Hajtókarhossz-lábhossz-teljesítmény összefüggések boncolgatása.

1-7 (7 hozzászólás)

Elküldve: 2014.11.02. 22:02 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683
Témaindító hozzászólás:

Üdv mindenkinek!

Hajtókarhossz témában erősen gondolkodóba estem, mivel nem igazán értem miként születnek azok nagyon fixnek tűnő ajánlott hajtókarhosszok:

Milyen szintű teljesítménycsökkenést jelentene egy 180 centi magas egyénnél az, hogy az ajánlott 175mm hosszú helyett csak 170-est használ? Vagy épp fordítva, hogy egy 165 centi magas ember 175-öst használ? Magas ember-magas pedálfordulat esetén szintén nem jobb ha rövidebb? Végül pedig mi a helyzet a pályakerékpáros szakággal? Ott 180 centivel nem lehet hajtani az előírt 175-ös hosszt , mert a pálya negyedénél jó eséllyel leér a pedál azaz előbb-utóbb bukás a vége.

Elküldve: 2014.12.03. 14:40 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@dr.anonimus: Ezt most találtam:

"Notes about Crank Length: Over the years a lot of different arguments have been made about the benefits of longer/shorter cranks. None of which has really been thoroughly tested until Jim Martins study. Martin showed that length didn’t statistically matter when it came to power, once power was averaged around the entire pedal circle and not just in the forward position, it turns out that shorter cranks (down to 145mm) produced more average power than a longer crank. This conclusion however considers only average power and not other factors which definitely have a bearing on real world use. Damon Rinard followed up the Martin study with some of his own testing comparing the aerodynamic differences in crank length. In almost every case there was an aerodynamic improvement with the shorter crank and without a loss in power. So the power advantage and aerodynamic advantage, combined with shorter cranks generally allowing for a more aggressive or more comfortable position on the bike and less chance of repetitive motion injury we feel that shorter cranks are something most people should consider. We’re not saying they’re right for everyone, but if you’re on the fence as to which size is best for you, we suggest that you go for the shorter. If you’re interested in more on crank length we suggest reading the above articles as well as this article written by Frank Day for USA Cycling:"

Forrás: http://fairwheelbikes.com/c/reviews-and-testing/road-bike-crank-testing/

Elküldve: 2014.11.24. 16:12 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@dr.anonimus: Valószínűleg nagyon kis jelentősége van a gyakorlatban. Mármint teljesítmény szempontjából. Különben lehet, hogy tele lenne a WordTour egyedi méretekkel. Eltekintve a testalkattól, alapvetően aki pörgösebben teker, annak jobb a rövidebb (pálya is ilyen ugye). Illetve, ha sokat tekersz egy mérettel és utána másikra váltasz, akkor hirtelen azért érezni fogod a különbséget, de nem taljesíményben, hanem érzésben, amit aztán hamar megszoksz és kész.

Elküldve: 2014.11.24. 15:34 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@OKdoki,szellemkutya : igazából én saját tapasztalatra lennék kíváncsi nem elméleti alapon kutatni a témát.

Elküldve: 2014.11.20. 08:09 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

Elküldve: 2014.11.20. 08:03 szellemkutya 

  • szellemkutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 104

Elküldve: 2014.11.02. 22:26 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Elméletileg az erőkar hossza fordítottan, de nem exponenciálisan arányos az általa kifejtendő erőszükséglettel, hogy ugyanakkora forgatónyomatékot tudjunk kifejteni. Tehát, ha 170 mm helyett 175 mm a hajtókar hossza, akkor alig 3 %-kal változik az erőszükséglet.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!