Gyengülő fékhatás Tektro Auriganál negyed év után. Miért?

Linkelt termék: Tektro Auriga
1-17 (17 válasz)

Elküldve: 2011.02.21. 22:20 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345
Témaindító kérdés:

Kábé negyed éve raktam fel ezeket a fékeket, azóta téli szezon miatt alig használtam, még talán bekopni se volt ideje. Az első fék harap, féltem is a teleszkópot, de a hátsó pár hete alig fog. Eddig semmi gondja nem volt, akármikor tudtam blokkolni is a a kereket, most ha erőből húzom is gördül még. Fékkarelérést próbáltam állítani, légtelenítő tartályon a csavart beljebb hajtani, egyik se segít. Gyári olaj van benne, sehol nem engedi. A fékkar egyenletes, de hosszú úton jár (az elsőhöz képest is), viszont ez eddig se volt másképp. A betétek még nem fogyhattak el benne. A fékkábel köb 50centivel hosszabb mint ami kellene, így a stucni alatt fut két kört mielőtt hátra indulna. a féktárcsa 160as formula, pontos típus később.

A hiba okát keressük.

Elküldve: 2012.07.30. 09:39 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@woebyte: a rezonálás több okból kifolyólag következhet be. Először én az agyra szoktam fogni, általában ez a hibás. Ha a kónusz laza, azaz kicsit lötyög az agy, akkor az agytesttel együtt a tárcsa is mozog, és minél távolabb vagy ugye a tengelytől, annál nagyobb a kilengés, így a 8 cm sugarú tárcsa is produkálhat akkora kilengést, hogy hozzáérjen néha a betétekhez, és finom fékezéskor a betétek közti helyen még mozogjon a tárcsa.

Üdv.

Elküldve: 2012.07.30. 08:41 woebyte 

  • woebyte avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Sziasztok!

Böngésztem a fórumot, még elég "idegen", gondoltam leírom ide a problémámat. Vásároltam egy Kellys 6.0 vipert, amin alapból mechanikus tárcsafék volt, ezt cseréltettem le alig két hónapja egy tektro aurigára. Mondhatni ég és föld a kettő közötti különbség, nagyon megvoltam vele elégedve, egészen idáig, ugyanis a hátsófékem olyan szintem berezonál és vele együtt az egész bicikli, hogy nem tudok vele fékezni. Igazából tapasztalatom nincsen hidraulikus fékekkel kapcsolatban, mert kb 25 éve patkó és v féket használok. Nem tudom mennyire "normális" ha alig két hónap után ezt produkálja egy fék. illetve azt is megfigyeltem, hogy más színű elől és hátul maga a fék tartórésze, az ember azt gondolná ha vesz egy új szettet, akkor az egyforma. Várok véleményeket, köszönöm!

Elküldve: 2011.02.22. 20:17 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

Igazából télen sem állt sokat, hetente legalább 2x meg volt járatva. Vagy a tárcsa kopott, vagy a betét, és az maradt rajta, de sötétszürkéből fémesen csillogóvá varázsolta a 400as papír.

Elküldve: 2011.02.22. 20:09 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Takács Balázs: Szerintem az történt, hogy a hosszú téli állás során a buborék elkezdett vándorolni a csőben, és emiatt nem fog úgy. Ha felcsiszolod a tárcsát, de a fékpofát nem, akkor ugyanolyan olajos lesz megint mindkettő, mint előtte. :D

Elküldve: 2011.02.22. 20:07 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Rober-to: Ezen jót röhögtem! :D Mondjuk nekem is Tektro van, XT lesz a következő.

Elküldve: 2011.02.22. 20:05 asztix 

  • asztix avatar
  • sima XC-s
  • Downhill Freeride MTB csapat
  • Downhill Freeride MTB csapat
  • hozzászólások: 22

csiszold fel a betéteket is! a fékhatás pedig amíg nem kopik megint össze a fékbetét a tárcsával addig nem fog úgy fogni mint régen. :)

nekem is van egy tektro aurigám hátul, egyszer fellevegősödött, eresztette az olajat. néha nagyon jól fogott, néha meg semmi..

szerintem a tiéden simán olaj került a fékezőfelületre és ez a gond

Elküldve: 2011.02.22. 19:44 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

felcsiszoltam a féktárcsát 400as papírral. A színe is más lett, a fékhatás is jobb, de még nem az igazi. a betéteket már nem volt kedvem buzerálni, mert menni kellett. Holnap.

Elküldve: 2011.02.21. 23:51 Norbee18 

  • Norbee18 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 166

Én is arra tippelek, hogy valami olajszármazék kerülhetett a pofákra/tárcsára! Ugyan azt tudom javasolni, mint a többiek: tisztítgatás/felcsiszolás. Utána meg menj vele pár kört és többször is markolj bele rendesen a fékbe, de vigyázz ara, hogy ne égesd meg a pofákat, ergo ne húzd folyamatosan!

