Sziasztok! Mit gondoltok, gond nélkül felszerelhető-e Shimano Sora szett (minden alkatrészt beleértve) régi Favorit vázra? Előre is köszönöm!
Sziasztok! Mit gondoltok, gond nélkül felszerelhető-e Shimano Sora szett (minden alkatrészt beleértve) régi Favorit vázra? Előre is köszönöm!
@kgyula: szép kis betekerhető szemecske van az alsócsöves váltókar helyére. :) Kampányoló Mirázs pl. 1200-1300 forint körül van boltban, ha jól rémlik, igaz, műanyag,de jó. A bowdenfeszességet tudod állítani rajta menet közben is akár, szóval kellemes képződmény. :)
@kgyula: Lehet venni feszitőket,amiket a vázváltókar helyére raksz.
@kbmpi: Köszönöm a Favoritos cikk ajánlását. Ezek alapján azt hiszem, nekem egy ESKA Favoritom van. Emlékszem a felhasználói kézikönyvének címlapjára és fotóira... Ha jól emlékszem, 90-ben kaptam. Minden nyáron s.k. generáloztam apám autószerelő műhelyében, később magam is fényeztem.
Visszatérve a példaként hozott KTM strada vázra. Ha jól értelek, arra gondoltál, hogy arra tenni fel a Sora szettet. Ebben az esetben kérdéses számomra a váltóbowdenek elvezetésének módja, hiszen ezen a vázon a váltókarok még a vázon helyezkednek el.
Solfruttával egyet értek..nem vészesen drága egy "modernebb",80-90es évekbeli országúti vázszett,és csak jobban mutatna avval.De te döntsd el.
@kbmpi: Teljesen egyetértek veled, csak azt kell modernebbre cserélni, amit nagyon muszáj (kopott)... jó hangulata tud ám lenni egy eredeti, vagy közel eredeti alkatrészekkel felszerelt öreg bringa, én csak tudom :) Meg azért haladni is lehet velük, ha jók a csapágyak... Persze kérdés, hogy egyrészt milyen kategóriájú, és főleg milyen állapotú a Favorit...
viszont a shimanonak van szérián kívüli hosszú benyúlású fékje, 105 szintű darab, gyakran látni "commuter" bicajokon.. valami br-451.
Egyébként annyi jó váz van apróban, pl. 20ért elég jó 58-as méretű KTM strada, szép állapotban, hogy én semmiképp sem szórakoznék egy favorittal. Oké, korhű restauráció nagyon adhatja, főleg, ha egy jobb darabot fejlesztgetsz (F1, meg a versenyváltozatok, nem a tucat-favoritok) de ha a váz "lower endish", akkor nem sok értelme van..
Én is fölvehetek Lampré mezt, 600 eurós cipőt, átülhetek wilier zerora, de akkor sem leszek jó bringás. Ahogy egy rossz vázra is tehetsz jó szettet, nem lesz jó bringa, mert ahogy a teljesítmény lelke az EMBER úgy a bicaj sava-borsa a VÁZ.
most volt revómagon egy jó favoritos cikk, olvasd el, nekem kifejezetten tanulságos volt, az azt követő hozzászólások is. : -)
Sok sikert! Én a helyedben inkább korhű alkatrészekkel, enyhén modernizálva (norm. felnik, hajtókarból négyszöges, új fékbetétek, stb.) gondolkoznék. A Sora szettet meg eladnám : )
@Solfrutta, @1:
Nagyon köszi srácok a hozzászólást!
Még van egy olyan gondolatom is, hogy hagyom a favoriton a saját szettjét. Tény azonban, hogy ezek a kerékagyak és a középcsapágy már tropára mentek, így azokat mindenképp cserélnem kellene. Kérdéses persze, hogy ez mennyire macerás, és itt elsősorban kompatibilis alkatrészek beszerzésére gondolok...
@kgyula: Hátsó agy papucstávolságával, hátsó váltófül hiányával, első váltó bilincs átmérőjével lehet gond, de ezek egy kis feszítéssel (papucs), illetve átalakítókkal/adapterekkel megoldható dolgok. Plusz még a fékváltónak kell a vázra bowdenütköző, és a középcsapágyház alján lévő bowdenvezető hiánya jelentkezhet, de ez is pótolható.
Ahogy 1 is mondja, a fék benyúlása valószínűleg nem lesz megfelelő, illetve a Sora fékek rejtett anyásak, ehhez a favorit váz fékfuratait esélyes, hogy fel kéne fúrni.
Kérdés: nem rossz a Favorit, de régi. Ha már van egy modern szetted, miért nem keresel hozzá egy modernebb vázat? 80-as évek végi, 90-es évek eleji-közepi vázak elég sokszor elő szoktak fordulni az apróban, jó árban. Lehet költség- és időhatékonyabb egy ilyen, mint a Favoritot modernizálni...
Fékek kivételével igen,féknek lehet rövid a benyúlása.bár nemtudom milyen favoritról van szó:D