Hogyan biciklizek hogy nem büntethessen meg a rendőr?

1-18 (18 hozzászólás)

Elküldve: 2011.04.03. 21:03 Béla91 

  • Béla91 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 36
Témaindító hozzászólás:

Főként az éjszakai bringázással kapcsolatba lennék kíváncsi a véleményeitekre, tapasztalataitokra.

Egyre szigorúbb előírások vannak a biciklizéssel kapcsolatba. Gondolok itt az alap követelményen a személyi igazolvány, 2fehér csíkos láthatósági mellényen kívül a világító lámpatest elöl-hátul, csengő, első keréken lévő 2 prizmára és nem utolsó sorban a fékekre. Remélem nem hagytam ki semmit. Ezek a felszerelések nélkül bizony jó esetbe, legkisebb kiszabható helyszíni büntetést 3000HUF-os bírságot kapsz.

Elküldve: 2011.12.11. 01:09 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@johnny336: Ez így van teljes mértékben!

Elküldve: 2011.12.07. 14:21 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@LeviRider: ez pontosan így van. Ha tolod, akkor gyalogos vagy. Illetve ha autóval közelítesz a gyalogátkelőhöz, akkor a KRESZ-ben megtanult bizalmi elv alapján arra számítasz, hogy ott is szabályosan közlekedő emberek lesznek. Tehát nem számítasz egy 30-al haladó bringásra...ha mégis jönne, és telibevágod, akkor meg visznek a böribe, a bringás emlékére pedig majd kimennek tüntetni a CM-es okosok...

Ha ismered a KRESZ-t, és tudod alkalmazni, akkor nem lesz gondod - se autóssal, se gyaloggal, se fakabáttal.

Elküldve: 2011.12.01. 21:29 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

Hát szerintem nem éri meg"szórakozni" a rendőrökkel,bemérnek,vagy leszednek a kerékpárodról,és meg fognak büntetni,a többit nem részletezném!

Elküldve: 2011.12.01. 09:43 spank309 

  • spank309 avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 615

@Béla91: Ha jól nyomod a trükköket és elég jó a hajtásod(40-50km/h, 40-et bmxel is elértem sima úton) ismered a várost, le mersz ugrani akár egy aluljáró lépcsőbe is, akkor nincs az az isten ami megállíthatna, nemhogy a rendőrök =D

Elküldve: 2011.11.30. 13:40 Lecso11 

  • Lecso11 avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 138

@Béla91: nekem nagybátyám oktató úgyhogy sokat hallom a kreszt... Azt mondják a zebrán azért kell tolni mert az a gyalogosoknak van, ha leszálsz akkor gyalogosnak számítasz.. Nem rég az iskola előtti zebrához volt áll ítva egy rendőr és még a rollert is tolni kellett...

Elküldve: 2011.11.29. 23:16 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól IV. fejezet: Egyes járműfajták közlekedésére vonatkozó külön szabályok

Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok 54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni. (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni. (3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni. (4) Kerékpárral a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy, b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia. (5) Kerékpár pótülésén a 18. életévét betöltött vezető egy, tíz éven aluli gyermeket szállíthat. Egyébként kerékpáron személyt szállítani nem szabad. (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie. (7) Tilos a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni; b) elengedett kormánnyal kerékpározni; c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni; d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni; e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani; f) kerékpárral állatot vezetni. (8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjaiban foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni, valamint b) segédmotoros kerékpáron utast szállítani, c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni nem szabad.

  1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak

r/1. Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt. A kerékpáron egy 10 éven aluli gyermek szállítására alkalmas pótülés, illetve kerékpár utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

  1. § (1) A rendelet hatálya - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a Magyar Köztársaság területén közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton (a továbbiakban együtt: közút) közlekedő járművekre terjed ki.[...]
  2. § (1) A rendelet alkalmazásában jármű: a gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, ezek pótkocsija, a segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű és a kézikocsi. A járművekkel kapcsolatos fogalmakra - a rendelet Függelékeiben meghatározott eltérésekkel - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben, valamint a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (a továbbiakban: ER) meghatározottakat kell alkalmazni. A járművek egyes kategóriáit a rendelet Függelékei határozzák meg.

A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel, b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat, c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet, d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával, e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával, f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel, g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni. (2) A kerékpárt fel szabad szerelni - elöl fehér, - oldalán borostyánsárga, - mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz. (3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük. (4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek. (5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetoleg az azzal együtt elforduló szerkezettel. (6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó). (7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel, b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja. (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók. (9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni: a) Az (1) bekezdés - d) pontjában említett lámpát, - e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és - f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t, valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy - az úttesthez 0,35 méternél közelebb, - a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb, - a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek. b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10 -0,15 méter legyen. c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzot úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.

Elküldve: 2011.11.26. 01:08 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

Hát amit előír a KRESZ aszerint kell biciklizni,mert bünti,főleg most hamar repkednek az ezresek!

