Extrém 'láncnyúlás'

1-26 (26 hozzászólás)

Elküldve: 2023.08.24. 19:12 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! A következő, hosszú ideje fennálló problémám van. Májusban kicseréltem a teljes hajtást a biciklimen (gepida mundo 2001-es acélvázas "ősmonti") azóta kb. 1000 km-ert mentem el vele, és tegnap raktam fel a harmadik láncot. Mindegyiket tisztítottam, olajoztam, mostam láncmosóval, benzinnel, kiáztatva, láncmosó ketyerével, kábé mindenhogyan, ahogy egyáltalán leírták már biciklis cikkekben, fórumokon. Ha poros úton mentem és összeszedte a homokot, már mostam-olajoztam is.

Annak érdekében, hogy érdemben tudjatok tanácsokat, észrevételeket adni (aki akar, és tud) a következő részletek esetleg érdekesek lehetnek: A hátsó agy menetes racsnit fogad, eredetileg 7 sebességes volt, most 8 sebességes. Nem kellett a kerék "offsetjén" állítani semmit, viszont a legkisebb fogaskerék olyan közel került saruhoz, hogy éppen elfér rajta a lánc (nincs 1 mm hézag a lánc meg a saru között). A bicikli sarutávja 130 mm, mégis 135 mm-re van hézagolókkal, távtartókkal beállítva a hátsó agy sarutávja, úgy kell közé feszíteni a kereket ill. a tengelyt. Eleve ilyen volt, ezen nem módosítottam. (mindazonáltal a váltót minden nehézség nélkül beállítottam, fel-le kifogástalanul veszi a sebességeket - mármint azon pici "időablakokban", amikor éppen nincsen már megnyúlva a lánc, de még akkor is inkább az első átdobón veszem észre, hogy nem olyan jó a váltás)

Feltöltöttem néhány képet ide, hátha ti láttok olyat ezeken a képeken, amit én nem: https://drive.google.com/drive/folders/1mPNnRfgd8sIRpL3V-2lqGGpitRpSkIMR?usp=sharing

Szerintetek a racsni és/vagy a hajtómű kopott?

ui.: Bocs a hosszú témaindítóért, de muszáj volt picit bő lére ereszteni, elkerülendő, hogy ne vakon kelljen tippelgetni.

A válaszokat, észrevételeket előre is köszönöm.

Elküldve: 2023.08.28. 13:12 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

Fú engem annyira idegesít amikor visít a reteszelés :D

Elküldve: 2023.08.28. 10:21 MJ_ 

  • MJ_ avatar
  • hozzászólások: 11

@bl4ckv0id: 54T rachet sem teljesen egyértelmű dolog. Drága, cserébe jó hangos, pedálozás nélküli guruláskor. Az, hogy a reteszelés 6,7° vagy 10°-onként történik, hááát... Montin még talán érzékelhető előny, de országúton, szerintem semmi +-t nem ad hozzá, csak a hangot. Ja és itt is volt gyári visszahívás, anyaghibából adódóan ledarálódtak a fogak a racheten.

Elküldve: 2023.08.27. 20:04 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 250

@MJ_: mindkettőnek meg van az előnye az tény. Én magam részéről szeretem ha minél kevesebb időt kell a karbantartásra fordítani. Igaz ha nem megy terepre az ember akkor elég évente egyszer szervizelni az agyat, így kibírható, ahogy én is aszfalton megyek csak. Viszont ha van terep, akkor sokkal sűrűbben kellene. Prohardver fórumba is szoktam írni és a közvélemény az, hogy inkább ipari csapágy, mert hamar tönkrement a Deore és az XT agy is több fórumtársnál. XT-nél még a szabadonfutó is kétszer is a kollégánál, így a legtöbb váltott Mavic Crossmax vagy DT kerekekre. Sokan az 54t ratchetre upgradet is meglépték, de ez már nem hétköznapi igény. :)

