Hogyan lehetne optimálisabbá tenni a fokozat kiosztásom?

1-10 (10 hozzászólás)

Hogyan lehetne optimálisabbá tenni a fokozat kiosztásom?

Elküldve: 2019.01.27. 12:27 felhasználó ikon   azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 52
Témaindító hozzászólás:

Klasszikus 3x9es (44/32/22 - 11-32) sort használok 60-40% megoszlásban aszfalt / erdei utakon. Napi útjaim 40-60km közötti túrázós utak. Tapasztalataim: A hátsó sor 11-12es fokozatát elvétve használom, ahogy a hátsó sor felső 32es fokozatát is. Aszfaltos sík úton elöl a 44 / 14,16,18,21 a legkomfortosabb. Aszfalton emelkedőn a 32 / 21,24,28 áttételeket szoktam a legtöbbet használni. Erdőben, nehéz terepen 14% feletti emelkedőkön elöl a 22 hátul a 18,21,24,28 használom.


Elküldve: 2019.02.16. 19:04 felhasználó ikon   azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 52

@rcs2003: Tudod hogy van ez, akkor emlékezetből elmélkedtem, most meg frissek a tapasztalatok :-)

De pld "dr.anonimus" látatlanban is majdnem azonos megállapításra jutott.

Egyenlőre nem lesz változtatás, mert tökéletesen működik a jelenlegi hajtás rendszerem, csak megosztottam, hogy épp mire jutottam a mai tekerésem alapján.

Neked is jó bringázást!


Elküldve: 2019.02.16. 18:35 felhasználó ikon   rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • Hozzászólások: 139

Most homlokegyenest más konklúziót vontál le ahhoz képest mint amit topiknyitó hozzászólásban tettél. Tudod mit? Inkább hagyd úgy ahogy most van és élvezd a bringázást. :)


Elküldve: 2019.02.16. 15:53 felhasználó ikon   azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 52

Az elmúlt két kerékpározásom alkalmával jobban megfigyeltem az erőnlétem / fokozatok használatát. Az biztos, hogy 1 x 9es rendszer nem lenne életképes. Az elöl 22-34 hátul 11-32, vagy az elöl 24-36 hátul 11-34 áttétel variánsok állnak közelebb a jelenlegi felhasználási szintemhez. Persze lehet, hogy érdemesebb megőrizni a kerékpár eredeti formáját és azt "korhűen" meghagyni 44-32-22nek.

Más: Az idén használtam először a téli napokon szobai görgőt (trénert) és azt tapasztaltam, hogy intenzív 30perc még elviselhető rajta, de 60perc már szenvedés. (tréning videót vagy XC maratonokat nézek közben). Viszont amint kimegyek a szabadba (mint ma is) én úgy érzem, hogy még a szinten tartáshoz is kevés a tréneren való tekerés. igaz, a heti két alkalom nem is egy intenzív szint, de heti két alkalomnál többet a szabadban sem szoktam tekerni.


Elküldve: 2019.01.28. 15:47 felhasználó ikon   azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 52

@dr.anonimus: Köszönöm a részletes levezetést :-) Hasznos.


Elküldve: 2019.01.27. 22:04 felhasználó ikon   dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Hozzászólások: 682

@azaki71: kis matek a lényeg perpill ugye ebből hogy mi a legkisebb és a legnagyobb áttételarány amit használsz

ami a 44/14 illetve a 22/28 ami számszerűsítve 3,1428 és 0,786. 11 fog a legkisebb akkor kerekítve 34 kell előre hogy megmaradjon a legnagyobb áttételed

1 tányér esetén hátra kell egy 42re végződő kazetta (szintén kerekítve). mivel ilyet maximum 10 sebességes rendszer esetén kapnál ehhez mindent cserélni kellene

2 tányéros rendszer esetén perpill 34-24es kiosztásban láttam Shimano hajtókart. ebben az esetben egy 30 fogas végződésű sorra lesz szükséged. Ilyen van. tehát lényegében így adott is a végeredmény 34-24es hajtókar 11-30as sor

3 tányéros rendszer megtartása esetén faék egyszerű a dolog, kell egy országúti ifi sor ami 14-el kezdődik és 28ra végződik.


Elküldve: 2019.01.27. 17:43 felhasználó ikon   azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 52

1x9es rendszernél első olvasatra kevésnek tűnik egy kemény erdei emelkedőn a 36/34 áttétel arány a 22/28-hoz képest. De a 36/11 sem bizotos, hogy ugyanaz tekerésre mint egy 44/14-áttétel.

Én inkább azt számoltam, hogy a 44T első lánctányér helyére egy 42T vagy 40T lánctányér kellene, hátra meg elég lenne 11-28t sor is.


Elküldve: 2019.01.27. 17:36 felhasználó ikon   Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • Hozzászólások: 429

@azaki71: Egy másik lehetőség: országúti sor hátra! :) Létezik 11-30, 12-27, vagy 12-28 is akár!


Elküldve: 2019.01.27. 16:44 felhasználó ikon   azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 52

@rcs2003: 1x9-re átalakításban nem gondolkodtam, de az is egy lehetőség.


Elküldve: 2019.01.27. 15:43 felhasználó ikon   rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • Hozzászólások: 139

Gyakorlatilag megválaszoltad a saját kérdésed. :D Szedd le elöl a három lánctányért, kukázd az első váltót a bal váltókarral együtt és tegyél fel a középső lánctányér helyére egy 34-es keskeny-szélesfogút. Ez minden áttételt lefed azokból amiket felsoroltál.


Új hozzászólás:
Az "Elküld" gombra kattintva elfogadod a felhasználási feltételeket!
(formázási lehetőségek)
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!