Inverz hátsó váltó

1-9 (9 hozzászólás)

Elküldve: 2023.09.30. 08:05 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Láttatok már ilyen hátsó váltót? https://drive.google.com/drive/folders/1KYjf4afT7KWOFCckvaIYulHejE18OTEn?usp=sharing Fordítva működik, tehát a váltó rugója "alapértelmezettként" nem a legkisebb, hanem a legnagyobb fogaskeréknél van alaphelyzetben. Mutattam egy, a kerékpárok világát jól ismerő (fogalmazzunk így) kollégámnak, de ő nem találkozott és nem is hallott ilyenről. Gondoltam megkérdezem itt is...

Elküldve: 2023.10.03. 13:09 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

Én üdvözlöm, hogy az outi és a gravel típusoknál és tárcsafék van, mert sokkal jobb. Egyedül a tömege lenne papíron a hátrány, de felülírja a sok előny amit ad. Persze már kapni nagyon könnyű országútikat, amik tárcsafékkel is könnyűek.

MTB-n meg manapság el sem tudnék képzelni mást. Amikor manapság egy szett MT200 kijön 20ezer Forintból, nem is sok értelme lenne ragaszkodni a felnifékhez. Ezt csak azért írtam, mert Facebook csoportokban mindig van egy őskövület, aki ha bármi apró hiba van a tárcsafékkel, rögtön leírja, hogy V-fék kell. Persze az nem zavarja, hogy jópár éve már a legtöbb vázon nincs is fékcsap.

Outi fronton a hagyomány is jelen van, meg jóval kevesebbet kell fékezni, mint technikás terepen, ezért még el tudom fogadni, hogy vannak patkófékes biciklik. Venni viszont nem vennék.

Ez a fordított váltó, meg gondolom azért nem terjedt el, mert előnyösebb a hagyományos váltó a rugó feszítésének szempontjából. Manapság meg egyre több váltóban ott a clutch, így végleg kihalt ez a technológia. Azt tudom, hogy a gyűjtők sem szeretik ezt a fajtát, így nem is keresett.

Elküldve: 2023.10.02. 15:38 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 450

@Aurel76: Régen, mikor az utakat építették, akkor 23 mm-es gumikat használtan. 20-30 évvel később (amortizáció) már kell a 32 mm. A patkófék átfogása meg keskeny, ezért elterjedt a tárcsa.

Elküldve: 2023.10.01. 09:45 elemér 

  • elemér avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 134

Low Normal tipusnak hívják...2000-es évek fejlesztése,ha jól emlékszem 2005-2008 körüli. Ui: kolléga nem, nem ismeri a kerákpárok volágát.

Elküldve: 2023.10.01. 05:15 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 850

Megszokás: inkább akkor zavaró, ha több bringád is van és nem egyformák. :) Amúgy hamar meg lehet szokni. De nekem van Sram és Shimano is és azoknak más a karja. Ott néha mellé nyúlok én is. :)))

Canti: Azért egy újabb jó országúti patkó fék nagyon jól fog! Nem kell erősebb. Ne hasonlítsd a régi MTB canti fékekhez! Sokkal erősebb annál! Gondolom a váz/villa miatt nem álltak át régen a mini-V fékre, mert annak kell tüske ugye. Az országúti patkónak meg nem. Bár van már direct mount-os patkó is, aminek szintén kell tüske. Megoldották azt is. Szóval passz. Tradíció talán. :) Amúgy meg ma már a tárcsa kizárólagos lett sajnos az új komolyabb gépeken országúton is. :(

Elküldve: 2023.09.30. 19:19 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

@Makky: Tényleg, akartam már kérdezni (kicsit off téma), hogy az outikon mi ez a patkófék-mánia? Miért nem terjedt el ott is a V-fék?

Csak azért mert volt patkófékes, canti-fékes biciklim is - régen - és egy kalap sz@r volt mind, és minden szakcikk egyöntetűen állítja, hogy a felnifékek közül a V-fék messze a legjobb...

Elküldve: 2023.09.30. 19:14 Aurel76 

  • Aurel76 avatar
  • hozzászólások: 55

Na, tudtam én, hová kell infoért fordulni :)

Nálunk is használatban van az egyik gyerek bicaján, olyan megfontolásból, hogy a kis kezével könnyeben vált a nagyobb fogaskerekek, a könnyebb áttételek felé... (Vajon nem fogja összezavarni, ha majd kap egy "rendes" váltót?)

Elküldve: 2023.09.30. 18:52 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Mai napig ez van a kerékpáromon: - Févváltokar: Shimano DEORE LX ST-M585 - Hátsóváltó: Shimano XTR RD-M960 SGS (ami fordított működésű) Még mindig jól működnek!

Elküldve: 2023.09.30. 17:20 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 850

@Aurel76: Hát akkor mégse túl jártas a dolgokban! Ugyanis persze, hogy láttam már ilyet! Még Deore XT-ből is volt ilyen változat régen! 9-es rendszerhez. Az volt a mondás, hogy "logikusabb" ez a működési mód. Főleg fékváltókarral (mert olyan is volt, amikor a fékkar egyben váltókar is volt, mint országúton). Aztán persze egyik se terjedt el valamiért... :)))

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!