Javaslatok kerékpáros KRESZ módosításával kapcsolatban

1-19 (19 hozzászólás)

Elküldve: 2011.04.04. 16:05 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 196
Témaindító hozzászólás:

Több fórumon olvasgattam, hogy ezt kellene, azt kellene. Volna egy javaslatom. Szedjük össze azokat a pontokat, amelyek hibásak, miért hibásak, miket javaslunk helyette. Annyiban tudok segíteni, hogy megfelelő szervezetekhez, illetékesekhez eljuttatom. Próba-szerencse :)

Elküldve: 2011.12.12. 17:34 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

@johnny336: Ez így van!

Elküldve: 2011.12.12. 13:22 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Krupcheck: az tény, hogy kerékpárral nincs bennem az a fék, mint autóval. Tehát bringával nyugodt szívvel sörözöm. Autóval eszembe nem jutna. Bár utóbbival másban is kárt tudok tenni, kerékpárral főleg csak magamban. Illetve azért tudom a határt, és SOHA nem megyek autók között, ha ittam. Inkább tolom a járdán, és tekerem a bringaúton felváltva. A világítás hiánya pedig szégyen. Ebből látszik a sok divatbringás, hogy közlekedni nem tud, KRESZ-t nem ismer, még nem hallott a Látni és látszani-elvről. Nem azért világítok, hogy én lássam az utat, hanem azért, hogy engem lássanak...

Elküldve: 2011.12.12. 11:27 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@Supernova: asszem az elkövetkező 10 évet börtönben tölteném :D

(mondjuk lámpám az van, a többi bajosabb)

Egyébként kimondva-kimondatlanul is zéró tolerancia van, hiszen nulla ezrelék a "megengedett".

Elküldve: 2011.12.11. 01:26 Supernova1982 

  • Supernova1982 avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 600

Az biztos hogy a ZÉRÓ TOLERANCIÁT bevezetném,100 000Ft! bírság ittasságért,50 000Ft hiányos felszereltségért+mindeggyikhez helysziní járműelkobozást+egypár napot a börtönben eltöltsön,mert ami itt megy az már sok,sokan lámpa nélkül mennek-és akkor nem említem az olyan kerékpárokat ami színte alkalmatlan a közlekedésre-felháborító-és akkor azt csesztetik akinek mindene megvan-vagy mert erős és jó biciklije van és 45-nél többel megy megbüntetik-röhej ez az ország meg ami itt folyik benne-EMBEREK ÉBRESZTŐ!!!!

Elküldve: 2011.11.14. 21:50 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 196

Ezt érdemes megnézni

Elküldve: 2011.10.23. 08:58 die nadel 

  • die nadel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@halhy: Egyet az elején tisztázzunk: sajnos a Magyarországi közlekedési morál egyenlő a nullával. Az autósok és a bringások között is sok a paraszt (akinek nem inge ne vegye magára). Én mindkét oldalt megtapasztalom. Viszont azt elengedhetetlennek tartom, hogyha egy biciklis részt vesz a közúti forgalomban, akkor ő is tartsa be a szabályokat. Nap mint nap szembesülök azzal amikor a biciklis alapvető KRESZ-szabályokat nem tart be (vagy mert nem ismeri, vagy mert szarik rá), ilyen például a piros lámpa vagy a jobb kéz szabály. Szinte mindig megszegik. Ha nekem mint autósnak be kell tartanom a szabályokat és csak akkor vezethetek autót ha már letettem a jogosítványt (ami magában foglalja a KRESZ-vizsgát), akkor jó lenne ha a kerékpárosokat is KRESZ-vizsgára köteleznék ha részt akar venni a közúti forgalomban. Ugyanis ha valaki tudatosan bírál felül egy táblát vagy szabályt, mert nem indokolt az adott helyen, az kevésbé veszélyes, mintha lövése sincs róla, hogy szabályt szegett.

Elküldve: 2011.10.20. 21:58 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 196

@Krupcheck: Csodákat azért ne várj :) + ha "ezek" valamihez hozzányúlnak...

