Kellys Alpina Eco M10 megfelelne nekem, vagy mit ajánlotok?

Linkelt termék: Kellys Alpina Eco M10
1-20 (20 válasz)

Elküldve: 2014.03.05. 00:03 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Még kezdő kerékpárosként szeretnék hamarosan vásárolni egy Trekking MTB-t 60.000 forintos ár környékén és ki néztem az oldalon több típust is, illetve olvastam hozzászólásokat is és összességében ez a kerékpár megtetszett. Lenne egy pár kérdésem ezzel kapcsolatban.

Városi úton mennyire könnyű meghajtani, mekkora sebesség hozható ki belőle? Leginkább 70%-ban városban 30%-ban földúton használnám.

Hosszabb távon (40-50 km) kényelmes az ülése, nem töri a feneket?

Mekkora az össz tömege ennek a kerékpárnak?

Felnik jól bírják a terepet és a teleszkópnak jó a rugózása?

Illetve még fontos hogy az én 168 cm-es magasságomhoz kellően le tudjam engedni az ülést, de szerintem ez már a képek alapján teljesíthető. :) Néztem még a "Kellys Alpina Eco C20" kerékpárt is mint lehetséges választást, de nem is tudom a sok kerékpár közül melyik lenne számomra az ideális. Tud valaki segíteni nekem?

Elküldve: 2014.03.05. 21:55 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Norby86: nem rossz a mongúz sem, de a váltó, teló jobb a magellánon, +az Aheaddel is jobban jársz. Mondom ezt a specifikációból, annyira nem ismerem. Viszont a cygnust próbáltam, és gondolkoztam rajta tavaly én is, plusz munkatársam lassan 20éve tapossa télen-nyáron. A gumihoz annyit hozzá fûznék, hogy a nagyobb % aszfalt (és sebesség miatt is) max. 35ös gumit tegyél fel rá, a terep miatt meg min. 28ast. Nyerget nem szeretek ajánlani, mert az sok mindentõl függ, de a Selle MonteGrappa Argo egy kitünõ nyereg sok szempontból... Örülök hogy segíthettem :)

Elküldve: 2014.03.05. 20:42 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@XCode: Igazad van azt hiszem. Én sem arra venném a bicajt hogy ez majd életem végéig így egyben kiszolgál. :) Az alap nagyon fontos, ebből a szempontból gondolom a Magellán a best buy. Azt kifelejtettem az előző hozzászólásomból hogy kerék köpenyt én is cserélni fogok majd rajta (ha nem ideális számomra). Mivel ez teljesen terepviszony függő is hogy milyen köpeny milyen terephez való. Nekem az arany középutat kell majd megtalálni a 30% földút használat miatt . De leginkább még így is betonon fogom tekerni. Még egyszer köszi nektek hogy ennyire kivesézitek a témát és segítetek nekem. Mert magamtól az ismeretlenbe belevágni végzetes hiba lenne. :)

Elküldve: 2014.03.05. 20:38 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@sandorp9: Ezt a könyvet szerintem megfogom keresni a neten, ha nincs fent akkor utána nézek máshol. Minden esetre az Alpináról nem te beszélsz le, én magamat beszéltem le nem is olyan régen. :) Inkább akkor már az általad is említett Magellán. Mellesleg én úgy állok a dologhoz hogy van amit szerintem pár hónap után lecserélnék ígyis-úgyis. Ilyen pl. a nyereg, a pedál. nyeregből a lehető leg kényelmesebbet szeretném majd venni, pedálból pedig mindenképp acélt hogy bírja ha keményen odalépek adott esetben. Mondjuk akármelyik bicajt is nézem annál ami nekem volt és tavaly eladtam, mindenképpen jobban járok. :) Szóval jelenleg a Magellan Cygnus Altus a befutó nálam, de valamivel olcsóbban láttam Mongoose Crossway 150 kerékpárt is, és nem írnak nagyon negatívot róla. Mi a véleményed erről a Mongoose Crossway kerékpárról? Milyen áttéten dolgozik? Amúgy én mindig elolvasom az értékeléseket, ez alapján döntök elsősorban, mivel se bringaboltos ismerősöm, se olyan bicajos ismerősöm nincs aki segíteni tudna. Olyan ismerősöm van egy-kettő aki nem különösebben figyel arra milyen kerékpárral megy, jó neki a 8 ezres használt is. Szóval ebből a szempontból én kilógok a sorból. :)

Elküldve: 2014.03.05. 19:44 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@sandorp9: Jómagam sem tudok mást mondani. Ha új járgány kell, veszel egy jó alapot, és igény szerint bővíted. Elhasználod a gyári köpenyeket, s teszel helyette neked tetszőt stb.

