Hogy lehet megszorítani a kormánycsapágy alsókónuszát a villán?

1-12 (12 hozzászólás)

Elküldve: 2013.07.28. 13:15 zo1ta 

  • zo1ta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 24
Témaindító hozzászólás:

Kicseréltem a teleszkópomat (menetes 1") egy ugyanilyen méretekkel rendelkező merev villára. A probléma az, hogy míg a teleszkóp villanyakára a kormánycsapágy készlet alsó részét rá kellett "verni", addig a merev villára ez a gyűrű simán rácsúszott (nem volt kormánycsapágycsere, ugyanazt használtam hozzá). Emiatt kotyog a villa a fejcső alsó részében. Félek tőle, hogy szétveri a csapágyakat, meg amúgy sem egy egészséges dolog. Mit lehet ez ellen tenni?

Elküldve: 2013.09.07. 09:25 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Krupcheck: igen, hat regi ugyan, de jo bianchi vaz, nem szeretnem piszkalni nagyon, bar bennem is felvetodott az otlet. :D Akkor csak marad az eszterga, hatha nem cseszik el az alu alkatresz tobbi reszet kozben. De amugy kis mazlival lehet, hogy eleg is lesz a hossza, a gyarit probakent nagyjabol raraktam, es ugytunt eleg lesz. Az uj se lehet sokkal magasabb, de lehet, lemerem a regit es akkor tisztan latszik. Bar igy is szerencsem van, hogy majdnem eleg hosszu, mert carbon es azert adtak 3500ert ujan, mert elvileg csak 12,5cm hosszu, ehelyett 14,5. :) Ugy vettem, hogy mindenkepp hosszabbittatni kell.

Elküldve: 2013.09.07. 08:35 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@airborne: a villanyak toldás mindig beteg dolog egy kicsit, de sikerülhet jól is akár. Nekem egy aheados volt toldva 25milivel, de az nem volt hegesztve, csak nagyon szoros illesztéssel beleütve a toldat. Ez alá került be a rózsa, fölé meg a kupak, így ez is összefelé húzta. Menetesnél a menet miatt inkább a közepébe érdemes betoldani, volt olyanom is, nagyfater meg egy barátja csináltál, elvágták középen, és abba is egy esztergált, illesztett toldó került, így jó közelítéssel egytengelyű lett, a hegesztés jóformán csak biztonság kedvéért volt, anélkül is jó lett volna. Tehát nem egy sima csődarabot, hanem egy bele csapolt toldatot tettek közé.

De ettől függetlenül inkább ne toldogasd 5 mm-ért. Ha a kónusz vagy a kontracsavar "funkciótlan" részéből tudsz leszúratni, amit te is mondasz, akkor az egy jó megoldás lehet. Ha 1-2-3 mm-t túllóg felül a kontra, az annyira nem gáz, ha elég menet fog még így is, szóval lehet nem is kell 5-öt, elég csak 2-3 mm-t nyerned valahogy.

Vagy primitívebb megoldásként a váz fejcsövéből is lehet leköszörülni... de ha netán ez történne, akkor inkább fölülről, mert úgy nem voltozik a villaszög és magasság, mintha alulról vennél ki belőle. Csak ezt is necces pontosan megcsinálni, hogy utána szépen illeszkedjen rá a csésze. Szóval igényes gépen ezt sem pártolnám.

Elküldve: 2013.09.07. 01:31 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Krupcheck: :D Igen, hát jó tudni, ha az embernek már ezzel a szar rendszerrel kell szenvednie. Most elvileg minden oké lesz, Tange megfelelo meretu csapagy lesz rendelve a vazhoz, uj carbonvilla van hozza, csak most ugy tunik, 5 mm-rel (-.-) rovidebb a villanyak, mint a fejcsohossz es a "beepitesi magassag" osszege. Erre nincs esetleg valami jo tipped? En a kormanycsapagy 2 csavaros resze kozul az alsonak gondoltam, hogy leesztergaltatom a 6 lapfeju reszet, mert ugy sem hasznalom es ezzel csokkenne a magassag, nem kellene hosszabbittatni, mert volt, hogy ferden hegesztettek, es az uj villat nem akarom kockaztatni.

