Sziasztok! Mi történik, hogy viselkedik egy DH bicikli, ha a "jó" (netes kalkulátorok által tippelt adat) rugónál keményebb rugó van hátul? (kb.500 helyett 600-as) van erről tapasztalata valakinek?
jól gondolom, a beülés (sag) valamivel kisebb lesz (20-25% körül) és a pedálozás is kicsit hatékonyabb (nem mozog le fel annyit) és egészen kicsit rázósabb lesz a gép terepen?
A terep ahol járok, az kátyúrengeteg + erdei földutak + lépcsők + kisebb házilagos dirt pályák + drop-ok, ha lefelé akarok menni akkor fel is kell jutni, meg oda is kell jutni, és utána ki kell bírni a gépnek a vadulást is.
Korábban a rugóstagon egy 300-as rugó volt, a 95 kilómhoz az nagyon nagyon puha volt, rengeteget mozgott a gép hátulja feleslegesen. Szóval túl puha rugót tuti nem akarok.
És mivel lehet növelni még a hatékonyságon (sebességen)? Ha a jelenlegi Vanilla R tagot esetleg lecserélem komolyabbra, akkor az javít a tekerhetőségen? (propedal funkció például?)
Ha a rugóstagon meg a villán feltekertem a visszaút csillapítást , az javít valamit a hatékonyságon?