Elküldve: 2023.08.27. 19:55 MJ_ 

  • MJ_ avatar
  • hozzászólások: 11

@bl4ckv0id: Szerintem nem a csapágy fajtája, hanem a szennyeződés elleni védelem módja a lényegesebb. Persze az is igaz, hogy a mélyhornyú csapágyakkal szerelt agyak újabbak, így talán a védelmük is fejlettebb. Persze ez alól is van kivétel. Én a DT 240es agyak csapágyvédelmével meg vagyok elégedve. cserébe a kónuszosok könnyen szétszedhetők, újra zsírozhatok. Komplett csapágyat cserélni azért macerásabb és költségesebb.

Elküldve: 2023.08.27. 18:53 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 250

@wheelworks: Én meg nem szarakodnék kónuszos aggyal, akkor már egyből vennék egy budget friendly ipari csapágyas aggyal szerelt hátsó, kazettás kereket. BikePron van olcsón, múltkor pont földobta a Facebook, hogy újdonságként kapni náluk. Kár, hogy nem tavaly, én is akkor azt vettem volna az SNM-Assess tárcsafékes "szettet" (valójában külön kapni) helyett.

Sajnos kicsit durvább (terep) vagy koszosabb helyen használva hamar megadják magukat a Shimano agyak. Nem véletlenül váltanak sokan ipari csapágyak kerekekre. Szerelés szempontjából meg pár évente cserélni a csapágyakat könnyebb, mint állandóan szétszedni és zsírozni, pucolni a kónuszos agyakat.

Elküldve: 2023.08.27. 11:12 wheelworks 

  • wheelworks avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Aurel76: A kazettás agy mindenképp jó ötlet, ha shimanoból nem az alapot választod tx800 felett sokáig elfutnak, cserélhető a kazetta test, kapsz hozzá kónuszt stb..elkerülöd a tengely hajtást törést. A menetes racsni rögzítésnél már 7seb nél is meg tudod terhelni a lánkeréksort ami egy oldal irányú csavarást ad az egész szerkezetnek, nem hogy 8seb nél.

Elküldve: 2023.08.27. 10:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

@Aurel76: A nyereg nekem is vándorolt bringáról bringára :) Nem tudom, a mai Alivio agyak(nem csak az agyak, váltás-hajtás minden) is pont azt tudják mint pár évvel ezelőtt a Deore. Az odafigyelés, karbantartás ezeknek a lelke, elmennek nagyon sokáig.

Elküldve: 2023.08.27. 08:40 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: Nem magára a biciklire vonatkozott az autós hasonlat, hanem a Shimano belépő kategóriás dolgaira.

Az "új" biciklimre nem fogok átvinni kábé semmit se, talán csak a nyerget, táskákat ilyesmiket, mert 1x10-es hajtást gondoltam rá. Megfigyeléseim szerint teljesen felesleges három lánctányér a legkisebbet kábé sose használom, a középsőt is csak azért, hogy a keresztbe futást elkerüljem, de amúgy az se szükséges.

És ha már szóba jöttek a minőségi alkatrészek... Szerinted érdemes pl. ilyen deore szintű agyakra költeni - ami szintén golyós-kónuszos - vagy jó lehet a fele annyiba kerülő Sunrace agy is?

Elküldve: 2023.08.27. 08:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

Túl sokat vársz fillérekért :) Ha már autós hasonlat, a mostani bicajod inkább olyan mint egy 30 éves ezerszer buherált tömegautó. Nagyon messze van bármitől ami ma alapmodellnek számít. Ha az építéshez érsz, a mostani hajtás-váltásból semmit se vigyél át az új vázra, indulj új lappal, normális alkatrészekkel.

