Hajtómű variáció!

1-14 (14 hozzászólás)

Elküldve: 2017.08.19. 14:14 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!A Trekkingemen 48-36-26 az áttételezés a hátsó fogaskoszorú pedig 11-32 9-es rendszerű!Eddig itthoni viszonyok közt bőven megfelelt még csomaggal is!De nemrég voltam Alpok túrán Nagy csomaggal és hát ott kevésnek éreztem a szerpentinezéshez 2000 méteren!Mit gondoltok ha mondjuk átállnék 44-32-22 áttételre és a fogaskoszorút lecserélném mondjuk 11-36(vagy van jobb is?)mennyivel lenne jobb mászógép a bringa?köszi előre is!

Elküldve: 2017.08.22. 15:12 fero969 

  • fero969 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Sziasztok! Én is sokat gyökölök az áttételváltoztatáson, mert puha vagyok és nincs időm erősödni.... Egy 3x9-es rendszernél a leghatékonyabb nyomatékjavítás, ha a hajtóművet cseréled. 22-es a legkisebb kerék, az sokat dob a nyoamtékon. Nyilván a hajtóműcsere hozza magával a sor és lánccserét is. Szerintem a hátsó váltó tartófül korlátozza a legnagyobb hátsó lánckerék méretét, szóval az nem csak annyi, hogy felmegy a 40-es sor oszt jóvan. Ennek olvass még utána, mert én sem tudom a pontos választ. A sebességről szólva... szerintem 4,5km/h-t még lehet úgy tekerni, hogy ne dülöngélj ki a kamionok elé. Összességében, szerintem nehezebb tolni a bringát, mint tekerni. Ha a femti 4,5km/h-t tudod tartani úgy, hogy közben a pulzusod nem megy az egekbe, "csak" a max pulzusod 90%-ra, akkor tekerni kell. Üdv: F

Elküldve: 2017.08.21. 20:15 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104

@rcs2003: Sajna nem cserélhetők a első fogaskerekek!De amúgy is lassan ildomos lenne a hajtóműcsere már kb 15000-t ment!

Elküldve: 2017.08.21. 20:11 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104

@OKdoki: Igen valószinű ez a megoldás lesz!:)

Elküldve: 2017.08.21. 12:44 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@rcs2003: Talán a legjobb megoldás, ami már nagyon érezhető, de nem olyan drága és problémás megépíteni, az elől 44-32-22T, hátúl 11-34 fogaskerék variáció.

Elküldve: 2017.08.21. 10:17 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1021

Nem lehet hogy felesleges lenne ekkora hátsó fogaskoszorú hátulra? Gondolok itt arra hogy amikor már olyan kicsi az áttétel hogy az ember tulajdonképpen nem is halad már előre hanem csak teker mint a mérgezett egér és szépen eldől oldalra. Ilyenkor már érdemesebb lenne inkább tolni a bringát. Elöl 22, hátul 34 az már akkora áttétel hogy mindenre elég kell legyen, ott már nem a bringa szűk a keresztmetszet hanem a láb ami hajtja. Ha cseréhetők lánctányérok elöl akkor a legkisebbet gond nélkül 22-esre cserélheted.

Elküldve: 2017.08.20. 22:31 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@milanos: Kicsit nézelődtem. A Sunrace-nek van 9 sebességes 11-40es kiosztású sorja. Olyan webshop-ot is találtam, amelyik szállit is ide, ha esetleg nem lenne itthon. Csak, szerintem túl nagyok az ugrások a sebesség fokozatok között, ha nem az Alpok az elsődleges cél.

Elküldve: 2017.08.20. 10:23 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104

@OKdoki: Köszi:)Ha átállnék 10-es rendszerre akkor szinte mindent cserélnem kéne pl első-hátsó váltó-váltókarok!A 40-es hátsó tányér jól hangzik biztos könnyű lehet de igy meg már költséges.Ezért lehet elsőütemben megpróbálom a hajtómű és a hátsó sor cserét!:)

Elküldve: 2017.08.19. 22:57 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

33% áttétel különbséget észre fogsz venni, az biztos. Cseréld le elöl és hátúl is! Hogy mennyire fogod bírni az Alpokat ezzel? Nem tudom. Függ a csomagok súlyától is. Elmehetsz 40-es hátsó tányérig is, de akkor át kell állnod min. 10 sebességes rendszerre.

