Hidraulikus tárcsaféknek miért árt a fejjel lefelé helyzet?

1-24 (24 hozzászólás)

Elküldve: 2015.10.19. 11:29 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181
Témaindító hozzászólás:

Ennek a képnek az apropóján jött a kérdés. A hidraulikus fék egy zárt rendszer. Ha normálisan el van végezve a légtelenítés és a kiegyenlítő tartály is csordultig fel van töltve, akkor attól, hogy hogyan áll a bringa, nem levegősödhetne le. Van már valakinek ebből fakadó negatív tapasztalata?

"A tárcsafék rendszert úgy terveztük, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt, működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel."

Elküldve: 2019.04.25. 11:04 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 40

@Juhika1: Csak tippelni tudok, a fix nyerges fékekhez értek jobban.

Az úszónyerges tárcsaféknél csak a tárcsa egyik oldalán működik dugattyú, ami fékbetétet szorít. A másik oldali fékbetét csak a dugattyú reakcióerejeként feszül a tárcsának.

Ezek alapján valószínűleg arról van szó, hogy nem lett teljesen pontosan felrakva a nyereg, és emiatt már alapból is hozzáér a tárcsához, nemcsak akkor, amikor fékezel. Amin, ha így nézzük, valóban segít a kopás, de lehet, hogy jobban segítene egy utánaállítás. Persze, lehet, hogy azóta már megoldódott a problémád...

Elküldve: 2019.01.11. 15:45 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 57

@verespeter: A lényeg az, hogy fejre állítás után kell egy kis idő amíg a tartályból vissza áramlik az olaj a munkahengerek felé. A fejre állítás után párszor be kell húzni a fékkarokat és a fék vissza fog állni a normál állapotba. Zárt rendszer révén nem levegősödhet be.

Megj: A defektes kereket simán ki és be lehet rakni állvány és fejre állítás nélkül is. A kerékpár a gumicsere idejére csak az oldalra van döntve, fektetve. (nem a váltó felőli részére.)

Elküldve: 2019.01.10. 09:27 verespeter 

  • verespeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 51

feltételezem egy defekt esetén fejre állított 20 perces bringaszereléstől nem lesz baja a hidrás rendszereknek ... tegnap voltam szervizben és a szerelő azt mondta, hogy állványon kell szerelni. az erdőben ez kicsit kivitelezhetetlen, pláne hogy nincs nálam állvány :D

Elküldve: 2018.02.19. 19:05 Juhika1 

  • Juhika1 avatar
  • hozzászólások: 2

Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni hidraulikus tárcsafékhez.Elektromos kerékpár 55 kg ami teljesen úgy néz ki mint egy robogó, úszónyerges hidraulikus tárcsaféket szereltek rá. A problémám, hogy folyamatosan fog a hátsó fékem illetve hangot hallat.Szemmel láthatóan elfordul az egész fék a fékkar húzásakor.Felívtam a boltot,hogy mi lehet a probléma,mert ők rakták össze és így került kiszállításra.A válasz, be kell kopni a fékpofáknak.ezt viccesnek tartom,mert elektromos a bringa és lemerül mire bekopik,de szerintem nem kéne hozzá érnie a fékpofának a rotorhoz.Rengeteget olvastam a témáról,de érdemleges választ nem találtam sehol.Olvastam olyat is hogy levegős a rendszer, A másik,hogy miért is fordul a fék jobbra ? Szerintem vagy a fék munkahenger miatt vagy a fékbetét miatt.Akkor viszont rosszul rakták össze.Tehát a kérdésem: szedjem szét,vagy szer víz,vagy tudtok megoldást a problémára? Előre is köszönöm a segítséget!!!

Elküldve: 2015.10.21. 15:18 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@johnny336: Mert az erdő csak a vadászok kedvtelését szolgálja. Bringásnak ott semmi keresnivalója.

[Off] Volt olyan, hogy gondoltam csapatok egyet motorral a friss hóban (mezei úton). Max 3.-ban félgázon tudtam haladni. Megállítottak a vadászok, hogy "Mit csinálsz? Az őzeket hajtod?" "Ja -mondom- csakis". Aszongya vegyem le a sisakomat! Mondom eszemben sincs. Miért tenném? Pislogott kicsit de nemigen tudott tenni semmit. Nagyonnnagy királyoknak érzik magukat.

Elküldve: 2015.10.21. 15:16 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Valaki tudja, hogy a Shimano Saint M810 (4 dugattyús) az bírja e fejjel lefelé?

Elküldve: 2015.10.21. 12:54 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Krupcheck: meg különben is tönkreteszed az erdőt a hülye farolgatással :)

Elküldve: 2015.10.21. 12:45 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 922

@johnny336: hegyen amúgy is tolni kell a gépet, nem összevissza száguldani lefelé, mert megég a féktárcsa, meg a pofa, meg az olaj, aztán ugrik a garancia ( ;

Elküldve: 2015.10.21. 11:05 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Krupcheck: pont ez a lényeg, hogy zárt rendszer. Ha van benne levegő, akkor édes mindegy, hogy fejjel lefelé, vagy 27,98° szögben van döntve a gép, és a féknyereg 3,26 cm-mel magasabban van a folyadéktartálynál. :)

Ha valaki egy ordenáré nagyot taknyol, mondjuk Yokon lefelé, aztán még pár percig csendes pihenőt tart a bokor mélyén, és csak utána nyalábolja fel a gépet, akkor inkább csak tolja haza? :)

Elküldve: 2015.10.20. 10:16 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 922

@elemér: nem hogy a bringa hányat fordul, hanem amíg konténerben van 3226 másik fék között, akkor vajon hogy állnak? Mindegyik szépen felfüggesztve, hogy a fékkar magasabban legyen, mint a féktest. Nopersze :D

Amúgy azt tudom elképzelni, hogy ha sokat áll fejjel lefelé, a kiegy. tartályból a levegő felkúszik a féktestek felé, és sok kis buborék lesz a rendszerben, ami biztos rosszabb, mintha egy helyen lenne. De ez némi normál állás után mindenképp helyrejön.