Elküldve: 2011.05.14. 12:30 Béla91 

  • Béla91 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 36

@petiboy_24: Abszolút igazad van. De a KRESZ mellet elengedhetetlen a józan paraszt ész. Zabrán az alap hogy tolva viszed át a biciklit, bár én falun lakom nagyon nincs is a környéken zebra. Mikor meg, megbüntettet k***ára lakkot területen belül voltam és 30as sebességkorlátozásuk volt a kocsiknak!
És komolyabban ki voltunk világítva mint egy karácsonyfa. Amúgy meg hol van már autós forgalom???? főleg itt falun. Örülnek az emberek ha a számlákat kitudják fizetni. És a kis - többség nem veri agyon munkából hazafele menet. Ez az Áprilisi razzia ez meg egy nagy sóskifli megint amit amiről jól beszopkodják az emberek a sót. És az a legnagyobb benne hogy. Ha már az újmagyarok is magyarok egyenlő jogokkal bírnak itt nálunk. Akkor ennyi erővel miért nem büntetik meg a részeg idősebb biciklist. Miért azt büntetik meg akinek frankon felújított bringája van azért mert fizetőképes. Az újmagyarok meg szarnak a rend őrjeire nem tudják behajtani rajtuk vagy leülik vagy ledolgozzák közmunkán. Úgy is gyakran látogassák a fegyházat. Ennyi, de még írhatnám tovább..

Elküldve: 2011.04.03. 22:47 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@airborne:

Nézd, nyilván azokat a szabályokat is egyfajta biztonságosabb közlekedés célja érdekében hozták létre, még ha nyűg is gyakorlatban alkalmazni őket. Sokkal kisebb pl. az esélye, hogy így elütnek (vagy te ütsz el bicajjal valakit nagy tömegben zebrán).

Vagy, hogy főútvonalon lakott területen kívül sem kanyarodhatsz le balra (vagy fordulhatsz vissza balra), hanem ott is leszállva kell áttolni, mert itt megint csak egyfajta veszélyhelyzetet (magyarul elcsap egy 90-el száguldó autó, rosszabb esetben kamion 70-el) előz meg ezzel a szabályozással.

Ilyenekre kellett egy szabályt hozni (KRESZ), amin sokat agyaltak, gondolkodtak, és nem utolsó sorban gyakorlati tények alapján alkottak. Ezek végiggondolt, ésszerű szabályok, nem hülyeségek. Csak sokaknak könnyebb ezt mondani rájuk, mint megtanulni őket, és betartani.

Elküldve: 2011.04.03. 22:22 Béla91 

  • Béla91 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 36

@airborne: Egy nagy sóskifli ez inkább :)Amúgy is ha megakarnak büntetni úgy is belekötnek valamibe. Mindenféle képpel jó elkerülni az ilyet. :) Az a legtutibb ha kis se mozdulsz otthonról ;)

Elküldve: 2011.04.03. 22:17 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@airborne: Zebran persze. :)

Elküldve: 2011.04.03. 22:15 airborne 

  • airborne avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Debreceniek csapat
  • Debreceniek csapat
  • hozzászólások: 168

@petiboy_24: Ez mind nagyon tanulsagos, de azt meg mindig nem ertem, kinek jo, ha leszallunk a biciklirol, es attoljuk, es nem athajtunk rajta?

Elküldve: 2011.04.03. 22:02 petiboy_24 

  • petiboy_24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 109

@Béla91:

A felsorolásod egyébként hiányos, kihagytál dolgokat (pl. a vörös hátsó fényvisszaverőt, aminek legalább 150 m távolságból megvilágítottan látszania kell...). Másrészt személyi igazolványt alap, hogy viszem magammal mindenhova, ha otthonról kiteszem a lábam. Nem véletlen találták ki ezeket a szabályokat. De nézd meg EZT A LINKET. Amit jimmy77 is írt, ha máshogy nem, majd így megtanuljátok. Nem értem, mi ez nagy lázongás itt a bicajosok körében... :)

Elküldve: 2011.04.03. 21:46 Béla91 

  • Béla91 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 36

Elmegyek a havernál és ha elhúzódik az idő mellékutakon megyek ott is nagyon figyelve.

Szerintem az van hogy drága a banya így kevesebb autós is van. Itt Szabolcsba szerintem az autósok jó nagy százaléka már nem is nagyon indítsa be kocsiját ürül ha a garázsban fent tudja tartani. És valakitől meg be kell szedni a lóvét. De nembaj legalább az útközepén is lehet tekerni mert az út szélén nem kell küszködni, kerülgetni a lövészárkokat. XD

Elküldve: 2011.04.03. 21:22 jimmy77 

  • jimmy77 avatar
  • sima XC-s
  • Dunaújváros BC csapat
  • Dunaújváros BC csapat
  • hozzászólások: 1

@Béla91: Felénk 10.000-nél kezdődik a bírság ! Ha csak 1 lámpa van, akkor is ! Novemberben végig figyelmeztetnek a Yardok, akkor nincsen bírság, de december 1-től minden 10.000be kerül ha megállítanak ! Ezt pár éve kezdték el, de csak az első évben tudtak büntetni, mert utána mindenki betartotta az előírást ! Kicsit BRUTÁLIS megoldás, de a MAGYAR nem tanul másból !

Elküldve: 2011.04.03. 21:13 pikker 

  • pikker avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 11

@Hankó Dávid: LOL jo felfogás! :D

Elküldve: 2011.04.03. 21:09 Hankó Dávid 

  • Hankó Dávid avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • Fogjunk össze a TB-n csapat
  • hozzászólások: 33

Nézzük csak, gyorsan és ismerj minden kis utat ahova nem tudnak követni:P és ha megakarnak állítani ne foglalkozz vele:D

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!