Némelyik bicajos boltban lehet egyezkedni. Szélesebb köpeny kell? Leveszik a gyárit (újként eladható), tesznek rá kívánság szerint széleset. Hasonlóképpen más alkatrészek is kicserélhetők még a vásárlás előtt. Természetesen árkülönbözettel, no meg a munkadíjjal megfejelve.

Elküldve: 2014.03.05. 19:31 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@XCode: ezeket ecseteltem én is; vagy egy jobb használtat, vagy egy jó alapot olcsón... de igazából akkor lesz Övé amikor a "saját arcára formálja" a bringát. Valamint azt, hogy sok paripát véleményeztek már itt, azokból sokat meg lehet tudni. Sajnos a pénz behatárolja ezt a dolgot :(

Elküldve: 2014.03.05. 19:15 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@sandorp9: Igen, de alapvetően jó tapasztalatok alapján.

Mellesleg, ha kimúlik a kecském, én is cross szekeret veszek. Nem ezt, mert a kazettás hátsó agyból nem engedek (Esetleg építtetek egy olcsóbb járgányból jobbat alkatrészcserével.)

Elküldve: 2014.03.05. 19:08 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@XCode: Haza beszélsz X! :D ;)

Elküldve: 2014.03.05. 18:47 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@Norby86: Sajnos 100-130 ezer alatt csak megalkuvásokkal tudsz (új) bicajt vásárolni. Az árak alacsonyan tartása miatt olcsó alkatrészekkel szerelik fel a járgányt. Szó szerint ki van totózva, mit raknak a bicajra. Villa, nyereg, pedál, köpenyek, hátsó agy, leginkább ezeken próbálnak megtakarítani.

Kapsz egy olcsó rugós villát, 30-40 kilométerig elviselhető nyerget, műanyag pedált (vagy acélkeretes műanyagot), általában 35-44 mm széles túraköpenyeket, menetes hátsó agyat. Továbbá 3 x 7 (ritkábban 3 x 8) sebességet, és olcsó váltókat. A valamivel drágább bicajok gyakorta csak egy osztállyal "jobb" váltókat kínálnak, de az alapvető alkatrészek nagyjából ugyanazok.

Nem tudok tanácsot adni a legjobb választást illetően. Jómagam ezt is figyelembe venném. Sokan talán leszólják, de tud annyit, mint a hasonló olcsó kecskék.

Elküldve: 2014.03.05. 18:46 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

mellesleg itt a Testbike-on rengeteg bringát értékeltek már, azokból sokat meg lehet tanulni, illetve kérdezz a tulajtól bátran, itt mindenki segítőkész. Viszont dönteni akkor is Neked kell, te tudod, hogy melyek a fontosabb kritériumok. Sajnos a pénz sok mindent behatárol! :(

