Mostanság sokan ajánlják a ciffet hogy próbáljam ki mert tényleg minden szennyeződést eltakarít és a kisebb karcokat is... A váznak baja nem lesz tőle ha áttakarítom?
Mostanság sokan ajánlják a ciffet hogy próbáljam ki mert tényleg minden szennyeződést eltakarít és a kisebb karcokat is... A váznak baja nem lesz tőle ha áttakarítom?
@Krupcheck: A váz mosásáról volt szó... A kerekeket többnyire kiveszem de ha nem akkor sem a csapágyakat célzom meg :)
@Ipad2: A ciff súrolószer. Isten őriz, hogy ezzel neki állj. Nedves szarvasbőr, enyhén mosószerezve, a makacs foltok bogároldóval lejönnek. majd kis turtlevax, vagy 3M polírpaszta. (megjegyzem autót legalább két lépcsőben políroznak, illetve nem tudom hogyan gondoltak egy csövet géppel polírozni. Igen, a polír vékonyít a lakkrétegen, mert abból szedek le és a kisebb egyenetlenségeket kitöltöm. A matt fekete vázamnál meg matt fekete kájhasparyel egy kis pemzlivel szoktam javítani a karcokat. A magasnyomásútol óvok mindnekit, a csapágyba 100% víz kerül. autónál is csak max 50 cm lehet használni.A port meg kompresszorral szoktam eltüntetni.
@johnny336: fordulatszámtól függetlenül, valamennyit koptat a festésből a polírozás, hisz ez a lényege. Még nem políroztam bringát géppel, amikor kocsit csináltunk, annál nem tudom milyen fordulatszámú gépet használtunk, de szép lett az eredmény (ilyenkor kérdezi meg az ember, hogy "te fater, ezt mért csak most csináltuk meg, mikor el akarjuk adni?")
@Koromturbo: teljesen jó úton jársz a csapágyaid kinyírásához.
@Krupcheck: nem rossz a gépi polír, csak nem 10.000/perc fordulattal kell nekiállni, mert akkor tuti ráég a polírpaszta, és szabhatja az ember a szép felületet...
Szerintem nincs szükség vegyszerekre a vázhoz. Van egy nagynyomású mosóm amivel alkalmanként lelövöm a bringát. De ha ilyened nincs akkor a legtöbb benzinkúton meg tudod oldani 1-200 Ft-ból. Ilyenkor többnyire leveszem a láncot és beledobom egy széles szájú flakonba (pl. Cappy) amibe töltök 1-2 dl brigéciolt. Ezt jól felrázom aztán kihorgászom a flakonból a láncot és alaposan kiöblítem forróvízzel. Az esetlegesen bennmaradt vizet hőlégfúvóval száműzöm. Ilyenkor néz ki úgy mint a gyári új :) Ezek után megkencézem a kencézendőket és kész.
Kösz a gyors választ szerintem most ma már nem de holnap nekilátok!
@Ipad2: a tag becsúszójának adj egy kis szilikont, ha ősszel vetted, és a télen nem használtad, akkor feltehetőleg más karbantartásra nem lesz még szüksége.
Továbbá a forgáspontok kenését ellenőrizd, szerintem hamarabb azok nyiszognak.
A Cif súrolószert még nem próbáltam, ellenben próbáltam már szivacsnak a dörzsis felével bringát tisztítani (kb. hasonlóan hat), és olyan szépen lemattítottam/összekarcoltam a fényes festést, hogy az valami kegyetlen...
A karcok ellen viszont ajánlom a polírpasztát, jobb híján akár kézzel, ronggyal dörgölve. A fenti butaságot is megoldotta, és kisebb karcok ellen elég hatásos. De erről is tudni kell, hogy a komolyabb (gépi) polírozás bizony ledörgöl egy vékony réteget a festésből, tehát nem ajánlott túl gyakran csinálni, mert akkor elfogy lassan a fényezés.
Viszont tegnap átmostam az ősszel vásárolt cannondale xc-s biciklimet és ma ugyebár mentem vele egy két kisebb 5-10km es kitérőt. Ősszel még semmi baja nem volt a tagnak (fox) de most a mosás után nyikorog. Ez azt jelentené hogy olajoztatni kéne?
@Ipad2: Cif mosogatószertől nem lesz több baja a váznak, mint az autósampontól és hasonlóktól. Csak arra vigyázz, ne folyjon be víz a csapágyakba, bovdenházakba és hasonlókba, és ne kend vele össze a láncot sem. A mosogatószerben levő vegyszerek a festéket, műanyagot, gumit nem bántják, a nedvesítőszer azonban nem tesz jót a megkent alkatrészeknek, illetve a víz a puszta vasnak. A karcok aligha tűnnek el a lemosástól. Viaszos ápolóra lesz szükséged, de ha az is lekopik, akkor bizony a karcok újra előtűnnek.
A Cif súrolószerrel, vízkőoldóval és hasonlókkal ne próbálkozz!