Elküldve: 2023.08.26. 20:40 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: Igen, a Shimano alap-hajtóműve ez, Tourney FC-TY501 konkrétan. Csak tudod azt gondoltam, ezek szerint alaptalanul, hogy ez kábé olyan, mintha vennél egy A osztályú Mercedest. Ami egy nagy nevű, prémium gyártó alapmodellje. És biztosíthatlak, annak se kopik el a motorja ötezer kilométer alatt, annak se esik ki a kereke, mint egy szar Ladának. Nincs benne night vision, meg maszírozós memóriás bőrülés, meg ilyenek, de ami benne van az merci minőség. Azt hittem a shimano is valami ilyen, de úgy látszik nagyon nem. Ami meg a biciklit illeti, már megvan az utódja, sikerült szereznem egy 28"-os CrMo vázat, majd az lesz az új bringa.

Csak éppen azt szeretném elkerülni, hogy azzal is ez a lánc mizéria legyen, ezért gondoltam, hogy hátha így "kollektíve" rájövünk, hogy mi okozhatja ezen a biciklin...

Elküldve: 2023.08.26. 19:20 MJ_ 

  • MJ_ avatar
  • hozzászólások: 11

@Aurel76: Említett láncolajok közül egyiket sem próbáltam. Más gyártótól TF2-est igen. Nekem nagyon nem jött be. Olajok közül a Rohloff tetszik nekem. A viszkozitása ("vastagabb" olaj) nagyobb, mint az átlag olajoké. Én is próbáltam a teljes láncmosást. Így utólag azt írom, hogy nem jó ötlet. Amig csak lehet, meg kell tartani a gyári kenőanyagot. Kívülről vmi zsírtalanítóval átitatott ronggyal áttörölni első használat előtt. Persze a láncnyúlás mérése is kérdés. Mikor mér az ember. Új láncot megméred? Kenés előtt, mosás után, újra kenés után, mikor mérsz? Szerintem nagyon nem mindegy. Gyári kenést kimosva, "vékony" olajokkal újra kenve, tuti, hogy nem olyan hatékony a lánckenés. Az, hogy a gyári láncot csak rozsdavédelem miatt kenik, szerintem butaság. Persze, a rozsda ellen is véd, de sehol sincs leírva egy gyártónál sem, hogy mosd ki az új láncot és kend be. Persze ez alól kivételek a wax gyártók. :-) Lehet érdemes lenne megfontolnod a láncok meleg waxolását. Ott mondjuk az első, legfontosabb lépés elég macerás, a megfelelő zsírtalanítás. Én végig mentem ezen a lánckenéses úton. Olaj, hideg wax, meleg wax. Bizonyos gyártók meleg waxára iszonyat futásteljesítményeket írnak le felhasználók. Igaz inkább országúti felhasználásra. Én mondjuk montin is átálltam. Ilyen lánc és sor árak mellett nekem célszerű. Egyébként szerintem sem mindegy, hogy a hajtáslánc többi eleme milyen állapotban van az új lánc felrakásakor. Pikk-pakk "megnyúlik" a nyúlt fogakhoz. És ha nem is nyomatékból hajtasz, nem ugrik a lánc, lehet észre sem veszed. Lehet tényleg célszerűbb lenne egy tabula rasa, venni egy új sort, új lánctányérokat és ezeket felszerelni az új lánccal.

Elküldve: 2023.08.26. 12:47 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