Elküldve: 2014.03.05. 18:39 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Norby86: "a nem egy komoly szett" kifejezést arra írtam, hogy el lehet vele bringázni, akár éveket is, de utána úgyis komolyabbra fogod cserélni... Itt a jó idő, el kell menni, és ki kell próbálni a bringákat! Nem kinézetre vesszük! Jó lenne ha lenne valami ismerősöd, aki segít a méretekben, beállításokban, és akivel elmész bringát próbálni/venni, hogy segítsen. Vagy ha lenne bringaboltos ismerősöd, az még jobb lenne! A csomagtartót, sárvédőt, meg mindent le/fel lehet szerelni, ha a súly is lényeg, de akkor a kiegészítőket is úgy kellene kiválasztani (ebben lehet segítségedre pár grammbetyár :D Biciklizés kezdőknek című könyvet (Edward Pickering-től) szerezd meg valahonnan, abban le van írva, hogy milyen felhasználási feltételekhez milyen bringát/nyerget/alkatrészeket/kiegészítőket kell választani, illetve segít a méreteknél is... Azt, hogy milyen komoly a bringa vagy a felszerelés, azt szerintem inkább a felhasználási feltételek mutatják meg, mint inkább a bringa ára. Van outi 500e-ért, van 1M-ért meg 3M-ért is, de kezdetben, illetve ha nem vagy profi, akkor a 200e is tökéletes (főleg a kezdetekben). Viszont egy jó alappal lehet mint kezdeni később. A magellánt tudnád jobb váltó/fék rendszerrel, teleszkóppal, hajtással, stb. -vel később szerelni, és úgy még tovább tudod majd használni, illetve jobban a Tiéd lesz ;) Nem akarlak az alpináról lebeszélni, a döntés a Tied. Hallgass meg még pár tanácsot, vannak nálam sokkal "gurubb" huszárok! :)

Elküldve: 2014.03.05. 16:05 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@sandorp9: Elég nehéz a döntés, de az biztos hogy Trekking kerékpárt szeretnék majd vásárolni, mert az való nekem ahogy néztem az igényeimet. Írtad hogy "De az altus/acera (talán még az alivio is) az nem egy komoly szett.." A nem komoly alatt pontosan mit értesz? Azt hogy nem egy 100-200 ezres komolyabb bicaj, vagy azt hogy árához képest nem igazán komoly? Még magam sem tudom eldönteni hogy pl. szükségem lenne e hátsó csomagtartóra. Lehetséges hogy nem és csak a a bicaj súlya lenne több tőle, de ha a csomagtartó nem olyan súlyos darab akkor maradhat akár. :) Kár hogy a biciklik tömegét nem írják a specifikációhoz. Kinézetre nekem a Kellys jobban tetszik, de fontosabb a gyorsaság, és a hosszú élettartam. Sokszor időre kell odaérjek valahova és BKV helyett is használnám a városban.

Elküldve: 2014.03.05. 13:09 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Norby86: a Magellánt azért mertem ajánlani, mert nem gyártanak már Magellan néven bringát, és most olcsón szórják. De az altus/acera (talán még az alivio is) az nem egy komoly szett, de ez felhasználástól függ. Előre a 48as tányér kell, ha szereted a sebességet (outi-k 52essel szaladnak ha jól tudom). Elől van 3tányér-hátul 7-8-9-10 váltó rendszertől függően (terep=alsó/legkisebb-hátul legnagyobb; sebesség=elől nagyobb-hátul kisebb, ahogy kitaláltad :D )van lehetőséged választani/váltogatni. Csatlakozva Perellihez szerintem is trekking lenne a legjobb; a, 28as csak nagyobb a 26nál- b, ezzel mehetsz aszfalton is és enyhe terepen is gyorsan/kényelmesen meg ahogy akarsz :D

Elküldve: 2014.03.05. 12:38 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@sandorp9: Köszönöm mindenkinek a véleményt. Most elkezdtem nézelődni hol mi akciós, mi érné meg, de ezzel az áttétellel kapcsolatban kevés infót tudok. Illetve még azt sem tudom hogy a volt bicajom hányas áttétellel dolgozott, mivel akkor azt még nem is figyeltem. De tény hogy azzal nehézkes volt az indulás és kényelmetlen is volt a pedálozás, meg a tüdőm is kiköptem ha emelkedőn mentem fel vele. Mondjuk az tényleg egy alacsony kategóriás kerékpár volt, újonnan valami 40.000 forintért vettem 2006 környékén. Szóval ezzel az áttétellel kapcsolatosan azt olvastam itt a 46/16 áttétel az arany középút, de sokan a 42/16-ra esküsznek. Mi határozza meg milyen áttétel milyen terepviszonyokhoz való? Ahogy nézem hegyi kerékpározásra kisebb áttétet szoktak alkalmazni, ebből leszűröm hogy országútra meg minél nagyobbat. De mivel én városba és földútra is használnám ezért gondolom a 46/16 lenne nekem is a megfelelőbb. Amúgy ha nagyobb az áttétel annál nagyobb sebesség hozható ki egy kerékpárból? Vagy hol találok erre vonatkozólag a neten választ?:)Kinézetre mondjuk jobban tetszik az Alpina Eco C20, de felszereltségét tekintve ez a Magellan Cygnus Altus viszont komolyabb.

