Nem vagyok szakértő ebben a témában :s Mi az amit át kell nézni rajta, mit hogy tudok kipróbálni hogy tényleg nincs e baja? Egy drága összteleszkópos bicikliről van szô.
Nem vagyok szakértő ebben a témában :s Mi az amit át kell nézni rajta, mit hogy tudok kipróbálni hogy tényleg nincs e baja? Egy drága összteleszkópos bicikliről van szô.
@mcload21: Még ha csak évi pár ezer km-t tekersz bele, akkor se fog egyik bringa se 10 évig hibátlanul/alkatrész csere nélkül működni! Ezt azért vedd figyelembe! Kopó alkatrészek cseréjével és karbantartásokkal számolj!
Sziasztok. Tervezek venni egy Cross-Trekking bringát. Hosszú ideig működjön megbízhatóan, legalább 10 évig. Lehet, hogy többet nem lesz rá pénzem, így nem szeretném elcseszni. Egy Specialized CrossTrail sport 2019-es bicajra gondoltam- belefér a keretbe, új, négyszögtengelyes- amivel eddig még nem volt problémám... Hosszabb túrákon, könnyebb terepen nyúznám. A hírdetések között találtam egy KTM Soranot, ami megtetszett, de nem szeretnék zsákbamacskát.
https://bolha.testbike.hu/apro/ujszeru-ktm-sorano-cross-xt-28-46-cm-333387
Mi a véleményetek? Megér ennyit? A lock-out-nál mintha hiányozna az elforgatható kar, amivel zárom a telót...
Nálam az első kör: böngészés. Eladó fotói akár itt a TestBike-on, vagy facebook-on.
Nem vagyok egy paranoiás alkat, de ha egy telót veszek pl. akkor igyekszem utána nézni, mire használta az egyed. Ha 6métereseket ugrált vele, arra elég büszkék szoktak lenni úgy az év 364 napjában, kivéve amikor el kéne adni.
Olyankor hirtelen minden megkímélt, ritkán, akkor is csak a boltbajárásra használt lesz. Tisztelet a kivételnek, itt a TestBike bolhán is alapjába véve pozitív tapasztalataim voltak + itt van galéria, ami publikus.
Szóval amit BF2 hungarolada is írt, ismerd meg a gazdáját.
A műszaki dolgokat már leírták az előbb szólók.
Annyival egészíteném ki, hogy különösen nézd át a vázat a következő helyeken: fejcső környéke, nyeregvázcső-felsőcső találkozás, itt szeret repedni. Össztelósnál ezekhez hozzájön a rugóstag befogatásának környéke. Meg persze mindenhol máshol, de ezek a kritikusak.
Viszonylag ritka, hogy normális használat mellett egy pár éves váz megrepedjen, de olcsóbb megnézni, mint hibásat venni.
Meg próbáld megismerni a gazdáját. vannak igen gátlástalan emberek, akik nem mondanak el mindent becsület alapon(legalábbis ha nagy szar van vele). kérdezgetni, nézegetni szabad, meg nem kell elsietni a dolgot
SZerintem még annyit, hogy az összetett(drágább alkatrészeit) jobb többször megnézni, hogy pl a teló nem kotyog-e, a becsúszói nem kopottak-e, nem fossae az olajat, jól működik az állítás, vagy ugyanezt a tagnál is.
Akkor megnézed, ha összteleszkópos, nem kotyognak-e a csapágyai
AZ ilyen finom részleteket is érdemes átvizsgálni, mert gondolom többet már nem akarsz rá költeni.
Persze tökéletes kerékpár nincs eladó, így valami úgyis hibádzani fog, vagy nyolcas, vagy kopott valami, esetleg karcos, deszerintem érdemes mérlegelni, hogy a drágán javíttatható alkatrész legyen hibátlan, a többi párezer forintos fejében meg némi alku :) , főleg ha olyan, ami nem illik hozzád, és muszály lesz cserélni
Meg ismerni kell az ajánlattétel művészetét :)
@hefi: én még hozzátenném a csapágyazás állapotának vizsgálatát
@davidcsaba93:
a nagy értékű kerékpárnál én javaslnék valamilyen szakértő ismerős bevonását, mert ő fogja tudni, hogy a fenti listánál mire kell figyelni