Használta valaki a SOUDAL lánckenő anyagot?

1-9 (9 válasz)

Elküldve: 2023.01.14. 13:49 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 44
Témaindító kérdés:

Én egy amatőr országúti bringás vagyok. Benneteket, profi kerékpárosokat szeretnélek arról kérdezni, hogy Nektek mi az, ami bevált. Nagy a választék neten, viszont azért nem annyira olcsók, hogy 5-6 félét is kipróbáljak közülük.

Legutóbb én ezt vásároltam, ugyan nem itt, de nem igazán nyerte el a tetszésemet:

https://www.elitebike.hu/javitas-es-karbantartas/lanckeno/so..

Január 1-én nulláztam le a kilométerórámat, 155 km után teljesen száraz a lánc, valamint a láncvezető kis fogaskerekek két oldala tiszta ragacsos...

Nem szeretném, ha idő előtt megkopna, most volt csoportkerék+lánc csere az országúti és a trekking bringámon is. A trekkingre már rá sem kentem a cuccot, átmenetileg láncfűrész-olajat (gyárit, nem fáradt olajat) adtam neki, gondolom, a semmitől ideiglenesen ez is jobb. Shimano-ból van még idehaza, de csak nedves körülményke közé valót kaptam. Leginkább száraz úton megyek, ode meg ez gondolom, nem annyira való, beszedi a port.

Spórolni nem szeretnék ezen, megtapasztalhattam, hogy nem olcsó manapság egy jó minőségű csoportkerék+lánc, de az sem biztos, hogy ami sokba kerül, az feltétlen jobb.

Nagyon köszönöm a segítségeteket, jó tekerést kívánok!

Elküldve: 2023.01.15. 19:54 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 44

@azaki71: Szia!

Neked is nagyon köszönöm a részletes leírást , segítséget! Ennyi ismeret, információ birtokában már biztosan nem fogok mellé! :)

Elküldve: 2023.01.15. 18:09 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 429

Ahogy mások is írták, tiszta láncot érdemes kenni.

Én, ha csak poros a lánc akkor először mosószeres, majd tiszta vizes szivaccsal áttörlöm, végül egy száraz ronggyal. Aztán várok vele, vagyis adok neki egy kis száradási időt, majd 2 - 3 szór átfújom a TF2 sprével (én ezt használom ezer éve), majd a végén ismét ronggyal áttörlőm az egészet.

Ha nagyon koszos a lánc akkor a fentiek annyiban módosulnak, hogy a mosószeres szivacs helyett a szivacsra Brigéciol-t teszek és elsőként azzal mosóm át, az levisz mindent róla.

Harmadik kategória amit a bringa szervizben használtunk az évtizedes lerakodások eltávolításához, amikor a lánc leszed és a láncot egy tál Nitrohigitó-ba beáztattuk fél - egy napra, majd ecsettel letisztítottuk.

De az alapos lánckenés elött a lánckerekeket, racsnisor és a váltógörgöget is ajánlott tisztítani.

Elküldve: 2023.01.15. 17:38 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 644

@TOMI_77: Örülök, hogy segíthettem! :)

Elküldve: 2023.01.15. 14:26 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 44

@Makky: Szia!

Nagyon szépen köszönöm a tanácsod, útmutatásod, megfogadom! Mindenképp le fogom mosni a láncot, és ez helyett a viaszszerű anyag helyett valamilyen olajos megoldást válaszok majd. Ezúton köszönöm még egyszer a német weboldal címet, amit az akciós Continental Ultra Sport abroncsokról küldtél még tavaly! Mind a trekkingen, mind az oútin szépen fut, jó vétel volt!