@Aurel76: ha már egyszer elkopott a hajtóműved vagy a racsnid, akkor az a láncot is magához rontja nagyon gyorsan, hiába cserélgeted. Ahogy néztem a képeid alapján valami nagyon alap szar hajtóműved van, cserélhetetlen lánctányérokkal. Fene tudja. Nem normális hogy ennyire rakás szar legyen a kerékpárod hajtása. Viszont sajnos el kell szomorítsalak: távgyógyászatban ezt nem fogjuk neked megoldani. Én a helyedben kidobnám a fenébe azt a bringát úgy ahogy van, racsnit, acélvázat meg ilyen hülye rögzítésű váltót már csak az használ aki kínozni akarja magát. :) Fillérekért kapsz 26-os aluvázas bringákat, rendes kazettás aggyal, tárcsafékkel stb. Én hosszú évek óta 1x9 és 1x10 hajtást használok, gyakran keresztbe váltva tekerek hosszabb távon is, soha nem volt gondom extrém lánckopással, még a legolcsóbb láncokkal sem, pedig olcsó alkatrészeket használok mert elég csóró vagyok. A boltba járós montin a már egyszer szarrá kopott 9-es láncot használom a szintén kopott 9-es kazettáimmal, elöl fossá kopott alu lánctányérral, mégis évek óta semmi gond vele, pedig általában fekete az egész hajtás a kosztól, ritkán foglalkozom vele behatóbban. Add el a bringád, tegyél hozzá pár tizest és vegyél valami normálisat. Tényleg. Megszűnik minden problémád. Tök felesleges különböző láncmosóra meg menő, túlárazott olajokra költeni, semmit nem számítanak. Nekem ez a tapasztalatom. Elhiszem hogy a szívedhez nőtt a kerékpárod meg minden, de túl kell rajta lépni. Csak szívsz vele. Teljesen felesleges energiapazarlás.

Elküldve: 2023.08.26. 09:20 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@MJ_: Igen, bennem is felvetődött, hogy ez a 130-135 mm OLD eltérés okozza a gondot, ezért is osztottam meg ezt az infót, véleményezésre. A láncvonal az egy másik érdekes kérdés. A hajtómű egy Shimano Tourney FC-TY501, erre a gyártó 47,5-50 mm láncvonalat ad meg, és 122-es vagy 123-es monblokkal lehet használni. Mivel a 123-as olcsóbb volt jóval, ezt választottam, így a láncvonal 50 mm lett. A gyakorlatban ez azt jelenti hogy a nyolcas racsni 5-ös fogaskerekén (tehát alulról a negyedik legkisebb keréken) fut a lánc párhuzamosan a bicikli hossztengelyével, amikor a lánc elől a középső keréken van. Mivel páros számú sornál nincsen ténylegesen középen lévő fogaskerék, így meg inkább a nagyobb áttétel felöli oldalon van a láncvonal, ahol nagyobb erőhatások lehetnek, így ezt annyiban hagytam Ami az olajat illeti. Először egy weldtite olajat használtam, ezt: https://ebike.hu/termekek/karbantartas/apolas/olaj/131619_weldtite-tf2-dry-lancolaj/ Utána meg kipróbáltam ezt: https://ebike.hu/termekek/karbantartas/apolas/olaj/134109_muc-off-c3-dry-ceramic-lancolaj/ Valamint ennek dry verzióját is használom. (egy lengyel webshopból vettem, ahol csomagban adták a kettőt 6 ezer pénzért)

A láncon lévő gyári olajról (zsírról?) megoszlanak a vélemények, olyat is olvastam, hogy az kenésre nem alkalmas, az csak korrózió védelem miatt van rajta, ki kell mosni, és beolajozni. Meg olyat is, hogy dehogy is, az egy überfasza kenőanyag, sőt, nem is olaj, hanem tkp. zsír, amit a gyártás során visznek fel, így a zsír bejut a görgők közé is, és tök jól ken, hagyjuk fenn. Mindkettőt kipróbáltam valamelyiket kimostam, valamelyiket meg nem. Tökmindegy, a vége ugyanaz lett. Néhány száz km alatt elkopott. Amúgy meg hiába a gyári kenés, ha elmegyek egy erdei túrára, összeszed a lánc egy csomó homokot-port, és a láncszemeket kézzel hajlítgatva karcosan jár, akkor úgy kellett volna hagynom? Nos, nem hagytam. Előbb ronggyal letöröltem, majd láncmosó dobozzal átmostam, majd megnéztem, hogy a láncszemeket hajlítgatva érezhető-e karcos-reszelős mozgás. Ha igen, akkor leszereltem a láncot, és edényben kimostam. Vagy benzinnel, vagy citrus alapú zsíroldóval, majd vízzel leöblítettem, majd kompresszorral kifújtam, megszárítottam, majd bekentem olajjal. (a fenti három közül valamelyikkel) Kenés után lassan átforgattam a láncot, hogy tényleg mindenhová befusson az olaj, majd a felesleget letöröltem a láncról.