Elküldve: 2011.10.20. 16:37 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Ami nekem böki a csőröm, az a fék kérdése. Az rendben van, hogy kell. Még az is, hogy kettő, egymástól függetlenül működő (az, hogy nekem egy sincs az más téma, de tudok biciklizni- persze ezt a kreszbe nehéz lenne beleiktatni).

Viszont nem csak a darabszámot kellene nézni, hanem valamiféle fékút ellenőrzést is kellene végezni. Hiszem, hogy skidbe hamarabb megállok, mint egy tesco-bringás két műanyag, féknek látszó iparihulladékkal, ő mégis szabályos, én nem.

No mondjuk azt már nehéz lenne szabályba iktatni, hogy "bárminemű, kerékpár lassítására alkalmas berendezés, amely X km/óráról Y méteren belül megállásra bírja a kerékpárt normál útviszonyok esetén"- de talán valami ilyen lenne a legtökéletesebb.

Továbbá baleset esetén a konkrét szituációt vizsgálják, és a kötelező tartozékok erre való hatását- ha pl. hátulról ütnek el, ne hozhassák fel, hogy nincs küllőprizmád.

Csengő helyett duda legyen oké, küllőprizma helyett meg ezer más alternatíva van, de ezt leírtátok előbb.

És igen, ne legyen véresen kötelező a kerékpárutat használni, mert az esetek nagy részében egész egyszerűen életveszély.

Jaés tartassák be a szabályokat, mind a kerékpárossal, mind a gyalogossal. Mert ami most megy a közlekedésben, az nem állapot...

Elküldve: 2011.10.20. 16:22 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Meggyőződésem szerint csak ott van keresnivalónk, ahol fel tudunk ajánlani a jelenlegi helyett valami elfogadható (nagyjából egyenértékű) helyettesítőt. Csengő helyett például nehéz lesz megfelelő eszközt javasolni, ez bizonyos. A küllőprizmát ellenben kiválthatja a reflexcsíkos köpeny és néhány más, küllőre erősíthető, kellően feltűnő bigyó. A fényvisszaverő ruházat is nyilván lehetne ilyen is, olyan is. Már ma is elfogadják a megfelelően széles keresztpántot a mellény helyett. Lényeg, hogy legyen valami. Vagyis mindenképpen kell majd küllőprizma vagy egyéb kütyü, a semmi nem lesz elég.

Elküldve: 2011.10.20. 15:09 ikarus266 

  • ikarus266 avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 196

Egy, az ügyben kompetens szakemberrel sikerült beszélnem erről a témáról (is :)). Elmondása szerint az elavult rendeleteket, szabályzatokat (Köhém, stb) felül fogják vizsgálni a jövő év elején, viszont a KRESZ-ben egyelőre érdemi módosítás nem várható.

Elküldve: 2011.08.09. 12:06 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

A világítással és a hangjelzéssel kapcsolatban javasolt változtatások elfogadására nem sok esélyt látok. A villogó fény használatát, illetve a borostyánsárga fényvisszaverők helyett más színűek alkalmazását szinte bizonyosan elutasítják, mivel nem igazodik a bevett gyakorlathoz (a cél itt már régóta az egységesség, illetve a megkülönböztetés lehetősége). Nagyjában-egészében a csengő használatához is ezért ragaszkodnak. No és persze a hangerő is számít. Lámpáknál az egyszerre kapcsolhatóság szabálya félig-meddig elavult. A jogalkotók nyilván azt szerették volna elérni: ne felejtse el a bringás elöl-hátul bekapcsolni, ha netán két áramkörön stb. van a világítása. Itt esetleg van lehetőség kereskedni: igazítsák ezt a szabályt a mai műszaki megoldásokhoz, pontosítsák „az egyszerre kapcsolhatóság” fogalmát.

Szívem vágya, hogy nyomósabb indok nélkül is letérhessek a kerékpárútról, ha úgy ítélem meg, hogy azon nem tudok haladni, vagy nagyobb veszélyben vagyok ott, mint az úttesten. Nem a szabállyal van bajom, hanem a kerékpárutakkal. Tisztában vagyok vele, hogy a szabályokon nem fognak egyhamar változtatni, és a bringautak is maradnak olyanok, amilyenek, de azért szóvá kellene tenni újra és újra: ne higgyék, hogy jó nekünk így!

