Érdemes karbon stucnit használni rezgéscsillapítás miatt?

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2017.02.08. 17:20 tszabolcs 

  • tszabolcs avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11
Témaindító hozzászólás:

Van-e értelme csak a stucnit kicserélni karbonra, hogy még kényelmesebb legyen a tekerés? Mert több helyen találkoztam már azzal, hogy sokat lehet javítani a komforton, ha a kormányt kicseréljük karbonra. De az egyrészt igen drága, másrészt meg érzékenyebb a csavarok megszorítására, és egy nem sport/verseny célú biciklin csak nyűg. A villát karbonra cserélni sokat jelent kényelem szempontjából, ezt már tapasztaltam. De elérhető ilyen jelentős javulás egy kormányszár cserével is, vagy az csak menőzésre jó önmagában?

Elküldve: 2017.02.13. 21:28 tszabolcs 

  • tszabolcs avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

Köszi a hozzászólásokat. A dupla betekerést már régóta használom, a nagyobb átmérő miatt is jó, nem csak a puhább kormány miatt. Amúgy nem kellemetlenül kényelmetlen, csak gondoltam fejlesztek, ha van értelme, mert a villacsere igen jelentős változást hozott. De akkor ezen nem töröm tovább a fejem.

Elküldve: 2017.02.11. 17:16 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

Nem elsősorban az alapanyag a döntő, mert mindegyikből lehet atom merevet és rugalmasat is csinálni. Egyébként én a karbon kormány, alu kormányszár kombót szeretem. Egy könnyű alu kormányszár, főleg, ha még picit hosszabb is, akkor igen rugalmas tud ám lenni. Sok embert már zavarna is, pl. egy KCNC Scandium igen rugalmas. Sprinternek nem ajánlanám! Viszont van 130-as karbon kormányszáram, ami atom merev. Igaz nehezebb is jóval!

Elküldve: 2017.02.10. 22:38 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

@rcs2003: mtb kormányokra sok jó markolat és komfort növelő megoldás létezik,oúti kormány betekerő szalagja alá is kapható zselés pad. Én házi tuning gyanánt a bandázs alá 2mm-es szilikon gumi csíkokat vágok, azt felrögzítem a kormány egyes részeire, és úgy tekerem rá a bandázst. Profik pl. a Roubaix-n úgy növelik a kényelmet hogy dupla bandázst tekernek fel a kormányra de léteznek már 3-5mm vastag gyári bandázsok is.

Elküldve: 2017.02.10. 21:17 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Mi a helyzet a puhább markolattal/bandázzsal? Szerintem többet számítana és filléresebb megoldás.

Elküldve: 2017.02.10. 20:03 freeride69x 

  • freeride69x avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 140

Annyira jelentős változást nem fog hozni a kormány karbonra cserélése csak ha hosszú távokon használod és akár extrém felhasználás esetén. A kormány szár meg abszolúte nem fog neked javítani a komforton ha karbon. Inkább próbálkozz aktív csillapító rendszerű kormányszárakkal amik manapság reneszánszukat élik, bár a használatuk során itt számolni kell az energia átadás elvesztésével is a hatékony mozgás miatt: https://sta-fast.com/ https://www.redshiftsports.com/shockstop-suspension-stem-ships-3-3-17/

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!