Használt gépre használt fékváltókar?

1-14 (14 hozzászólás)

Elküldve: 2015.07.21. 08:26 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Egy barátom vásárolt egy nagyon régi, még acélvázas outit. Márkajelzés nélkül. Úgy döntöttünk, hogy azt szépen felújítjuk neki. A vázváltót szeretnénk lecserélni fékváltókarra. Bementünk egy szervizbe megkérdezni, hogy vállalnák-e. Ott a szerelősrác nagyon húzta a száját, hogy használt váltókar, használt láncra, tárcsára nagyon lutri munka, sok vele a sz*pás, és nem is lesz tökéletes, így ő ezt nem vállalja.

Nos, igazából én nem látom az akadályát.. Ha nem is pontosan, de használható szinten működnie kellene a dolognak, nem? Hiszen fizikailag mi lehet a gond? Ugyan úgy a bowden-t kell feszegetnie a karnak, mint a vázváltónak...

Ahogy jön a pénz, cserélnénk a tárcsákat is, meg a láncot, meg ami még kell, de egyelőre ezt tartjuk fontosnak, hiszen nagyon macerás vázról váltani, egyszerűen nem olyan hatékony és gyors mint kellene.

Szóval a kérdésem, csinált innen már valaki ilyet? Mire kell figyelni? Tudnátok valami útmutatót, tutorialt, linkelni nekem?

Köszönöm szépen!

Elküldve: 2015.07.21. 21:09 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Csööpi: Akkor értelemszerűen 8-as sor, és ehhez kazettás agy is kelleni fog. Váltók közül olyan, ami legalább 8 sebességes rendszerhez készült.

Elküldve: 2015.07.21. 20:55 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42

@Estván: 8as.

Elküldve: 2015.07.21. 20:36 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Csööpi: Attól függ, hogy hány fokozatú a jobbos fékváltókar.

Elküldve: 2015.07.21. 19:59 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, valszeg az lesz a megoldás, h elsőnek megnézzük azokat az alkatrészeket amiket mondtatok, majd csak utána esünk neki a fvk-nak. Amúgy egy RSX ST-A410-t szerelnénk fel ha minden igaz. Ehhez milyen sor, váltótest passzol?

Elküldve: 2015.07.21. 14:52 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Estván: 7-es shimano sorral és RD-A550 hátsó váltóval megy.

Elküldve: 2015.07.21. 14:50 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Csööpi: Úgy tudom, működik neki, de kérdezd meg inkább tőle. Viszont az ő bringája nem ősrégi, viszonylag mai szabványokkal dolgozik. Nem tudom, a barátod biciklije mennyire régi.

Elküldve: 2015.07.21. 13:38 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@gyuladaniel94: Remek, de csak akkor működik a dolog pontosan (esetünkben Tourney-vel), ha 7-es sor van hátul, amin a lánckerekek közti távolság Shimano kompatibilis, illetve ha a hátsó váltó át tudja fogni a 7 fokozatnyi távolságot.

Elküldve: 2015.07.21. 13:36 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42

@gyuladaniel94: és működött rendesen? A tárcsákat, váltótesteket nem cserélte?

Elküldve: 2015.07.21. 13:19 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Csööpi: Szia! Simán kivitelezhető, többek közt NorBEE300 is csinált ilyet. Vett egy pár tourney fékváltókart, az alsócsöves váltókarokat bovdenakasztóra(http://www.retrobringa.hu/parts/Sunrace,_bovden_megakaszto,_finomallito2.jpg) cserélte és bekötötte az RX-100 váltóiba, ennyi.

Elküldve: 2015.07.21. 12:14 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Rakjátok fel a váltókarokat a kormányszárra egy bilinccsel. Kókányul néz ki, de működik, és amúgy nem ritka az ilyen átalakítás.

Már leírták, de kicsit összébb szedném: ahhoz, hogy fékváltókar legyen a bringán, kell egy avval kompatibilis (értsd azonos fokozatkiosztású és márkájú/rendszerű) első-hátsó váltó, illetve egy fogaskeréksor. Sajnos a régi, pláne ismeretlen identitású váltórendszerek egyáltalán nem biztos, hogy összeillenek egy új fvk-ral.

Elküldve: 2015.07.21. 10:12 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Csööpi: teljesen egyetértek az előttem szólóval. Föl lehet építeni (sőt, érdemes is lehet), de a fvkar az utolsó a sorban. Az első a kerék-fék-hajtás kombó, nagyjából ebben a sorrendben, csak utána a váltórendszer. Ezen túl n baj, ha megtanulja kezelni az alsócsöves váltást, egyrészt tisztelni fogja a régi technikát, másrészt értékelni fogja majd az újat. :)

Elküldve: 2015.07.21. 09:11 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42

@Estván: Értem, felvetem neki az ötletet, hogy előbb ezeket az alkatrészeket nézzük át, cseréljük ha szükséges.

Igen, a sportolás a lényeg, napi/két napi szinten 30-50 km letekerése, ahogy épp az idő engedi, edzés és szokás céljából, majd a szabad hétvégéken hosszabb túrák megtétele. Tudjuk, hogy egy új, v modernebb de használt géppel sokkal kevesebb a sz*pás, azonban nem véletlen, hogy egy ilyet vásárolt . Sajnos jelenleg ez az amit a pénztárca megenged. Legvégső esetben ezen a szezonon már hagyjuk az alakítgatást, csak a szükséges karbantartást végezzük el, és jövőre összegyűjt valami komolyabbra. Azonban látni az utcákon flangálni nagyon szépen felújított régi gépeket, kellő idő belefektetésével, nekünk is menne sztem. :)

Elküldve: 2015.07.21. 09:00 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

A használt bicikli és a használt fékváltókar természetesen nem zárja ki egymást. :)

Viszont arra figyelni kell, hogy adott sebességfokozatot tudó fékváltókar csak ugyanannyi sebességes lánckeréksorral fog működni. Enékül nincs értelme összerakni, mert pontatlan lesz, zörög, ugrál két fokozat között, stb. Öreg országútiknál ez a leggyakrabban hátsó agy cserével (kazettásra) is jár. Előfordulhat az is, hogy a régi váltó nem tudja kimozogni azt a tartományt, amire a lánckeréksornak szüksége van.

Ahhoz, hogy a barátod tudjon problémamentesen kerékpározni, a fékváltókar helyett sokkal fontosabb a kopott láncot, lánckerekeket kicserélni. Csapágyakat kipucolni, bezsírozni, ha szükséges akkor golyókat, kónuszt cserélni. Öreg bowdeneket, bowdenházakat kicserélni.

Ha pedig eleve a sportos országúti bringázás a cél, akkor így az egész túl sok macerával, idő, pénz ráfordítással jár. Egyszerűbb egy kicsit várni, pénzt gyűjtögetni, és venni egy korszerű, eleve fékváltókaros gépet az olcsóbb szegmensből valamelyik kelet-európai gyártótól.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!