Hogy állítható a megfelelő kormánycsapágy feszesség?

1-8 (8 hozzászólás)

Elküldve: 2013.07.21. 22:39 padlizsan 

  • padlizsan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok, kicsit elvesztem a kormányszár állításában, segítséget szeretnék kérni. Kaptam egy használt női, osztott vázas, régi, KTM országúti / városi biciklit, 10 sebességes. Az a gondom vele, hogy valahogyan sokkal könnyebben "elforog" a kormánya, mint a régi ormótlan mountain bike-omnak. Ezt különösen akkor érzem, amikor lassan megyek és kerülgetném a gyalogosokat, sokkal bizonytalanabb vagyok vele, és úgy "remeg" a kormány balra-jobbra a kezemben, amikor ugye finoman próbálok korrigálni. És ha felemelem a biciklit a lépcsők miatt, akkor mindig magától elfordul az első kereke. Vagy ez normális? Arra már a netes infók alapján rájöttem, hogy régi, bedugós kormányszára van és nem ahead-es. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudok ezen állítani? Mert van, ahol azt írják, hogy a felső csavart kell imbusz kulccsal meghúzni, másutt pedig valami speciális szerszámokról, meg csészékről és kúpokról van szó, így kicsit elvesztem, hogy hogyan álljak neki. Megköszönném, ha tudnátok infót mondani, ha lehet, akkor eléggé alapszinten, mert én csak a fékek beállítását ismerem... (most regisztráltam, így azt írta ki a rendszer, hogy az első 24 órában csak egyszer szólhatok hozzá, szóval leghamarabb holnap fogok válaszolni). Előre is köszi!

Elküldve: 2013.07.31. 20:25 mirage 

  • mirage avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 164

@padlizsan: de ugye mind2 csavaron allitottal... az also a konusz, ehez 20-32-34 vagy 36os kulcs, csofogo, vagy jobb esetben recezett ekkor egy biztos kez kell...a felso a kontra (ez mindig 6lapfeju), ha a konuszt beallitottad azzal kontrazod le.. ha van a 2 csavar kozott elfordulasgatlo alatet akkor konnyu dolgod van, beallitas utan csak meghuzod a felsot... ha viszont nincs elforgasgatlo, vagy elnyarodott a pocse ami a nyakon levo nutba rogzul, akkor ossze kell kontraznod..(mint ha agyat allitanal)

Elküldve: 2013.07.31. 19:51 padlizsan 

  • padlizsan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@ArtWolf és @Krupcheck: Köszönöm szépen a válaszokat! Ellenőriztem a módszeretekkel, egy kicsit kotyogott, így meghúztam a csavart, és ez javított a helyzeten.

Köszi a részletes magyarázatot! :)

Elküldve: 2013.07.27. 02:22 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Krupcheck: Igen, ezt elfelejtettem írni :)

Elküldve: 2013.07.26. 14:58 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@padlizsan: ArtWolf válaszához csak annyit fűznék hozzá, hogy ha a módszerét követed, és közben az ujjadat oda teszed a csapágycsészéhez, akkor kicsi, még nem látható kotyogás esetén is el tudod dönteni, hogy tényleg a csapágy mozog-e, és nem a villa, gumi, vagy féktest deformációja okozza a mozgást (utóbbiak bizonyos mértékig normálisak).

Elküldve: 2013.07.26. 14:45 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@padlizsan: húzd be az első féket, és próbáld előre-hátra mozgatni a bicót. ha megmozdul a villa a vázhoz képest - kotyog, akkor kell húzni a kormánycsapin. ne ijedj meg, valamennyit hajlik a villa, de ez normális ilyen öreg gépnél! :)

Elküldve: 2013.07.21. 23:04 padlizsan 

  • padlizsan avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@Krupcheck: köszi a gyors választ! Elforgás alatt azt értem, hogy egyszerűen könnyebben elfordul a kormány, tehát nem maga a kormány forog el a kerékhez képest, hanem a kettő együtt, számomra túl könnyen. Szóval akkor ez nem beállítás kérdése, hogy milyen könnyen forog el, csak megszokás kérdése? Azt hogyan veszem észre, hogy a villanyak kotyog a vázban? Hallanom kellene menet közben?

köszi a választ! :)

Elküldve: 2013.07.21. 22:52 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Helló!

Konkretizáljunk: mit jelent az elforgás? Első blikkre azt gondoltam, hogy a kormányszár forog el a villához képest. Ez esetben a felső imbuszcsavart kell jól meghuzingálni, és kézcsók. Ha nem nyert, akkor vannak egyéb trükkök a tapadás növelésére a villanyakban.

De ezek szerint semmi abnomrális nincs, csupán könnyebben elfordul a kormány. Ez a villa és a villanyak, geometriájából adódik. Ha nem kotyog, lötyög a villanyak a vázban, akkor csupán ilyen a váz-villa párosítás. Egészen biztosan más egy ilyen gép irányítása, mint egy montié. Ha hozzászoksz, és ráérzel, valószínűleg nem fog zavarni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!