Elküldve: 2017.08.19. 21:30 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104

@JPeti86: Jah nem pedelec-el voltak(bár láttam olyat is)!Amúgy nincs gondom a távolságokkal nem okoz problémát ha mondjuk 200km kell tekernem egynap:)rendszeresen csinálom itthon!De ilyen magasságokban nem lehet itthon tekerni!Szóval azért van erőm:)de csomaggal azért nehezebb(azért gondoltam az áttétel változtatására)

Elküldve: 2017.08.19. 18:35 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

A montisok nem véletlen pedelec-el voltak? vagy csak hozzá vannak szokva. Meg a cucc nem mindegy és hogy milyen módon van rögzítve. hátizsáknál előfordulhat, ha túl nehéz vagy szoros a pánt / öv és mellkaspánt is van rajta, hogy akadályoz a légzésben hosszú távon.

belegondolva, 10%-os emelkedőn minden m/s sebesség előre, 100 kiló össz súllyal számolva 0.1 méter emelkedés másodpercenként, és 100 watt kell hozzá. és akkor ez még csak lassú gyalogtempó (3.6 km/h). Kalóriában meg még több, ugyebár az izmok mechanikai hatásfoka nem túl nagy, kb 20%. Szóval hozzájön még jó néhány száz watt hőtermelés, túl fogsz melegedni, kiszáradsz, leizzadsz, elfáradsz.

http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0019_1A_Elettani_alapismeretek/ch05s04.html

Saját tapasztalat, hogy hosszabb utaknál sokat számít, hogy technikai ruhában vagyok, ami szellőzik és elvezeti az izzadtságot, meg inkább alul öltözök egy kicsit -ősszel tavasszal vékony pulóver, nyáron egy szál technikai póló, mert akkor menet közben pont elég hűtésem lesz. Ha álló helyzetben picit hűvösnek érzed akkor menet közben jó lesz. A hátizsák alatt is szellőzni kell, olyan hátú táska kell.

Na meg meg kell állni enni és pihenni néha, főleg emelkedőnél, de pl süppedős földúton vagy erős szembe szélben vagy más ellenállásnál tekerésnél is.

Az ilyen hosszabb túrák (mondjuk 100 km-nél hosszabb) egyre kevésbé a "csak kóborlok egyet" kategória, hanem olyan rákészülést igényel mintha edzőterembe mennél. Miután lefárasztottad magad, használ az izmoknak némi fehérje vagy legalább egy nagy adag rántott csirke.

Elküldve: 2017.08.19. 15:17 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104

@JPeti86: Ha jól emlékszem 10km-t kellett menni fölfelé folyamatosan kb.1000méter szintemelkedésért folyamatosan 10-15 és még 20%is volt

Elküldve: 2017.08.19. 15:14 milanos 

  • milanos avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 104

@JPeti86: Hát én is toltam sokszor mert hatékonyabb volt!(pedig még a cuccom is elrejtettem féluton,hogy ne kelljen felcipelni):)A montisok lazán elmentek mellettem abból gondoltam,hogy más áttételt használnak!

Elküldve: 2017.08.19. 14:33 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Hát, ki lehet számolni: A jelenlegi leglassabb áttételed 26/32 = 0.8125 Az új áttétel 22/36 = 0.6111 A kettőt leosztva, az új áttétellel 33%-kal több nyomatékot tudsz kifejteni. De, a másik oldalon, 48 helyett 44 fog 10% lassulás lenne ugyanolyan fordulatszám mellett, de az elég ritka, hogy max áttételen max fordulaton tekerjen az ember, akkor kezdhetsz aggódni a traffipaxok miatt.

Gyakorlatiasan megközelítve: nem feltétlen a lassabb áttétel a jó megoldás. Amíg 10 méteres szintkülönbséggel ki lehet tekerni 10%-os emelkedőn, addig 50-100 métert már baromi nehéz, hiába teszem a leglassabb áttételbe. El se tudom képzelni, hogy teker fel valaki 2 kilométer magasra. Hosszú és meredek emelkedőn inkább le kell szállni és feltolni, kevésbé fárasztó. Vagy az útvonal választásnál kell olyat kinézni ami hosszabb de kevesebb százalékos emelkedő. Ilyen hosszú szintkülönbségeknél szerintem az állóképesség a határ, nem a nyomaték amit le bírsz adni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!