Elküldve: 2013.09.06. 21:56 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@airborne: köszi az infókat. E téren elég szegényes az eladók tudása is, eddig mindenhol vagy azt hallottam, hogy "f'szé nem megy rá, biztos meg van rágva a menet a villádon, ebből csak egy féle van", vagy azt, hogy "tegyé' alá sörösdobozt oszt jó lesz".

Elküldve: 2013.09.06. 13:37 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

Na, kozben tajekozodtam, 1 colos fejcsapagyakbol es villakbol sok felet gyartottak, ezert lotyog. Van ez a tablazat: http://sheldonbrown.com/cribsheet-headsets.html es ez alapjan jottem ra, hogy az xlc, amit az ebike arul, 27mm-es villa konusz atmerovel es 30mm-es vaz atmerovel rendelkezik (ami nehany regebbi es olcso kinai vazhoz valo, bar errol az ebike nem tajekoztatott, csak, hogy 27mm-es), az iso szabvany szerinti 26,4 mm-es villakonusszal es 30,2mm-es fejcso atmerovel rendelkezo vazamba (ami a leggyakoribb) nem passzolt. En meg csodalkoztam, hogy milyen szarul csinaltak meg az XLC-nel, hogy ilyen pontatlan, vagy szegeny oreg vaz kopott ki, de nem! Aki az ebike-nel akar kormanycsapagyat, annak elmondom, hogy az ott kaphato BBB 1colos menetes kormanycsapagy mar 26,4 ill 30,2mm-es atmerovel rendelkezik, mondjuk ugyan olyan minosegu (nem tul jo, kibontaskor se futott siman), csak a felirat mas, mint az XLC-nel. Remelem valakin segit csapagy vasarlas elott, en beneztem az XLC csapagy arat, mert sporolni akartam 2ezer forintos es vehetek ujat...

Elküldve: 2013.08.17. 23:47 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@Krupcheck: én kipróbáltam a sörösdobozt, nagyon jó, nem lötyög többé, én a csapágycsécsét hézagoltam, ami a vázban lötyög, csak annyi a probléma, hogy amikor bekalapálom, a lemez kicsit alámegy a fejcsö külsö szélének (ami alul van), és a csésze nem fekszik szépen rá a vázra, hanem eláll kicsit. Így nem egyenletesen forog, hanem néha szorul. Lehet kicsit fölé kell majd hajtani. De ez az XLC kormánycsapágy se piskóta, nem illeszkedik, szar minöségü a csapágy és már le is kopott a színe. Kevés volt neki a villanyak hossz, így meghosszabbítottam, de ferdén hegesztették, hurrá... Csupa öröm az 1"-os, menetes csapágyazás.

Elküldve: 2013.07.28. 15:44 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Ha mégsem, arra szolgál a hegesztő ((:

Elküldve: 2013.07.28. 15:35 zo1ta 

  • zo1ta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 24

A villanyak 1", az előző villám nyakának alján volt kb. 1 mm-rel vastagabb rész, arra ment rá a kónusz. Ezen az új villán nincs az a megvastagított rész, így tényleg lutri lenne az új kcs. Marad a sörös doboz, hátha működni fog rendesen.

Elküldve: 2013.07.28. 15:13 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@zo1ta: új kormánycsapágy... csak a villán lévő átmérő valamiért nem mindig ugyanakkora, így eléggé lutri. De ha megméred, és ahhoz veszel kcs-t, akkor jóság van.

Elküldve: 2013.07.28. 15:06 zo1ta 

  • zo1ta avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 24

Köszi, erre nem is gondoltam. Esetleg valami kész megoldás létezik?

Elküldve: 2013.07.28. 14:32 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Sörösdoboz!

De tényleg. Vágsz le belőle egy vékony csíkot, és kihézagolod, körbetekerve azt a villanyak alján. Kicsit szélesebb csíkot vágj, mint a kónusz villán felfekvő felülete, és felfelé "lógasd" túl. Aztán valami keményfával meg kalapáccsal (használhatsz elegánsabb eszközöket is) üsd rá ezt a kónuszt. Ha elég a lemez alatta, akkor elég nehezen megy rá, ergo nem is fog lejönni. Fontos, hogy szoruljon, összenyomja a lemezeket, mert ha kicsit is kotyog, akkor ki fog mászni alóla.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!