Ami nekem böki a csőröm, az a fék kérdése. Az rendben van, hogy kell. Még az is, hogy kettő, egymástól függetlenül működő (az, hogy nekem egy sincs az más téma, de tudok biciklizni- persze ezt a kreszbe nehéz lenne beleiktatni).
Viszont nem csak a darabszámot kellene nézni, hanem valamiféle fékút ellenőrzést is kellene végezni. Hiszem, hogy skidbe hamarabb megállok, mint egy tesco-bringás két műanyag, féknek látszó iparihulladékkal, ő mégis szabályos, én nem.
No mondjuk azt már nehéz lenne szabályba iktatni, hogy "bárminemű, kerékpár lassítására alkalmas berendezés, amely X km/óráról Y méteren belül megállásra bírja a kerékpárt normál útviszonyok esetén"- de talán valami ilyen lenne a legtökéletesebb.
Továbbá baleset esetén a konkrét szituációt vizsgálják, és a kötelező tartozékok erre való hatását- ha pl. hátulról ütnek el, ne hozhassák fel, hogy nincs küllőprizmád.
Csengő helyett duda legyen oké, küllőprizma helyett meg ezer más alternatíva van, de ezt leírtátok előbb.
És igen, ne legyen véresen kötelező a kerékpárutat használni, mert az esetek nagy részében egész egyszerűen életveszély.
Jaés tartassák be a szabályokat, mind a kerékpárossal, mind a gyalogossal. Mert ami most megy a közlekedésben, az nem állapot...