Elküldve: 2014.03.05. 11:28 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@Norby86: Szia, szerintem az ár miatt egy ilyesmivel jól járnál, a még el nem adott Magellánokat olcsón szórják most (utolsó darabok, egyszer még sokat érhetnek :D ) http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/magellan-cygnus-altus Amúgy az előttem szólóknak teljesen igaza van, inkább gyűjtsél még hozzá legalább egy százast... Vagy ha annyira a pénz a lényeg, akkor "alsó" kategóriásat kell venned, de sokat nem szabad várni tőlük (ahogy XCode is írta). A 48as áttétel miatt gondolnám ezt neked, illetve az ár miatt leginkább. Viszont a váltók cserések lesznek, de lehet ráérsz a cserélve, majd ha már lehajtottad... Ha jó a használt gép is, akkor meg van választék bőven. Neked kell a szempontokat sorrendbe állítanod szerintem.

Elküldve: 2014.03.05. 11:22 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Norby86: nekem ez már a 3. fehér bringám, nem a szín a szűk keresztmetszet a tisztítás miatt. Magát a vázat két perc áttörölni. Szerintem ebben a szegmensben nincs lényeges különbség a márkák között. Általánosságban meg ha a listaárhoz képest -30 % akkor biztosan nem jártál rosszul, ha még nagyobb a kedvezmény, akkor meg mondhatni, hogy jól. Az Alpinát meg csak az áttétel miatt nem ajánlom. Amit írtál, arra talán még elég is. De szerintem a legtöbben vagy nem bringáznak, vagy elkezdenek többet tekerni. :)

Elküldve: 2014.03.05. 10:59 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@perelli: Neked is köszi a véleményt. Nekem a C20 is tetszik, egyedül a fehér színnel nem vagyok annyira kibékülve,mert azon hamar meglátszik majd a kosz így sokat kell tisztogatni. Egy fekete alapon színes mintás váz jobban tetszene. Na de végülis nem ettől dől el egy bicikli használhatósági szempontja nálam. :) Én leginkább átlagos felhasználásra szánnám, tehát heti pár nap 10-20 km bicaj, és esetleg hetente egy 40-es táv. Jó lenne egy best buy kerékpárt kifogni, de sajnos én kezdő lévén nem annyira vagyok tisztában azzal milyen típusok is lennének jók nekem, amelyek közül választhatnék esetleg egy best buy akció vagy ár esetén. Annyira végülis nem sürgős, elég ha 1-2 hónap múlva találok egy ilyet. Sajnos a költség is véges,mivel albérletben lakom. :(

Elküldve: 2014.03.05. 10:49 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@XCode: Így elolvasva a véleményedet, kicsit húzom a szám most hogy nem biztos akkor ez a kerékpár az én igényeimnek megfelelne. Több szempontból mondom ezt, ugyanis én olyan kerékpárt szeretnék ami aszfaltos utakra van elsősorban optimalizálva, tehát nem fogja vissza az aszalt a járgányt és azért egy 40-es tempót el tudok vele érni ha éppen sietek valahova, anélkül hogy a tüdőmet kiköpném. :) Tudom erre inkább már egy verseny bringa lenne az ideális, de fontos lenne azért az első teleszkóp. Volt egy Hauser bicajom még úgy 2 éve és abban volt első teleszkóp, azelőtt pedig egy teleszkóp nélküli volt és még így is hogy nem volt egy rugózási világbajnok a teleszkóp, nem ütött akkorát ha kátyúba mentem vele. Szerencsére vékony testalkatú vagyok így a menetes hátsó agy meghajlása (talán) nem veszélyeztet. De mindent összevetve lehetséges hogy még más bicajokat is megnézek mielőtt kiválasztom a megfelelőt. Esetleg ha tudsz ajánlani más kerékpárt ahhoz mérten amit keresek, szívesen várom a tanácsodat.