Buszsávon minden esetben közlekedhessen a kerékpáros. Senkinek nem kell bizonygatnom, hogy milyen veszélyes helyzetet teremt, ha ezt megtiltják. Ma csak annyit tehetek, hogy leszállok a bringáról és tolom a járdán, ha nem tetszik ez a szabály. Lehetne finomítani, mondjuk a bringás figyeljen, és engedje el a buszt.

Elküldve: 2011.04.04. 19:44 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

OFF:

Hefi, szerintem ezt a topikot össze lehetne vonni a másik Kresz-essel. http://forum.testbike.hu/topic/apr-4-tol-a-bicosokkal-szemben-1-honapig-bekemenyit-a-rendorseg-217 Egyszerűbb lenne és nem kellene mindent még egyszer leírni.

Elküldve: 2011.04.04. 19:43 halhy 

  • halhy avatar
  • sima XC-s
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 18

Egy tegnapi hozzászólásomba ecseteltem, hogy majdnem balesetem lett . Köze nem volt a láthatósághoz ugyanis fényes napal, egy paraszt autós ugydöntöt hogy ba..ik megálni. mikor egy kerékpár utat keresztezet! Kérdem én akkor mér a bringásokat kel szivatni,most is?

Elküldve: 2011.04.04. 18:55 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@Majoros Tibor: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/kzi_krt__palack/?id=152684

Ilyenre én is gondoltam már, de ez állatság lenne.

Komolyabban szerintem az is a baj, h hiába fognak KRESZT módosítani, nincsen meg még a megfelelő kerékpáros kultúra itthon. Sokan nincsenek tisztában saját, illetve gépük határaival. Belgiumban én spec, volt alkalmam elmennem egy a rendőrség által szervezett kerékpár "oktatásra". Egy akadálypálya volt végül is, ahol ki tudtad próbálni magadat, gépedet.

Inkább lehet h ezt kéne szorgalmaznunk, hogy ilyenek legyenek. (ha van, csak én nem tudok róla, akkor nem szóltam)

Elküldve: 2011.04.04. 18:54 Inka 

  • Inka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 23

hát a mellény az csak sötétben, és csak lakott területen kívül kötelező, én úgy tudom..

sisakot nem szorgalmaznám..:)

Elküldve: 2011.04.04. 18:47 Tamoo 

  • Tamoo avatar
  • sima XC-s
  • Magellan XC Team csapat
  • Magellan XC Team csapat
  • hozzászólások: 16

-Lámpa csak rossz látási viszonyok/sötétedés után legyen kötelező! Láthatósági mellénnyel együtt. -küllőprizmát ki lehessen váltani küllőre pattintható fényvisszaverővel illetve reflexcsíkos külsőkkel, és ne ragaszkodjanak a sárgához. -csengőt felejtsék el

Ja meg már ha valaminek lenne értelme (amit nem szorgalmazok, mert sok helyen én sem veszem fel)... kötelezővé tenni a sisakot.

Elküldve: 2011.04.04. 17:51 Inka 

  • Inka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 23

Igen, a lámpa kérdés a legelavultabb. Ne legyen már kikötés az egyszerre kapcsolhatóság! Valamint a narancs küllőprizma elfelejtése sem lenne rossz. Vagy legalább, más tetszőleges színű (vagy legalább ezüst) fényvisszaverő alkalmatossággal való helyettesíthetősége az én szívem vágya.

(ma vettem küllőre reflexcsíkot, vagy inkább pálcikát, egyrészt jól néz ki, másrészt világít is, two in one:))

Elküldve: 2011.04.04. 16:12 TBRider1 

  • TBRider1 avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 193

világosítás pontosítása...gondolok itt arra, hogy lehet-e villogó, a fényvisszaveréssel rendelkező fóliák helyettesíthetik-e a prizmákat, persze megfelelő fényvisszaverési színnel (fehé, sárga, piros) csengő helyett lehet-e légpalackos kürt XD és az egyszerre kapcsolható első, ill. hátsó lámpa...

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!