Hidraulikus tárcsafék egyik oldala szorul - hol a hiba?

1-10 (10 hozzászólás)

Elküldve: 2012.07.29. 18:13 -Fremen- 

  • -Fremen- avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 22
Témaindító hozzászólás:

Visszatérő hibája, hogy az egyik oldalon folyamatosan egyre jobban kijön a fékpofa, és hozzáér a tárcsához. Mikor levettem, nem volt távtartóm, és megnyomtam, ezzel még nem lenne gond, de nem tudom visszafeszíteni, pedig állítólag könnyen megoldható egy csavarhúzóval is. Valami gond van az egyik oldallal, amiért ennyire kijön, és ennyire ellenáll a nyomásnak (a másik pofát vissza tudtam nyomni a helyére). Lehet valami tömítési vagy deformációs hiba? Nem levegős tudtommal, nem nyomkodtam fejreállítva.

Elküldve: 2012.08.01. 21:36 -Fremen- 

  • -Fremen- avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 22

@Takács Balázs: Számomra az részletkérdés, hogy kell pumpálgatni, ha az is lepattintja, akkor nem keresek kompresszort csak ezért.

Köszönöm, már sejtem hol kel keresnem a hibás tömítést, de inkább attól tartok hogy az olaj nem egyenletesen oszlik el, ezért a henger egyik oldalán jobban kimozdul, és beszorul emiatt, majd meglátom. Nem egy műszaki rajz, de a semminél jobb.

Köszönöm a segítséget, azt hiszem innentől kezdve már boldogulnom kellene.

Elküldve: 2012.07.31. 21:23 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

@-Fremen-: A dugattyú nincs állandó nyomás alatt, a kompresszor azért jobb mert egyből ráereszti a 6 bart, nem pumpálgatja lassan.

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/BV61x9rqRNw481ywvZFqLJLQQmlubAa-jvPFGZnOAOU/mtime:1330362893/sites/default/files/techdocs/e1_e3_service_manual_rev_b.pdf

Itt láthatod hogy néznek ki belülről ezek a cuccok, nagyjából mind ugyanilyen, részletekben térnek csak el.

Az olaj folyamatosan a dugattyú mögötti térben van, a fékkarban keletkezett nyomás hatására tolja ki a dugattyút. Ha visszafele nem tud mozogni a dugattyú, az tömítés, vagy dugattyú hiba, szétszerelést igényel.

Elküldve: 2012.07.30. 17:57 -Fremen- 

  • -Fremen- avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 22

Tehát mindenképp szükségem lesz egy leeresztő szettre. Hasonló videókat találtam, nem tudom hogy a 7es mennyivel lenne másabb... Akkor elkezdek gyűjteni.

Megnéztem, és 6szögű, nem 8, de ha viszonylag könnyen beszerezhető, akkor arra is szert teszek.

Köszönöm,a vegyszereket gondolom bármely videóban részletezik, vagy leírásban. Ha leeresztem az olajat, akkor valószínű hogy a nyomás is megszűnik a dugattyúban? Nekem nem egy belső állapotban van megszorulva, hanem pont nem megy vissza - remélem nem értettem félre. Kellene egy szétszerelős videó vagy egy szerkezeti/műszaki rajz is róla.

Oroszul van, de valami ilyesmire gondolok :) http://www.youtube.com/watch?v=jmWaIb8gmrA Egyébként hasonló kézi pumpám van 10 barig, csak egy ilyen átalakító kellene, és nem kell kompresszor. De ha jól értelmezem az itt látottakat, akkor a folyadék behatol a dugattyú mögé, ez nyomja össze a pofákat. Ebből az kell hogy következzen, hogy az én folyadékom vagy megreked ott, vagy ami valószínűbb, hogy a dugattyú nem megy vissza a helyére, és a következő nyomáskor még jobban kitolja.

Köszönöm a segítséget!