Elküldve: 2014.03.05. 05:05 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Norby86: először is szerintem neked erre inkább cross trekking kell, tehát C10, C20, mint az M10, M20. Alpinában a C20-as jobban megéri, mint a C10-es. Nekem volt, szerettem:

http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/kellys-alpina-eco-c20?rvid=42620

A 42-14-et szerintem kevésnek találnád.

Ez az a kategória, a belépőszint, amit nem érdemes fejleszteni. Ha nem sürgős, vársz egy best buy akcióra, valami utolsó darabra, esetleg Ridebike kuponra, stb., bár erre most nem sok esély van, vagy nézed a hirdetéseket, hátha valaki áron alul megszabadul az ajándék kerékpártól, illetve teszel hozzá még picit, ha komolyan szeretnél bringázni. Különben szép lassan a fél bicajt kicserélnéd, és akkor sem lenne elég. Tapasztalatból tudom. Szóval érdemesebb szerintem picit jobbat venni.

Elküldve: 2014.03.05. 01:26 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@Norby86: Hasonló túrakecskével, jó erőben levő fiatal lovas, 20-22 km/h átlagos sebességet bizonyosan elérhet rövid távon. Természetesen csak akkor, ha jó az út, nem találkozik lépten-nyomon akadályokkal stb. Bátor harcosok ennél többre is képesek lehetnek. Földúton 8-12 km/h jó eredmény.

Olcsó járgányok olcsó nyerge 30-40 km után többnyire nehezen elviselhető. Nem hinném, hogy az M10 ülőkéje kivétel lenne, előfordulhat azonban, hogy valakinek pont ilyen kell. Számíts rá, nem mindig a hirdetett nyereggel szerelik a kecskét, a mondottakon azonban ez nem változtat.

Az M10 tömege pőrén (azaz kiegészítők nélkül) 13,9 kg. A tömeg a váz méretétől is függ.

A kerékabroncs teherbírása túragéphez illő, azaz (lehetőség szerint) semmi kilengés, ugrálás, sziklamászás, padkának kormányzás stb. Aszfalton, földúton nyugodtan közlekedhetsz, éles peremű gödörbe stb. azonban ne hajts bele.

A rugós első villák jobbára a kerékpár díszítését szolgálják. Rugóznak, amikor ráülsz a kecskére, és amikor leszállsz róla. Menet közben nemigen mozognak, hacsak nem éri őket nagyobb lökés, vagy nem rángatod a gép elejét. Ellenben a becsúszó szárak rugalmasak, csillapítják annyira az út kisebb egyenetlenségeit, mint a hagyományos, merevnek mondott villák szárai.

Ha megfelelő nagyságú vázat választasz, nem lesz gondod a nyereg magasságával.

A C20-nak valamivel jobb a felszereltsége, de nem sokat nyersz vele.

Választásnál fő szempont lehet a költségvetés, azután az igények. Ezeket kell valahogy összeegyeztetni. Szóba kerülhet még az ésszerűség is.

Az általad mondott célra jó ez a bicaj. A rugós villa csalódás, ha többet vársz tőle, mint amit nyújtani tud. Ellenben jól mutat, és kevés baj van vele. Tisztogatás, kenés, e kettő kell neki. A hajtókar MTB-hez való: van akinek kevés túrabicajon a 42/14 áttétel. A fogaskoszorú Megarange: emelkedőkön jól jön a 24/34 áttétel. A menetes hátsó agy gyenge, rövid életű, ha súlyosabb egyéniség vagy, előbb-utóbb meghajlik alattad a tengely, vagy benyomódik a csapágycsésze. A köpenyek szélesek, laza talajon is elmennek. Aszfalton kicsit visszafogják a járgányt. Ha nem vagy a sebesség megszállottja, akkor ez nem számít, egyébként jobb a keskenyebb köpeny (laza talajra nem). A Revoshift váltókar nem mindenkinek tetszik. A pedál műanyag, feladata ellátására alkalmatlan.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!