkor is csak 36/36 áttételem lenne.
A harmadik lehetőség amit nem nagyon akarok, az a kisebb első lánckerék, mert akkor meg a végsebesség szenvedi meg a dolgot. (jelenleg azért el bírok érni 30 km/h feletti tempót ha nem a terepgumi van fent. Apropó, milyen terepgumi/félterep gumi az aminek jó a defektvédelme és nem iszonyatos a gördülési ellenállása mondjuk 4 bar-on?)