Elküldve: 2011.02.21. 23:32 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Rober-to: inkább az olajos tektro tárcsa, mint a tektro V+promax bovdenes párosítás.

holnap megpróbálom lepucolni/felcsiszolni a betéteket meg a tárcsát is, meg lehet megnézem más tárcsával is. De a levegősödés is lehet gond.. ugyanis ha pumpálom akkor kis idő után jobban fog, de korántsem jól.

@Bota Milán: Hát a tárcsán kivül semmi bajod nem volt vele, meg hogy az első olyan mint nekem ez :D ha hétvégéig nem találom meg az okát akkor viszem szabatni, úgyis ráférne már a fékcsőre. Másik tárcsám van, de azért köszi.

Elküldve: 2011.02.21. 23:03 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Ilyen féket minek vettél meg??? Tektrora bízod az életedet?

Amúgy persze lehet jó egy ideig. De mi van ha a minőségellenőrök pont szedegették a rizsát a rizsföldeken, vagy vietkongost játszottak vagy építették a kínai nagy fal makettjét?

Vettél volna Shimano Deoret 20 körül...

Szerintem amúgy valami ráfolyhatott a fékpofára és amiatt nem fog, vagy belevegősödött a rendszer, vagy porózussá vált a kábel.

A féktárcsa szerintem nem nagyon vefolyásolja a dolgokat. Fékpofáknál lehet érezni h. műgyantás, vagy fémes stb. De féktárcsánál? Szerintetek tökölnek a gyártók azzal h. külön féktárcsa anyagokat kísérleteznek ki minden cucchoz? Nem.

Csak reklámfogás.

Vedd ki a fékpofákat, tisztítsd meg. Féktárcsát szintén. Szereld össze, próbáld ki. Ha nem okés akkor engedj rá vizet és fékezgess amíg le nem kopik róla a kosz. Ha mondjuk 5 perc fékezéses tekerés után sem jó akkor más gond van.

Ha belevegősödött, akkor azt úgy tudod megnézni h. alaphelyzetben, mindenféle fékezgetés előtt, tehát "hideg" rendszernél húzogatod a fékkart és figyeled a nyomáspontot. Ha levegős, akkor fel fog keményedni, azaz korábban "fog".

Elküldve: 2011.02.21. 23:02 botamilan 

  • botamilan avatar
  • sima XC-s
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 16

@Takács Balázs: Tudod, h nekem is ez van, és soha nem volt gondom vele már most 3. éve sem.Nem volt se olajcsere, se pofacsere és mégis megfogja a 90 kilómat még mindig, akárhol.Szerintem a tárcsa lesz a mumus, de ha gondolod, hétvégén benézek aztán kipróbálod az én tárcsámmal, h milyen, aztán majd utána lehet gondolkodni.

Elküldve: 2011.02.21. 22:57 szimat 

  • szimat avatar
  • sima XC-s
  • Győri Riderek csapat
  • Győri Riderek csapat
  • hozzászólások: 51

@Takács Balázs: nekem műgyantás betétek voltak, de a tárcsa fél-fémes-hez volt. tökéletesen fogott...szerintem olajos lett a fékbetét, tárcsa, próbáld meg letakarítani öket, kicsit meg is lehet csiszolni, ha ez nem segít, akkor ott más gond van(de lehet, hogy az időjárás is közrejátszik)

Elküldve: 2011.02.21. 22:56 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@Meridás Zotya: betétet még nem szeretnék cserélni, persze ha nem lesz más megoldás....

@Majoros Tibor: az olajos fék igenis jó, csak nem most :D amúgy nem enged, azt nyomás alatt észrevenném, meg amúgyis.

most azon problémázok hogy elől Avid tácsa van, fémes betéthez, hátul formula, ami gyantás betéteket használ, és a tektro pedig fémes vagy kerámiás betéteket használ. Számíthat ez ennyit?

Elküldve: 2011.02.21. 22:39 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

taki taki taki XD mit mondtam én neked az olajos fékekről? XD am sztem koszos, vagy eresz egy minimális olajat :S

Elküldve: 2011.02.21. 22:32 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

közbe kiderült hogy formula B4 tárcsája van hátul:

http://store.formula-brake.com/items/disc-160mm-6-bolt

azt tervezem kideríteni hogy nem lehet e hogy egy gyantás betéthez van, nekem pedig fémes van. Annak lehetnek ezek a jelei?

Elküldve: 2011.02.21. 22:28 Kraslan 

  • Kraslan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 96

@Takács Balázs: Hasonló volt nekem is a Hayes-emmel, ott is a hátsó viselkedett így, bár talán ennél jobban fogott, de a pofa ott sem volt elkopva. Kicseréltem a gyári betétet más márkára, még be sem kopott és jobban fog mint a gyári már bekopott. A kar nekem is hosszabb úton járt mint az elsőé, azóta kb. ugyan annyi. A miértjét nem tudom, talán segítettem.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!