Sziasztok! A következő, hosszú ideje fennálló problémám van. Májusban kicseréltem a teljes hajtást a biciklimen (gepida mundo 2001-es acélvázas "ősmonti") azóta kb. 1000 km-ert mentem el vele, és tegnap raktam fel a harmadik láncot. Mindegyiket tisztítottam, olajoztam, mostam láncmosóval, benzinnel, kiáztatva, láncmosó ketyerével, kábé mindenhogyan, ahogy egyáltalán leírták már biciklis cikkekben, fórumokon. Ha poros úton mentem és összeszedte a homokot, már mostam-olajoztam is.
Annak érdekében, hogy érdemben tudjatok tanácsokat, észrevételeket adni (aki akar, és tud) a következő részletek esetleg érdekesek lehetnek: A hátsó agy menetes racsnit fogad, eredetileg 7 sebességes volt, most 8 sebességes. Nem kellett a kerék "offsetjén" állítani semmit, viszont a legkisebb fogaskerék olyan közel került saruhoz, hogy éppen elfér rajta a lánc (nincs 1 mm hézag a lánc meg a saru között). A bicikli sarutávja 130 mm, mégis 135 mm-re van hézagolókkal, távtartókkal beállítva a hátsó agy sarutávja, úgy kell közé feszíteni a kereket ill. a tengelyt. Eleve ilyen volt, ezen nem módosítottam. (mindazonáltal a váltót minden nehézség nélkül beállítottam, fel-le kifogástalanul veszi a sebességeket - mármint azon pici "időablakokban", amikor éppen nincsen már megnyúlva a lánc, de még akkor is inkább az első átdobón veszem észre, hogy nem olyan jó a váltás)
Feltöltöttem néhány képet ide, hátha ti láttok olyat ezeken a képeken, amit én nem: https://drive.google.com/drive/folders/1mPNnRfgd8sIRpL3V-2lqGGpitRpSkIMR?usp=sharing
Szerintetek a racsni és/vagy a hajtómű kopott?
ui.: Bocs a hosszú témaindítóért, de muszáj volt picit bő lére ereszteni, elkerülendő, hogy ne vakon kelljen tippelgetni.
A válaszokat, észrevételeket előre is köszönöm.