@hunspike: Szia!
Egyet értek az előttem szólóval, 30-40 -ért legfeljebb nagyáruházi kerékpárnak látszó tárgyakat meg lepukkant izéket lehet kapni. Kivéve ha mázlista vagy. Egy bolt meg még jól rá is fogja tenni a hasznot.
Számoljunk kicsit
30-40 -ért mondjuk kapsz valami lepukkant bicit, amiből jó a váz meg a villa meg pár apró alkatrész. Vagy veszel vázat s villát.
Ezután ugye nem árt cserélni a kormánycsapágyat, kerékagyat esetleg, meg akkor már jól ki centrírozni, meg a külső gumikat, fékpofákat is. Meg a hajtáslánc is előbb-utóbb cserére szorul majd. És ez csak ami hirtelen eszembe jutott. Szóval ez magában lehet 50-100 ezer, meg 2 heti szabadidőd. (tapasztalat a saját lepukkant MTB-m felújításából) Ezen kívül meg itt is gyakori a kerékpár lopkodás, szóval vehetsz egy ABUS Bordo-t 17-20 ezerért, meg ha tovább hagyod ott az egyetem előtt, egy U-lakatot pluszban, még 5-10 ezer. Meg kerékpár regisztráció, de az ingyen van. (ne felejts el szabályos adásvételit írni ahol veszed...)
Szóval mondjuk lesz vagy szűken 150 ezer, amire egy tuti megbízható szaladgálós bicikli kijön.
Mivel a lezárók 1-1 kiló, a gramm-mániás alkatrészeket el lehet felejteni. Különben is, sok Szegeden az idióta, aki a bicikli úton töri el a sörös üveget, szóval rögtön tegyél a bicidre CST Salvo gumikat, 5 mm defektvédelem és reflexcsík szóval jó cucc, de annak se kevés a súlya.
A karbon és vékony alu alkatrészeket felejtsd el, a városban a tárolók, meg egyéb lehetőségek csupasz acélból vannak, könnyen horpadást repedést okozhatnak.
üdv: egy szegedi biciklis