Féktárcsa méret váltás?

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2018.10.27. 09:02 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Adott egy 29er Cube XC bringa, ami gyárilag 160as tárcsákkal és hidraulikus tárcsafékkel van szerelve. Igazából meg vagyok velük elégedve, de ha nagy ritkán lejtősebb terepre megyek, akkor felforrósodnak, csökken a fékező-erő és visítanak kicsit. Arra gondoltam, hogy az elsőt lecserélem egy 180-asra (vagy 203-asra). Tegnap bementem egy bicó boltba kikérni az eladó véleményét, ő azt mondta, hogy nem ajánlja, mert a villám (Manitou M30) nem bírná. Ezen meglepődtem, mert annak ellenére, hogy nem duplavállas és nem 32mm becsúszóvastagságú, azért egy elég fasza teleszkóp szerintem. Állítása szerint nagy valószínűséggel nem bírná a nagyobb tárcsát és elveszítené a bringa eleje a masszívságát, mert berezonálhatna. Nyilván egy 180as PM-PM adapterrel kéne megoldanom, ami alapból plusz egy elem és merevebb már biztos nem lenne tőle, de ő nagyon le akart beszélni róla, inkább akkor már magát a fékeket cserélné le. Kicsit elbizonytalanodtam, kíváncsi lennék a Ti véleményetekre. Valaki cserélte már le 160-asról nagyobbra az első féket? Ha igen, változott negatív irányba a menettulajdonsága a bicónak? Megbántad? Minden tapasztalat érdekel, köszi!

Elküldve: 2018.11.01. 16:44 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

RT64-ról én is csak jót tudok mondani! Edző bringámon olyan van és tényleg nagyon jó!

Elküldve: 2018.11.01. 16:26 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 53

@Tom77: igen, ezt az rt64-et és talán a 66-ost hallottam már, hogy dícsérik.

Elküldve: 2018.11.01. 13:15 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 157

Bolti telo ált matricázva van, amivel a manitou villás véleményednél még viccelődtem is. A matricán is ott van, hogy max rotor méret, ezt az infót a gyártó helyezi el, ami azon van azt nyilván tudja is.. Az enyémen a max rotor méretnél 180mm szerepel és ahogy más is írta, a 203-as felesleges, még akkor is ha amúgy elbírná.. A másik, ha megengedsz még1 tanácsot én közel tizenötezret vágtam három és 1/2 szezon alatt az RT64-esekbe, jó pár nógrádi várrom tetejéről (5-600 méter) gurultam le néhol csutka fékkel, sőt a mostani lovamba is ilyeneket pakoltam, szóval a simi rt64-szériák bármelyikét nagy biztonsággal ajánlom a saját élményeim alapján, az egyik legfrankóbb tárcsa anyagát és a tartósságát tekintve is.. Elszíneződni vagy vetemedni nem fog, (ha nem borulsz vele, hajolni vagy görbülni sem) de megkockáztatom, hogy felperemesedni sem, úgy kábé 7-8ezer km-ig! A 180-ast vadi újba 8000 ezerért vettem egy éve, két hónapja pedig a cserekerékre is ilyet tettem fel hátra, mert a funkción kívül nyilván szempont az is, hogy normálisan nézzen ki, elöl és hátul pont ezért, én egyformát használok..

Elküldve: 2018.11.01. 07:55 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@verespeter: Nekem ennél gyengébb villán (régebbi RS SID) volt régen 185-ös tárcsám. Semmi bajom nem volt vele. Csak a súly miatt cseréltem le később 160-ra, mert nekem fölösleges volt akkora fékerő. (XCO gép, Elixir CR fék) A villán nem éreztem komolyabb különbséget.

Elküldve: 2018.10.27. 09:21 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 192

180-ast nyugodtan rátehetsz a villára, de 203-ast már nem. Adapterre mindenképpen szükséged lesz, negatív irányba nem változik a menettulajdonsága, esetleg annyi, hogy a nagyobb tárcsa jobban hajlamos a vetemedésre, ami miatt bosszantó hangok lehetnek menet közben, ennek kiküszöbölésére érdemes alumínium bakos tárcsát választani.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!