Amúgy nem mélyültem el túlzottan a hidrós fékek lelki világában, én csak használom, meg szidom őket, de normális esetben nem levegőnek kellene benne lenni, hanem egy rugalmas membránnak valahol, ami enged némi nyúlást (hőmérsékletváltozás miatti térfogatváltozás kompenzálására). Levegőnek helye nincs egy hidraulika rendszerben.

Elküldve: 2015.10.19. 22:02 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@elemér: Ez jogos. Minden esetre az idézetben szereplő figyelmeztetés is valós.

Elküldve: 2015.10.19. 21:23 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 116

Egy érdekes kérdés akkor, amiben benne a válasz is: Vajon mire a boltba kikerül egy bringa, vagy egy fék, vajon hányszor fordult fejre-oldalra, amíg ideért Malajziából, USA-ból, Kínából... Akkor ilyen alapon mind szar lenne, de nem az.

Elküldve: 2015.10.19. 15:54 g3rg3j 

  • g3rg3j avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@OKdoki: Tartós tárolás így lehet nem tesz neki épp jót, de rendeltetésszerűen"hemperegni" vajon lehet vele? :D

Elküldve: 2015.10.19. 15:47 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@g3rg3j: Dehogy lett. Én is ezt mondom. Vajon erre tervezik a féket? Csak nem! Ha mégis az mókás.

Elküldve: 2015.10.19. 15:19 g3rg3j 

  • g3rg3j avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@OKdoki: Ez a bicikli egy darab "karbantartós" kép alapján vitrin-kerékpár lett?

Elküldve: 2015.10.19. 14:37 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@johnny336: Nna. Hát ez az! Pont ezt mondom! Lehet, hogy a gyártó csak az esetleges pereket akarja kivédeni ezzel a figyelmeztetéssel. :)

Elküldve: 2015.10.19. 13:49 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Zero-X: támaszd fához... :)

Az enyém négy napja fejjel lefelé pihen a padláson, mert a kerekek éppen centrírre várnak a a bringaboltban.

Sőt, pár évvel ezelőtt, még szűk lakásunk szűk gardróbjában állítva volt a gép, heteken keresztül, és nem lett semmi baja.

Zárt rendszer, nem lenne szabad, hogy akármi problémája legyen. Betétkopás esetén, ha beljebb menne a dugattyú (ugyan miért tenné?!), a zárt rendszer miatt a kar is lentebb fog majd - ennyi.

Elküldve: 2015.10.19. 12:33 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@OKdoki: Jah! Pont ez a lényeg! A montizásban erősen benne van a durvább igénybevétel. Különben mindenki elégedett lenne egy bevásárló bringával. :D

Elküldve: 2015.10.19. 12:30 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zero-X: Megelőztelek! Kitámasztó.

Elküldve: 2015.10.19. 12:29 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

Engem igazából az elfektetett helyzet aggaszt. Mivel a kitámasztókar ebben a stílusban nem játszik, elég gyakran van része ilyenben. A mechanikus tárcsaféknél ez idáig nem jelentett problémát, de most az SLX...

Elküldve: 2015.10.19. 12:29 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@Zero-X: Most jót röhögtem. Rendeltetésszerű használat. Gyönyörű szép MTB kerékpárját simogassa, puszilgassa, de a vitrinből ne vegye ki. Micsoda! Az erdőben akarja használni? Sárban? Ugratni? El is esik? Minek? Az fáj! Ledönti a földre? Miért nem vett kitámasztót? A vitrinben persze arra sincs szükség! Nem megmondtuk!?... :-)

Elküldve: 2015.10.19. 12:13 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@Snec: Nálad, ha a fékdugattyú kibillent a helyéről, ez érthető is volt.

A kopó fékbetét utánállítás az nem csak a nyilt kiegyenlítőtartályos megoldásoknál van (mint pölö autók, motorok) hanem bringánál is utánállítódik?

Közben olvasom, hogy ezt a veszélyt egyes típusokat külön kiemelik. Talán nem általánosságban igaz..

"Az M775-ös fékrendszert úgy terveztük, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefele. Ha a kerékpárt akár fejjel lefelé, akár oldalára fordítjuk, a túlfolyótartályban lévő kis mennyiségű levegő elindulhat a munkahenger irányába. Ha ez megtörténik, a használat során olyan rendellenes ségek léphetnek fel, melyek hirtelen fékkihagyást eredményeznek"

Elküldve: 2015.10.19. 11:41 Snec 

  • Snec avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

a tartályba azért van levegő. Ha kopik a betét akkor ugye a dugattyú is kijjebb megy. Akkor még plusz levegő kerül a térbe. Nekem pl. nem volt jól fenn a konzolja a nyeregnek és nem teljes felületen ért a betét hozzá a tárcsához. Ekkor a kerámia félrefordult és levegős lett. Vittem fel a lépcsőházba és be eset a kar. Akkor felpumpáltam és jó volt.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!