Lehet buta kérdés következik, de nem vagyok 100%-ig biztos a kérdésemben. Olyan fejcsőhöz használhatok (fél)integrált kormánycsapágyat, amibe eredetileg AHEAD 1 1/8" volt építve? Mire kell figyelni?
Lehet buta kérdés következik, de nem vagyok 100%-ig biztos a kérdésemben. Olyan fejcsőhöz használhatok (fél)integrált kormánycsapágyat, amibe eredetileg AHEAD 1 1/8" volt építve? Mire kell figyelni?
@ArtWolf: Az integrált nem azt jelenti, hogy a csapágy egy egységet képez?
@johnny336: A villát tudom, az egyértelmű, de most már az is, hogy milyen fejcsőbe milyen csapágy megy. Ezelőtt azt hittem, hogy lehet az 1 1/8" AHEAD csapágyakat variálni.
@zo1ta: attól még az 1 1/8 villa jó lesz bele.
De most az a kérdés részedről, hogy a külső csészés fejcsőbe tehetsz-e félintegrált, vagy integrált kormánycsapágyat?
Természetesen nem. Amilyen csapágyazása van a fejcsőnek, olyat teszel bele, ezeket nem lehet variálni egymással.
@ArtWolf: közben nézegetem itt az adatait a csapágyaknak és mégse lesz ez jó. Hagyományos AHEAD csapágy 34mm normálcsészés fejcsővel működik, a félintegrált 44mm félintegrált fejcsővel, az integrált viszont 41,8mm integrált fejcsővel. Számít, hogy milyen módon van kiképezve a váz fejcsöve.
@zo1ta: pár kört igen, de én még mindig nem tudom, hogy miből lehet tudni, h félintegrált vagy integrált a fejcsapágy, ill mi van, ha egyik sem, és nem is menetes. Valaki segítene nekem?
@johnny336: rendben, akkor jól sejtettem. Pár kört azért lefutottunk. :D
@zo1ta: persze! Valóban nem értettük egymást. A villanyak átmérő a lényeg, hogy belemenjen a fejcsőbe, a csapágyazás mindegy ebből a szempontból. Ezért tudod az összes 1 1/8 menet nélküli villát, 1 1/8 menet nélküli fejcsöves vázzal használni.
@johnny336: Azt tudom, hogy AHEAD mindkettő, kicsit elbeszéltünk egymás mellett. A "sima AHEAD" alatt a külső csészést értettem. Tehát, ha az AHEAD villám, ami eredetileg egy külső csészés (hagyományos beleütős) AHEAD kormánycsapival rögzül a fejcsapágyhoz, azt kicserélhetem-e félintegrált-integrált kormánycsapágyra, vagy a csere csak külső csészésre (hagyományos beleütős) lehetséges? Ez lett volna az eredeti kérdés.
@zo1ta: az első ránézésre integrált. A második külső csészés. De mindkettő Ahead, tehát ugyanaz a villa és stucni tökéletes hozzá, csak a csapágyazásban különbözik.
@zo1ta: nem. Az Ahead a stucni rögzítésre vonatkozik, tehát a villanyakRA szorítod rá 1-2 csavarral (Ahead), vagy a villanyakBA megy bele a stucni, és dióval szorul bele (menetes).
Ezen felül vannak villanyak átmérők, collban: 1; 1 1/8 (1,125); tapered (fejcső alján 1,5, fejcső tetején 1 1/8); 1,5.
Colos létezik menetesben és Aheadben. 1 1/8, 1,5, tapered csak Aheadben (legjobb tudomásom szerint, bár lehet, hogy létezik valahol valami öszvér váz, de azzal nem fogunk szembetalálkozni életünk során...)
Legegyszerűbb az lenne, ha lefotóznád a jelenlegi fejcsövedet, villanyakkal, stucnival - aztán abból kiderül.
Szóval, ha a fejcső ilyen: http://ride.hu/images/uploads/images/9.jpg akkor félintegrált-integrált. Ha pedig ilyen: http://bikemag.hu/images/2009/06/vazkorkep_dirt07b.jpg akkor sima AHEAD?
A csapágytipusa félig-meddig független a villanyak átmérőtől (colos menetes nyílván nem létezik integráltban, de 1 1/8 az mindegyikből van). A fejcső kiképzés a lényeges, tehát külső csészés, félintegrált, integrált. Ez pedig vázfüggő. Azt kell kideríteni, hogy milyen a váz, milyen a kormánycsapágy. És olyat tudsz használni.