Bocsi a hosszú szövegekért, de próbálom a körülményeket a lehető legrészletesebbn leírni, éppen azért, hogy ne vakon kelljen tippelgetni, és legyen lehetőség érdemi észrevételeket tenni.

Elküldve: 2023.08.26. 08:44 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@bl4ckv0id: De, néha tekerek ilyen helyen, de akkor utána, mihelyst hazaértem, egyből lánctisztítás, olajozás. Nyilván haza kell jönnöm, tehát a "homokos" lánccal meg kell tenni mondjuk 15-20 km-t, de ezt nem tudom hogy lehetne megúszni, kivéve ha viszek magammal lánctisztítót, meg mindenféle kencéket...

Elküldve: 2023.08.26. 08:40 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@Makky: Figyi, az hogy a lánc meg van nyúlva az nem kérdés, két sablonom is van, először egy olcsóbbat vettem, Bikehand 1000 ft-ért, majd egy drágábbat Icetoolz 4 ezerért, gondolván hátha az olcsó esetleg nem méretpontos. Az is ugyanúgy nyúlást mutat. Amúgy a bicikli-szerelgetős albumomban van ilyen lánclógatós kép is, azon is látszik a nyúlás. Az első lánc Shimano HG-40-es volt, a második egy Taya Octo (a leírás szerint ez valami erősített lánc extrém felhasználásra - ezért gondoltam, hogy kipróbálom) a harmadik, a jelenlegi meg egy Taya TB-600 nevezetű.

Elküldve: 2023.08.25. 13:00 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 250

Ahogy előttem írták, a leggagyibb lánc is elmegy legalább 1500 kilométert. Ez a 300 km nagyon karcsú! Nem tekersz olyan terepen, ahol sok homok verődik fel? A homok képes az olajjal olyan erős elegyet alkotni, hogy szétdarálja a láncot. Elég csak a homokfúvásra gondolni, milyen erős koptató hatása van a kvarvnak ami a homokban van.

Elküldve: 2023.08.25. 09:00 MJ_ 

  • MJ_ avatar
  • hozzászólások: 11

Nem ismerem a Taya láncokat. Kérdés a márkán belül melyik típust használod (minőségi szint). Én biztos kipróbálnék másik márkát. Ezen kívül azt sem tudjuk milyen olajjal kened a láncot. Azt látom, hogy a fotókon szépen mutat a hajtáslánc. A megerőszakolt hajtáslánc (OLD 130 vs 135mm) esetében is kell lennie ideális áttételnek, aminél kedvező a láncvonal, így nem gondolnám, hogy emiatt ilyen rövid a lánc élettartama. Kérdés a láncelőkészítés első felhasználás előtt, illetve a lánctisztítás módja. 300km alatt igazából csak extrém körülmények (sár, eső) esetében lehet erről szó, szerintem. Olajos kenésű láncoknál a gyári kenéssel minimum elmegy ennyit, újra kenés nélkül, eddigi megfigyeléseim alapján (Shimano, Sram láncok).

Elküldve: 2023.08.25. 08:10 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

A legszarabb láncaim is elmentek 1800km-t. Nálad valami természetfeletti jelenség lehet :) 300km az vicc. Kb két heti bringázás. Egy rendesen edző bringásnak még annyi se.

