Gyorsabban tudnék haladni 48-38-28 hajtóművel, mint 42-34-24-el?

1-16 (16 válasz)

Elküldve: 2013.01.07. 22:55 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20
Témaindító kérdés:

Szevasztok ! Lenne egy kérdésem. A Kellys viper 2.0-mon 42-34-24 hajtóművem van. Gyorsabban tudnék vele haladni ,ha lecserélném egy 48-38-28 vagy 48-36-26 (nem tudom melyik a jobb megoldás) hajtóműre? Lehetne érezni a különbséget? Ha igen, milyen hajtóművet ajánlotok 15.000ft-ig(vagy ha van olcsóbban) ami kompatibilis a kerékpárommal?(Kellys viper 2.0,hául 7-es menetes fogaskoszorú) Nagyon köszönöm a válaszokat!

Elküldve: 2013.01.10. 19:05 Tubakka 

  • Tubakka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Dunaújváros BC csapat
  • Dunaújváros BC csapat
  • hozzászólások: 30

@rytsye: csatlakoznék @Krupcheck: kis hozzá szólásához még én is. :)

Ha cserélsz hajtókart mondjuk 4szög tengelyesre (nem tudom a tied mijennel van szerelve, lehet octalinkes) veszel 1shimano FC-M131 (Tourney) 48-38-28ast az kb. 5.000.- hozzá 1shimano FD-TX51 (alsó bilincses) vagy FD-TZ31 (felső bilincses) első váltott -a 48T miatt, hogy fel tudja rakni rendesen a láncot- az kb. 2-3.000.- közt van. /ha oktalinkes a közép agyad, kb. 3.000.- több pénzbe jön ki/

Ez eddig kb. 8.000.- pénz még mindig tudsz hátsó kazettás agyat venni (felni maradhat) tárcsafékes;- shimano HB-M475 (Alivíó) kb. 5.000.- +a küllök kb.6.000.- és 1hátsó sor shimanó CS-HG41-7 11-28 kb. 3.000.- és persze új lánc; -shimano CN-HG40 kb. 2,000.- pénz.

Így mondjuk kijöhetsz mindennel kb. 25ezer-re! De cserébe teljesen új kicsit modernebb hajtás amivel tán gyorsabban is tudsz haladni! ;) Remélem én is hozzá tudtam járulni a döntésedhez valamelyest! :)

Elküldve: 2013.01.10. 18:09 Tubakka 

  • Tubakka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Dunaújváros BC csapat
  • Dunaújváros BC csapat
  • hozzászólások: 30

@johnny336: Tény, hogy a régi mondás szerint; -szalajtásig tekerem annál a sebességnél, de nem lehetetlen! ;) Ezért akarok 44T, hogy az 50-60km/h közti határt még ne szétpörögve lépjem túl! :)

Elküldve: 2013.01.10. 16:31 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Még egy gondolat.

A bringádon menetes sor van. Ezeknél gyakori, hogy 14-es a legkisebb lánckerék. Ehhez csakugyan előnyösebb a 48-as hajtókar, hiszen a 14-es az akkora, mint egy 9-esen a kb. 3-4. fokozat.

A hajtókarcsere árán érdemesebb egy kazettás agyat, meg fogsort venni. 15-ből az is kijön küllőstől. Én nem tudom ki az az istenbarma, aki a mai napig engedélyezi, hogy egy új kerékpárba menetes agyat rakjanak (oké, nyilván aki a költségeket próbálja alacsonyan tartani), de ma már egy kazis rendszer sem drága, és rengeteg szopástól tudja megmenteni az embert.

+ha hajtókart cserélsz, a 48-as tányér miatt új elsőváltóra is szükséged lenne, meg új láncra is (rövid lenne a gyári). Ha nem szinte új a bringa, akkor viszont a lánccsere fogsorcserével is jár... akkor meg már vétek ismét menetest venni.

(mindent összevetve én lebeszélni igyekezlek a nagyobb lánctányérú hajtásról)

Elküldve: 2013.01.10. 16:18 Egon1976 

  • Egon1976 avatar
  • sima XC-s
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 2

Szevasztok! A merev gépemre 48-as hajókart tettem fel175-ös hk hosszal.hátul mezei menetes 7-es sor van 12-es a legkisebb.Nem vagyok pörgetős - városi haladós közlekedős vagyok.1.9-es slick gumival 32-36-os tempóval mér be a sebesség mérő oszlop nap mint nap. Nem kell sokat agyalni - sima matek42/12 - 48/12 Mindenképp a második a haladósabb.

Elküldve: 2013.01.10. 14:27 Tubakka 

  • Tubakka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Dunaújváros BC csapat
  • Dunaújváros BC csapat
  • hozzászólások: 30

@Krupcheck: ;)

Elküldve: 2013.01.10. 14:27 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

50 felett beletekerni 42-11-be már elég nehéz, max. ülve. Azonban lefelé zúgni egy kellemesen kátyús úton max. kiállva tudsz - na kiállva tekerj 120-at per perc :D

Amúgy a 36-11-gyel az 57 km/h gyors, és nem teljes mértékben megbízható számításaim szerint 140+ csapásszám per percet jelent (2,36/s).

