Hogy alakítható át egy MTB egysebességessé?

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2013.07.18. 19:19 hunspike 

  • hunspike avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14
Témaindító hozzászólás:

Az ezer éves mtb-m nem hajlandó váltani. Már régen is sz*r volt a váltó, de most már katasztrófa, a hátsót próbálom váltani, de visszapattan a kar a kormányon, plusz nem is vált ugye. Mivel mostanában megtetszettek a single speed biciklik, és szinte csak városban meg lájtos túrákra használom (20-40 km), lehet, hogy át is alakítanám. Kérdésem az lenne, hogy 1. melyik lenne az olcsóbb szerintetek, ha a szervizben komplett váltócserét kérnék, vagy ss-re konvertálást? 2 az egysebességgé alakítást még egy amatőr is meg tudná csinálni? mert ha van rá remény, én is nekiállnék, csak nem tudom, milyen alkatrészekkel, és hogyan...

Elküldve: 2013.10.02. 07:12 pappsszi2 

  • pappsszi2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 52

@hunspike: Hagyd a váltó felújítást a fenébe még a legolcsóbb szettel is benne leszel egy 10es be minimum,gondolom kel két váltókar(fékkel-kombinált)kb 4-6000ft párban,újra bovdenezés kompletten 1500ft,hátsó váltó koszorúval 5-7000 ft,(ha mindezt magadnak csinálod) Egysebisnek ahogy az előbb leírtam tudod átalakítani alkatrészek pl -dicta szabadonfutó 18-as vastaglánchoz (1/2X1/8 os 2000ft -offmega hajtómű 42-46 fogas vastaglánchoz 3-4000ft -kmc 440 lánc 1200ft (egysebis vastag) Ha nics külön fékkarod -saccon/radius kb5000ft párban. (gondolom egy pofás uj nyereg -UNION 1800ft

és kész egy Velvárt szerü ss replica. :-)

Elküldve: 2013.10.01. 22:32 pappsszi2 

  • pappsszi2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 52

@hunspike: Szedd le a fogaskoszorút(menetes-vagy kazettás)de ha régi szerintem menetes lesz 5-6 sebis. Szóval ha menetes akkor csak egyszerűen feltekersz rá egy Vékony 1.2X3/32 es 16-18 as racsnit,(a váltós gépek vékony lánccal vannak szerelve)kiveszel a láncból megfelelő mennyiségű szemet.Hisz a láncfeszítő(váltó hátsó)nem kel.Mivel írtad,hogy régi mtb valószínűleg előre (kissé lefele)csúszó papucsos elvileg be lehet lőni a láncfeszességet.Szabadonfutós(racsnis hajtásnál) hagy egy kis lógást a láncnak max 2cm. A hajtómű maradhat,de 3000ft-ért már lehet egyszerű egytárcsás acél hajtóművet venni,azzal azért pofásabb lesz.Ha mégis veszel hajtóművet is előre találd ki vékony vagy vastag láncosat akarsz e mert akkor a rcsni is legyen vastag lánchoz való.1.2x1/8 os Illetve alternatív megoldás a hátsó váltó helyére veszel egy single speed láncfeszítőt(4000ft) és így az első váltót még tudod használni ami egy kis áttétel játékot hagy.DE akkor viszont marad a vékony láncos racsni és vékony lánc,mert a vastag 1.2X1/8-os megszorul a hajtómű tárcsái közt.

Elküldve: 2013.10.01. 15:11 NN 

  • NN avatar
  • brutálfutár
  • hozzászólások: 84

@hunspike: Váltóbowdenek és váltóbowden-ház (fekete kábel) rendben vannak?

Elküldve: 2013.07.18. 20:16 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

A legegyszerűbb, ha először elviszed szervizbe, és megnézeted, mi a baja. Mi van, ha csak be kell állítani, olajozni, stb.? Ezek a régi cuccok amúgy is olcsók.

Elküldve: 2013.07.18. 20:10 1 

  • 1 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 105

Szóval..nem árt ha a váz csúszópapucsos,meg a hajtókar szerelhető tányéros.egyébként,hajtókaron meghagyod azt az egy tányért amit használni szeretnél,leszeded a sort(márha menetes agyas)és visszaraksz helyette egy egysebis racsnit. Láncot kell venned ha menetes racsnit raksz,ha kazettás az agy,akkor azon a régi lánc is elmegy.Utóbbinál meghagyod azt a fogaskereket amit használni akarsz,aztán szerzel hézagolókat,és egyenesen kihézagolod.kb ennyi :D

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!