Hátsó teleszkóp siklócsapágya cserélhető szupermarketes bringában?

1-13 (13 hozzászólás)

Elküldve: 2013.09.14. 00:23 sgtGiggsy 

  • sgtGiggsy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 34
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok. Arról szeretnék érdeklődni, hogy a hátsó villa forgáspontjának siklócsapágya szerintetek cserélhető-e egy szupermarketes bicikliben. Ezek szabványos méretűek? Márkásabb bringáknál miből készülnek? Az enyémnél a vázba húzott csapágyfészek műanyag. Azért kérdezem, mert kiállva hajtásnál mozog kicsit oldalirányban a hátsó villa (a legmagasabb pontján olyan két-három mili a kitérés) akármilyen erősen húzom is meg a forgáspont csavarját, ráadásul (gondolom pontosan a nem kívánt irányba való mozgás miatt) nyekereg is. Mikor legutóbb szétszedtem, gépzsírral kentem be (melóhelyről hazacsórt anyag, milliós technikák kenése is ezzel van megoldva, így talán nem a legrosszabb minőségű cucc), de ha az esetleg nem is megfelelő hozzá, alig egy hónapja volt szétszedve (az nálam úgy száz kilométert jelent), ennyi idő alatt csak nem kéne elmúlnia a kenésnek.

Igazából az oldalirányú mozgás hajtás közben nem igazán érzékelhető, de a nyekergés idegesít. Szóval a kérdés az lenne, hogy orvosolható-e a probléma, vagy tanuljak meg vele együtt élni, amíg nem ruházok be egy komolyabb gépre?

Elküldve: 2013.09.17. 21:17 sgtGiggsy 

  • sgtGiggsy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 34

@Krupcheck: Köszi :)

Elküldve: 2013.09.16. 21:44 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Bose401: Hali! ArtWolf leírta a lényeget. A helyes nyeregmagasság, mint olyan, nem létező fogalom egy ilyen váznál. Hiába állítod be azt, ahol ideális mértékben ki tudod nyújtani a térdedet tekerés közben (erre biztos van valami profi meghatározás, kiszámítás, szerintem valahol a nem teljesen egyenesre kinyújtott előtt egy fél fokkal valahol kábé...), berugózáskor már egészen máshol lesz a hajtás alsó holtpontja.

Alacsony nyereggel tekerni nem egészséges. Állandóan változó magassággal meg pláne nem. Ugyan ez a parám a rugós nyeregcsővel is.

Biztos van, aki ezt bírja, de meggyőződésem, hogy nem egészséges. Nekem ilyen-olyan marhaságok miatt hisztis a térdem, úgyhogy különösen gyorsan megérzem az ilyesmi (mondhatni megelőzi a bajt).

Milyen vázak tartoznak ide? Mindegyik, amelyiknek a lengővillán van a középcsapágyháza. Persze ebből is van szerencsésebb, és kevésbé szerencsés kialakítás, de lényegében ugyanaz a téma.

Elküldve: 2013.09.16. 21:07 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Bose401: gondolom mert változik a középcsapágy és nyereg távolsága. nekem pl már egy centi is számít, h egy erősebb mászás után szétrobban e a térdem, vagy meg se érzem...

Elküldve: 2013.09.16. 20:35 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Krupcheck: Szia! Érdekelne, hogy hogyan teszi tönkre a térdet a forgáspont utáni forgó rész? Milyen vázak tartoznak ide? Köszi!

Elküldve: 2013.09.16. 16:22 sgtGiggsy 

  • sgtGiggsy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 34

@johnny336: jó, azt a részét értettem, hogy olyankor semmit sem ér, de miért rosszabb?

Elküldve: 2013.09.16. 16:09 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@sgtGiggsy: mert lejtőn lefelé, nyeregből kiállva pont nem ér semmit a hátsó "felfüggesztés".

Elküldve: 2013.09.16. 15:49 sgtGiggsy 

  • sgtGiggsy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 34

@Krupcheck: a forgáspont utáni középrész miért rosszabb, mint a merev váz?

Elküldve: 2013.09.16. 12:49 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Szerintem egy komolyabb csapágyszett (vagy az esztergályos munkadíja) árából vegyél egy használható merevfarú aluvázat, és nyekergés sem lesz, meg a hajtási energia is hajtásra fog fordítódni, nem a teló lökdösésére. És még a térdedet sem teszed tönkre a forgáspont után szerelt középrész miatt.

Elküldve: 2013.09.16. 09:34 sgtGiggsy 

  • sgtGiggsy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 34

@j.andor: köszi, akkor azt hiszem marad a cucc, ahogy van.

Elküldve: 2013.09.14. 19:00 j.andor 

  • j.andor avatar
  • DH/Freeride arc
  • Érdi Dirt csapat
  • Érdi Dirt csapat
  • hozzászólások: 129

@sgtGiggsy: erős a gyanúm, hogy ilyet nem gyártanak max jó állapotúból tudod bontottan megszerezni (ha erre a műanyag perselyre gondolsz..). A forgó pontok ipari csapágyai tudtommal minden váznál más méret, ezt egy tolómérővel leméred és kész is, ezekkel az adatokkal besétálsz egy csapágyboltban és megkérdezed, hogy van-e nekik ilyen.

Elküldve: 2013.09.14. 10:56 sgtGiggsy 

  • sgtGiggsy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • Kecskeméti bicósok csapat
  • hozzászólások: 34

@j.andor: Na jó, de lehetséges ilyen alkatrészt kapni valahol? Szabvány méretű, vagy tejesen különbözik attól, ami a normális gépekben van?

Elküldve: 2013.09.14. 10:28 j.andor 

  • j.andor avatar
  • DH/Freeride arc
  • Érdi Dirt csapat
  • Érdi Dirt csapat
  • hozzászólások: 129

Szerintem WD-40-el fújd be, többet nem érdemes a nyikorgással foglalkozni. A kotyogás minden ilyen váznál van mivel műanyag a cucc így könnyebben deformálódik is.. Megérni biztos nem éri meg de ha ügyes vagy és mindenáron meg akarod csinálni, nem lehetetlen küldetés ki lehet cserélni. Egy komolyabb gép mindenképpen megoldás, de az nem kis pénz lesz. üdv

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!