Elküldve: 2013.01.10. 14:02 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Ha már végsebesség-kinek az apukája erősebb téma- akkor leírom a saját eredményeimet is: 44/11-el 70 körül fogytam el, a jelenlegi 40/11-el olyan 50+ volt meg, de ott még nem pörögtem túl, csak ráhagytam (öregszem). Mindkettő bitang hosszú, meredek lejtőn lefelé volt. Ezért írtam, hogy szerintem montira tök fölösleges a 48-as tányér. Ha egy kicsit is bír pörgetni az ember (amúgy én sem vagyok pörgős), akkor a 42-est is nagyon ritkán fogy el.

Elküldve: 2013.01.10. 12:22 Tubakka 

  • Tubakka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Dunaújváros BC csapat
  • Dunaújváros BC csapat
  • hozzászólások: 30

Üdvözletem! :) 36T-11 hajtással max. 57km volt a rekordom szemtanukkal (egyenesben nem lejtőn) és ők is mérték (kocsiban GPS-sel)! 3-400méteren tartva igazán pörgetős tekeréssel! :D Mondjuk utána kapkodtam rendesen a levegőt, (bár elég súlyos asztmám is közre játszik a nehezebb levegő vételben terhelés alatt és után is) de a 35km tempó is simán megy hosszú távon és még nem írtam mikor 48T hajtásom is volt (bár akkor még pár évvel fiatalabb és pár kiloval könnyebb...)! Mostani tervem 32T/44T 11-36hátsóval (montira bőven elég, a 48T vastag gumival, fizikai láberőben is ott kell lenni), 32T-36... a terepre/mászáshoz a 44T-11... lendületes haladáshoz kell! Köszönöm, hogy hozzá szólhattam! ;)

Elküldve: 2013.01.10. 11:15 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@BF2 hungarolada: én 42-11-gyel beletekerve 55-nél gyorsabban még nem tudtam haladni lejtőn lefelé sem, és majdnem elszállt a lábam.

Elküldve: 2013.01.09. 20:38 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

szerintem 42-11 foggal meg lehet tekerni simán az 50-et pörgetve meg 55 felett... Ez szerintem montinál 26"-os kerékkel elég aszfalton is. Én elég kevés helyen merek többel menni, max közúton de ott se általános, hogy ennyire gyorsan lehessen menni. Környéken ma sebesség 68 km/h volt eddig, montival meg 60 alatt volt ugyan az a szakasz, de volt 2-3 perc az egész, amiért megérte volna. Általában nagytányéron megyek, de ritkán tudnám kihasználni a még nagyobbat. Mászásnál meg lehet gázosabb is lenne. Szerintem jobb, ha marad a jelenlegi kiosztás.

Elküldve: 2013.01.09. 20:09 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20

@rytsye: Nagyon Szépen köszönöm a segítséget! Akkor valószínűleg hagyom a gyári 42-st,majd később komplett átalakításnál cserélek .

Elküldve: 2013.01.09. 18:04 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Elvileg nagyobb végsebességet tudsz elérni, de ahhoz erő is kell.

Gyakorlatilag viszont a sebességet vagy fordulatbó éred el, vagy taposásból. Ha erős vagy, de lomha, akkor egy nagytányérral nagyobb végsebességet tudsz elérni. Ha inkább pörgős, akkor a kisebbel jobban jársz. De gondolom nem végáttételben taposod folyamatosan, úgyhogy felesleges (ha nagytányér-kónuszon rakod, akkor viszont szokj le róla, egészségtelen dolog)

Montira semmiképp nem tennék 48-as nagytányért, mert könnyű felütni. Kihasználni meg max aszfaltúton lefelé, hosszú lejtőn tudod.

Elküldve: 2013.01.07. 23:10 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

Megjegyzés ezt a sebességet 2x6ban produkáltam a 3x7ből csak elfogyott a szufla:D

Elküldve: 2013.01.07. 23:07 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

Vagy hogy egyszerűbben fogalmazzak nekem ez a kombó jött nagyon be a 122,5-es mono+tourney hajtókar(48-38-28).Ez már csak mellékes hogy 51,3km/h tudtam kihozni belőle sima alu pedállal:)

Elküldve: 2013.01.07. 23:04 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

Szia a hajtóműnek nem feltétele hogy menetes vagy kazis fogaskoszorúd van:)Nekem is anno 42-32-22-es hatóművem volt nem szerettem mert nem tudtam ugy haladni vele ahogy szerettem volna ezért 48-38-28ra váltottam na azzal már szépen lehet hasítani ha van lendület:) A hajtómű feltétele pl a monoblokk tengelyhossza.Ha 4szögtengelyes középrészed van szerintem elég egy tourney vagy egy altus/acera hajtókar is(sokat kibír) Pl tourney hajtókarnak asszem a 122,5mm tengelyhosszú mono az optimális de szerintem a rövidebb is jó.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!