Elküldve: 2012.07.30. 09:31 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

A pucolás mindenesetben az olaj leengedésével kezdődik, ehhez youtubeon találsz videókat, azaz a feltltéshez, leengedni is úgy kell, csak visszafele ("avid juicy 3 bleed" kulcsszóra keress). Ha leengedted az olajat, akkor nem fog szétfolyni ha szétszeded. a 8fejú csillag imbusz az inkább torx, praktikerben, baumaxban, szerszámboltban kapsz hozzá kulcsot ha még nincs. Viszont ha nincs benne olaj, nem fog csak úgy magától kiesni a dugattyú, nem árt ha van egy kompresszorod 4-5barral raktáron, én azzal szoktam eltávolítani, ha be van szorulva akkor is segít. Utána a dugattyú oldalát ellenőrizd, nincs e sérülve, megkaristolva, ha igen vízpapírral húzd meg a karcot óvatosan, hogy ne legyen kitüremkedés a pereménél, de az anyagot se károsítsd nagyon. Tömítés csere esetleg, a fém alkatrészek pucolása megfelelő vegyszerrel. Ha tömődés van akkor a kompresszor azt is képes megoldani.

Üdv.

Elküldve: 2012.07.29. 21:26 -Fremen- 

  • -Fremen- avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 22

Krupcheck :

Az lehet, de azt sejtem, hogy már előtte sem volt valami oké azzal a tömítéssel, igaz részben az én hülyeségem is, hogy elhittem, vannak alternatív megoldások. Valahol azt részletezték, ha közé teszek valamit távtartónak akkor ha nyomom automatikusan rááll, mintha a tárcsa lenne. Ez sem működött, de rosszabb már úgysem lehet...

Szívesen szétszedném, csak kell hozzá 8ágú csillagimbusz a leszálló hidraulika bemenethez, ami feltételezem szanaszét fog folyni, ha azt kilazítom.

A fék avid juicy 3, elég régi, ez logikus megoldásnak tűnik, bizonyára ráférne egy pucolás. Hogyan tudnám szétszedni? http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/22185.jpg Az egyedüli csavar másik oldalán szintén van egy, és jelenleg a képen látható fordított helyzetében (fejjellefelé?) van felszerelve.

Gege:

Én is, meg "szakértő"(értsd szervizes) is szétszedte, persze elkérnek érte ezreket, várjak napokat, 2 hónap múlva meg ugyanott vagyok, hogy szorul. Ezért nem tervezem többet szervizelni, inkább azon az áron veszek szerszámot.

Mellesleg ti honnan tanultátok ezeket? Kísérletezés, vagy tapasztaltabb ember, net/könyvek?

Elküldve: 2012.07.29. 21:09 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Viszont ha távtartó nélkül nyomkorásztad, az nem túl dicsérendő, lehet, hogy a dugattyú annyira kimozdult a helyéről, hogy onnan már nem visszatéríthető, mondjuk egy tömítés kiugrása miatt. Ez esetben szintén szetszedés-pucolás-összerakás.

Elküldve: 2012.07.29. 21:07 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Milyen fék ez? Nekem a Hayes Stroker Trail-emmel ugyanez a baj, ott a tömítések "oldódása"(deformálódik, megmarja az olaj) okozza a dugattyúk szorulását, ami az enyémnél csak egyik oldalt jelentkezik.

Mint előttem is írták, szétszedés, takarítás, ideig-óráig megoldhatja a bajt.

Elküldve: 2012.07.29. 20:36 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

Akkor az az oldal amin nem mozog rendesen a dugó több mint valószinű h be van ragadva. Illetve esetleg annak a dugónak az olaj ellátásáért felelős furatok elvannak "dugulva". Ha te magad vagy esetleg szervizesek szedjétek szét és ki kéne takarítani n illetve tömítéseket cserélni.

Elküldve: 2012.07.29. 19:32 -Fremen- 

  • -Fremen- avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 22

Még annyit hozzáfűznék, mielőtt linkelnétek: nem találtam sem fórumokon, sem leírásokban, sem videókon semmi használhatót, ezért lenne szükségem egy hozzáértőre, vagy valakire aki elmagyarázza/kibogarássza hol lehet a hiba.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!