Hogyan lehetne optimálisabbá tenni a fokozat kiosztásom?

1-10 (10 hozzászólás)

Elküldve: 2019.01.27. 12:27 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725
Témaindító hozzászólás:

Klasszikus 3x9es (44/32/22 - 11-32) sort használok 60-40% megoszlásban aszfalt / erdei utakon. Napi útjaim 40-60km közötti túrázós utak. Tapasztalataim: A hátsó sor 11-12es fokozatát elvétve használom, ahogy a hátsó sor felső 32es fokozatát is. Aszfaltos sík úton elöl a 44 / 14,16,18,21 a legkomfortosabb. Aszfalton emelkedőn a 32 / 21,24,28 áttételeket szoktam a legtöbbet használni. Erdőben, nehéz terepen 14% feletti emelkedőkön elöl a 22 hátul a 18,21,24,28 használom.

Elküldve: 2019.02.16. 19:04 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: Tudod hogy van ez, akkor emlékezetből elmélkedtem, most meg frissek a tapasztalatok :-)

De pld "dr.anonimus" látatlanban is majdnem azonos megállapításra jutott.

Egyenlőre nem lesz változtatás, mert tökéletesen működik a jelenlegi hajtás rendszerem, csak megosztottam, hogy épp mire jutottam a mai tekerésem alapján.

Neked is jó bringázást!

Elküldve: 2019.02.16. 18:35 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Most homlokegyenest más konklúziót vontál le ahhoz képest mint amit topiknyitó hozzászólásban tettél. Tudod mit? Inkább hagyd úgy ahogy most van és élvezd a bringázást. :)

Elküldve: 2019.02.16. 15:53 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Az elmúlt két kerékpározásom alkalmával jobban megfigyeltem az erőnlétem / fokozatok használatát. Az biztos, hogy 1 x 9es rendszer nem lenne életképes. Az elöl 22-34 hátul 11-32, vagy az elöl 24-36 hátul 11-34 áttétel variánsok állnak közelebb a jelenlegi felhasználási szintemhez. Persze lehet, hogy érdemesebb megőrizni a kerékpár eredeti formáját és azt "korhűen" meghagyni 44-32-22nek.

Más: Az idén használtam először a téli napokon szobai görgőt (trénert) és azt tapasztaltam, hogy intenzív 30perc még elviselhető rajta, de 60perc már szenvedés. (tréning videót vagy XC maratonokat nézek közben). Viszont amint kimegyek a szabadba (mint ma is) én úgy érzem, hogy még a szinten tartáshoz is kevés a tréneren való tekerés. igaz, a heti két alkalom nem is egy intenzív szint, de heti két alkalomnál többet a szabadban sem szoktam tekerni.

Elküldve: 2019.01.28. 15:47 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@dr.anonimus: Köszönöm a részletes levezetést :-) Hasznos.

Elküldve: 2019.01.27. 22:04 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@azaki71: kis matek a lényeg perpill ugye ebből hogy mi a legkisebb és a legnagyobb áttételarány amit használsz

ami a 44/14 illetve a 22/28 ami számszerűsítve 3,1428 és 0,786. 11 fog a legkisebb akkor kerekítve 34 kell előre hogy megmaradjon a legnagyobb áttételed

1 tányér esetén hátra kell egy 42re végződő kazetta (szintén kerekítve). mivel ilyet maximum 10 sebességes rendszer esetén kapnál ehhez mindent cserélni kellene

2 tányéros rendszer esetén perpill 34-24es kiosztásban láttam Shimano hajtókart. ebben az esetben egy 30 fogas végződésű sorra lesz szükséged. Ilyen van. tehát lényegében így adott is a végeredmény 34-24es hajtókar 11-30as sor

3 tányéros rendszer megtartása esetén faék egyszerű a dolog, kell egy országúti ifi sor ami 14-el kezdődik és 28ra végződik.

Elküldve: 2019.01.27. 17:43 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

1x9es rendszernél első olvasatra kevésnek tűnik egy kemény erdei emelkedőn a 36/34 áttétel arány a 22/28-hoz képest. De a 36/11 sem bizotos, hogy ugyanaz tekerésre mint egy 44/14-áttétel.

Én inkább azt számoltam, hogy a 44T első lánctányér helyére egy 42T vagy 40T lánctányér kellene, hátra meg elég lenne 11-28t sor is.

Elküldve: 2019.01.27. 17:36 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 849

@azaki71: Egy másik lehetőség: országúti sor hátra! :) Létezik 11-30, 12-27, vagy 12-28 is akár!

Elküldve: 2019.01.27. 16:44 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@rcs2003: 1x9-re átalakításban nem gondolkodtam, de az is egy lehetőség.

Elküldve: 2019.01.27. 15:43 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1020

Gyakorlatilag megválaszoltad a saját kérdésed. :D Szedd le elöl a három lánctányért, kukázd az első váltót a bal váltókarral együtt és tegyél fel a középső lánctányér helyére egy 34-es keskeny-szélesfogút. Ez minden áttételt lefed azokból amiket felsoroltál.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!