Elküldve: 2023.08.25. 05:17 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 774

Lógatva mérd meg a nyúlást! Tedd egymás mellé az újat és a nyúlottat és nézd meg, hogy mennyivel lett hosszabb a régi! 1%=1cm, 100 szemen mérve. A karikába hajtásnak semmi jelentősége. Persze jobban be lehet "hajlítani", de az nem nagy probléma. Milyen lánc amúgy? Lehet, hogy valami ultra rossz minőség! Én megyek napi 100km-t. Lehet, hogy sírva fakadnék, ha heti 2 láncot elkoptatnék! :))) Nekem 1-2 lánccal volt eddig olyan, hogy durván hamar elkoptak, de ott magával a lánccal volt a probléma. Többet nem is vettem olyat soha!

Elküldve: 2023.08.24. 21:39 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: Ha láncnyúlásmérő 1-es sablonja beesik a szemek közé az nem szubjektív. Ha tolómérővel megmérem a görgők belső ill. az oldalsó lapok peremének átmérőjét, az nem szubjektív. Ha a láncot karikába lehet hajtani, az újat meg nem, az nem szubjektív. Ezek mind-mind objektív mérések ill. megfigyelések.

A problémát meg kissé már unatkozva leírom megint: Nyúlik a lánc kb. háromszáz kilométer alatt. Csak akkor lesz probléma, ha már ugrik? Amikor megint lehet cserélni az egész hajtást? Éppen azért foglalkozok vele most, hogy a láncon kívül ne kelljen mással foglalkozni.

182 cm magas vagyok és 76 kg. Szerintem az nem kövér. A keresztbe váltással való tekerés, mint opció már felmerült, amikor a Shimano HG-40 láncot lehúztam, ti meg vagy hatan ugrottatok nekem, hogy micsoda dolog lefikázni ezt a szuper láncot :) Akkor is írtam, hogy nem, nem tekerek keresztbe. És azóta sem.

Elküldve: 2023.08.24. 21:00 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

@Aurel76: még midig nem válaszoltad meg: mi a konkrét probléma, jelenség? Ugrik a lánc? Az hogy elhasználódik meg az a szubjektív megfigyelésed hogy kopott, az tökre nem ír le semmi konkrét hibajelenséget számunkra. Ha 300-400km alatt használhatatlanná kopik a lánc akkor vagy kövér vagy, vagy állandóan keresztbe váltva tekersz, esetleg mindkettő. Így látatlanban ennyi amit meg lehet állapítani.

Elküldve: 2023.08.24. 20:54 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@bl4ckv0id: Van már láncnyúlásmérőm. Az, hogy a láncom megnyúlik, az nem kérdés, azt többféle módszerrel detektáltam. Éppen ezért raktam fel tegnap a harmadikat. A kérdés az, hogy miért csak háromszáz kilométer az élettartama, míg mindenki másnak meg alsó hangon ezerötszáz.

Elküldve: 2023.08.24. 20:46 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 250

@Aurel76: vegyél egy láncnyúlásmérőt azzal kiderül. Ha 0,7-et elérte lánccsere. Ha az új lánc ugrik a soron, akkor az is csere.

Elküldve: 2023.08.24. 20:11 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@rcs2003: konkrétan az a kérdés, hogy hogy a p.csába van az, hogy egy lánc nálam kb 3-400 km-t bír ki, míg mindenki (itt is, meg mindenféle biciklis szakcikkekben) állítja, hogy alsó hangon 1000-1500 km-t bír ki egy lánc. Erre keresnék választ.

Az egyik szakcikkben olvastam, hogy a lánc oldalirányú játéka is nő a kopással, egy új láncot nagyjából félkörbe lehet oldalirányban hajlítani, egy elhasználódottat pedig körbe, vagy szinte teljesen körbe - ezt akarta megmutatni az a kép.

Elküldve: 2023.08.24. 20:07 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 905

Jó kis regény, csak nem derül ki hogy végülis konkrétan mi a kérdés? Vagy mi a probléma? :D Ugrik a lánc vagy mi? A képek alapján nem tűnik kopottnak, de így nem is lehet megállapítani. Azt a földre lerakott láncos képet pl. nem is értem mit akar megmutatni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!