Még egy gondolat.
A bringádon menetes sor van. Ezeknél gyakori, hogy 14-es a legkisebb lánckerék. Ehhez csakugyan előnyösebb a 48-as hajtókar, hiszen a 14-es az akkora, mint egy 9-esen a kb. 3-4. fokozat.
A hajtókarcsere árán érdemesebb egy kazettás agyat, meg fogsort venni. 15-ből az is kijön küllőstől. Én nem tudom ki az az istenbarma, aki a mai napig engedélyezi, hogy egy új kerékpárba menetes agyat rakjanak (oké, nyilván aki a költségeket próbálja alacsonyan tartani), de ma már egy kazis rendszer sem drága, és rengeteg szopástól tudja megmenteni az embert.
+ha hajtókart cserélsz, a 48-as tányér miatt új elsőváltóra is szükséged lenne, meg új láncra is (rövid lenne a gyári). Ha nem szinte új a bringa, akkor viszont a lánccsere fogsorcserével is jár... akkor meg már vétek ismét menetest venni.
(mindent összevetve én lebeszélni igyekezlek a nagyobb lánctányérú hajtásról)