Használt trekking húzós felújítása?

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: tegnapelőtt, 10:37 voga34 

  • voga34 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 25
Témaindító hozzászólás:

Mi dönt el hogy egy használt trekkingre érdemes-e költeni méghozzá jó sokat vagy inkább egy új ? vagy egy másik de jobb állapotú használt?

Ugye Trek Alpha trekking anno új korában a kategória csúcsa volt... de az 20 éve volt.

Mostanra monoblokk csörög, csere Fogassor lánc kopott csere Külső gumik röhej, azonnal csere Fékrendszer átnéz betétcsere és

első rugós teló megnyekkent --csere

mindez így együtt... lehet jobb egy új trekking?

Elküldve: tegnap, 18:20 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 308

Mi dönti el? A váz mérete ha neked optimális, akkor mindenképp megéri felújítani, főleg, ha emlékek is kötnek hozzá. Illetve ha nem akarod a legjobb cuccokkal pótolni a csere alkatrészeket, akkor megint megérheti felújítani szerintem.

Merev villára cserélném a rugós villát, egy trekkingre bőven jó, olcsóbb is, és gondozásmentes, így később sem kerül pénzbe. A monoblokkra és a kerék agyakra többet költenék (nekem azok a legfontosabbak), de a váltás/fék lehet középkategóriás (ha nem akarsz újat akkor avid 5/7 féket és deore szintű váltást lehet találni használt, de jó állapotúakat). De persze ha nem kell cserélni őket akkor csak fékpofa meg bowden/bowdenház csere. Tehát lehet az a felújítás megérős is

Elküldve: tegnapelőtt, 19:37 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 182

Senki se adja fel az álmait pusztán amiatt, mert előre elgondolt vélt vagy valós akadályok merülnek fel gondolkodás közben.. Csak egyetlen feltétel van, az "álom" megléte.ツ

Elküldve: tegnapelőtt, 19:26 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 182

Már a kérdés is helytelenül van +fogalmazva, mert nem "mi" hanem ki dönti el, ez az első gondolat legalábbis nekem mikor olvasom a kérdést.. Elsősorban az átélt élmények vagy a tárgyhoz való kötődésed dönti majd el, ha elég régi a gép úgy értem sok korábbi élményed és közös programod tekerésed volt vele, akkor onnantól kezdve az már segíthet a -> felújítás "mellette" vagy "ellene" kérdés eldöntésében.. Az én esetemben ez a feketénél egyáltalán nem pénzkérdés volt, de nyilván van akinél, " a mennyi lesz a vége" elsődleges szempont.. Ha elég személyes élmény fűz hozzá, akkor nem biztos, hogy a ráköltött pénz mennyisége dönt majd, ha pedig másban gondolkodsz akkor nyilván versenyben lehet egy új bolti gép megvásárlása is..

A lényeg, hogy erre csak te adhatod meg a választ magadnak, ebben más szerintem érdemben nem segíthet. Én azt tudom, hogy nálam nem a pénz volt egyik esetben sem a döntő, és a ráfordítás sem időben sem pedig pénzben nem számított, mondjuk a legvégén nem is jártam rosszul egyik gépnél sem, és mindezt úgy sikerült, hogy az alapvető funkcióktól sem tértem el, mert eleget használom mindkettőt azóta is.. Amúgy a bringaépítés első szabálya, akár átépítés akár felújítás, hogy tisztázva legyen elsőként a dolog miértje, úgy értem, a funkció és a későbbi felhasználás azért legyen világos már az előtt mielőtt belefognál.. Mondjuk, ha egy átépítés vagy egy teljes felújítás után 20km-t sem fogsz majd vele menni éves szinten, akkor nyilván nem érdemes sem rengeteg pénzt, sem pedig egy rakás munkaórát belevágni de ha más a cél, akkor már minimum gondolkodni érdemes. Azt sem árt tisztázni, hogy mik az adottságai az alapgépnek mert egy trabiból nem lesz a realitások mellőzése nélkül luxus porsche.. Kell, hogy legyen az átépítendő motyónak pár olyan adottsága, ami már el tud gondolkodtatni, hogy mi az ami válhat belőle egy megfelelő és hozzáértő tuning után.. Jók mondjuk a váz adottságai vagy az építhetősége nincs annyira lekorlátozva, pl többféle hajtómű építhető be, vagy nem csak egyféle kerékméretet tud fogadni a váz, ilyesmi.. Rugóstag előre mit tud befogadni, nagyjából ilyenek.. Konkrétan: nem egy rossz dolog előre tudni és tisztázni azt, hogy mit miért "csinálunk" vagy fogunk csinálni.. Annál a kérdésnél pedig, hogy mibe fáj a végén ha nincs előre megszabott keret, akkor ne foglalkozz vele menet közben sem, ha már belekezdtél az a lényeg, hogy kész legyen és akkor lesz kész, amikor a végén ami előtted van, pontosan ugyanolyan mint amilyennek az elején megálmodtad..

Elküldve: tegnapelőtt, 17:34 pso76 

  • pso76 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

Hasonló cipőbe járok, 26-os MTB-t cseréltem le Bp-en újonnan vett minimál gravelre, a megváltozott felhasználás miatt (emeletre cipelés, szűk lépcsőfordulók).

Amin ledöbbentem, a mai szervizdijak. Régen 2000-ért full nagygenerált csináltak a bicón - úgy kellett könyörögnöm hogy fogadjon el már többet a szervizes -, ma meg egy pár külső cseréje 7500 Ft volt (csak munkadíj), egy külső kerületben. Rábólintottam mert pénzem van időm meg semmi... Képzelem akkor egy fullosabb felújítás (teljes hajtás+olajfék+csapágyak+centir) mennyi lenne, annyiért használtan nem adnám el a kissé lepusztult 26-os MTB-t.

Azt hiszem a Dekában még olcsón javítanak, de nehézkes velük a kommunikáció és sokáig tart a bicikli utaztatása (1 hét oda, 1 hét vissza + megrendelés alkatrész bárhány hét - márha bevállalják). Lelkükre kell kötni, hogy a szervizes hívjon fel, vagy pedig a teljes karbantartási listát neked kell részleteiben elmagyarázni, mert a diákmunkás nem fogja magától észrevenni és automatice megcsinálni amit közben észrevesz... ezen egyszer rászívtam.

Elküldve: tegnapelőtt, 14:43 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1141

Ájh. Ha nem vagy megszállott barkácsoló, inkább vegyél újat.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!