Elküldve: 2023.01.14. 18:48 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 644

Nem tudom mit kentél rá (a link nem jó a témaindítóban), de ha vízbázisú wax-ot, akkor azt valószínűleg nem jól csináltad, azért nem bírt 100km-t se (pl. előtte 100%-ra zsírmentesíteni kell MINDENT)! (Amúgy, ha jól csinálod, akkor se bír sokat! Cserébe drága, de legalább "tiszta". Azaz nem olajos.) Ha olcsó megoldás kell, akkor motorolaj! Nem sokkal rosszabb, mint egy átlagos (bringa)láncolaj, de század annyiba kerül durván. A láncfűrészhez való láncolaj az nagyon nem jó! Iszonyat ragadós dzsuvát csinál! Én amúgy országúton száraz körülmények között elmegyek akár 2000 km-t is anélkül, hogy hozzá kéne nyúlnom a lánchoz! Egyébként, ha beolajoztad, akkor utána pár km után érdemes esetleg letörölni egy ronggyal a felesleget a láncról, mert nem minden adagolóval lehet olyan keveset csöppenteni rá, ami pont elég lenne. Vagyis túl olajos lesz általában.

Elküldve: 2023.01.14. 16:05 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 506

Ha viaszos alapú akkor pont az a lényege hogy full száraz lesz a láncod tőle. Hiszen a hordozóanyag elillan, a viasz meg ott marad. Ha az van hogy " ami fröcsköl, és a hátsó felnit és a küllőket beteríti", akkor az nem az olaj hibája hanem a tiéd. Nem kell megfürdetni a láncot. Tényleg nagyon kevés olaj kell rá. Alig egy csepp, de még annyi se szemenként. Amikor megkented a láncod, tök száraznak kell tűnnie kívülről.

Elküldve: 2023.01.14. 15:16 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 44

Szia! Köszönöm a nagyon részletes válaszod! Bizonyára volt már téma a lánckenés, de én csak ritkán járok itt. Tisztítani szoktam a láncot, és amennyire lehet, próbálom úgy kenni, hogy tényleg csak a görgők kapjanak. Ez a Soudal viaszos alapú. 20 km-t mentem ma vele, és full száraz a lánc...A másik véglet, ha olyat sikerül választani, ami fröcsköl, és a hátsó felnit és a küllőket beteríti. Valóban bosszantó, hogy többszöröséért eladják a különféle kenőanyagokat, ami sokszor nem is ér annyit. Bizonyosan van jól bevált anyag, csak mire kitapasztalja az ember, addigra sok tanulópénzt kifizet...

Elküldve: 2023.01.14. 14:59 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 506

Hali! :) Évszázados vita. Szerintem már legalább 100 000-szer ki lett tárgyalva itt. Mindegy. Nem a kenéssel spórolsz sokat hanem a rendszeres mélyreható tisztítással-karbantartással.

  1. Nincs olyan olaj,kenőanyag ami nem szedi a port. Mindenütt megtapad a por, ez a természete. Aki azt várja el hogy ne szedje az olaj össze az út porát, az szimplán hülye.
  2. Rendszeresen tisztítani kell a láncot és a hajtást.
  3. A drága csillivilli olajok nagyjából az ásványvíz svindlivel vannak egy partiban. Magyarán, eladják neked a fillrées terméket felárazva 10-15x összegért.
  4. láncfűrészolaj az nagyon jól ken, de iszonyatos dzsuvát képes kialakítani a hajtásodon. hidegben mézzé áll össze. Gyakrabban kell tisztítani rendszert, így kb ugyanott vagy mint az összes többi olajjal.
  5. csak ott kend a láncot ahol kell. Sehol nem lehet rajta olaj, csak a görgők és forgáspontok alatt. Tehát ne öntsd nyakon a láncot, pazarlás és csak rosszabb lesz vele minden.
  6. csak akkor olajozz, ha már patika tiszta és száraz a láncod! Ezt úgy vizsgálhatod meg hogy leveszed és ha megrázod finoman, akkor finom "zizegős" hangot adnak a görgők az egész láncon mindenütt.
  7. Jönnek majd a wax-hívők. Velük vigyázz, toxikusak. Vallásosan védik a waxolást! Nincs velük baj, csak mindig nagyon idegesítőek amikor hosszan részletezik a lánckenés-szeánsz menetrendjét! :D
  8. lásd 1-es pont :)

Én van hogy minden egyes tekerés után tisztítok-kenek mert muszáj a körülmények miatt. Látszik ha igényli a rendszer.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!