@Norby86: Hasonló túrakecskével, jó erőben levő fiatal lovas, 20-22 km/h átlagos sebességet bizonyosan elérhet rövid távon. Természetesen csak akkor, ha jó az út, nem találkozik lépten-nyomon akadályokkal stb. Bátor harcosok ennél többre is képesek lehetnek. Földúton 8-12 km/h jó eredmény.
Olcsó járgányok olcsó nyerge 30-40 km után többnyire nehezen elviselhető. Nem hinném, hogy az M10 ülőkéje kivétel lenne, előfordulhat azonban, hogy valakinek pont ilyen kell. Számíts rá, nem mindig a hirdetett nyereggel szerelik a kecskét, a mondottakon azonban ez nem változtat.
Az M10 tömege pőrén (azaz kiegészítők nélkül) 13,9 kg. A tömeg a váz méretétől is függ.
A kerékabroncs teherbírása túragéphez illő, azaz (lehetőség szerint) semmi kilengés, ugrálás, sziklamászás, padkának kormányzás stb. Aszfalton, földúton nyugodtan közlekedhetsz, éles peremű gödörbe stb. azonban ne hajts bele.
A rugós első villák jobbára a kerékpár díszítését szolgálják. Rugóznak, amikor ráülsz a kecskére, és amikor leszállsz róla. Menet közben nemigen mozognak, hacsak nem éri őket nagyobb lökés, vagy nem rángatod a gép elejét. Ellenben a becsúszó szárak rugalmasak, csillapítják annyira az út kisebb egyenetlenségeit, mint a hagyományos, merevnek mondott villák szárai.
Ha megfelelő nagyságú vázat választasz, nem lesz gondod a nyereg magasságával.
A C20-nak valamivel jobb a felszereltsége, de nem sokat nyersz vele.
Választásnál fő szempont lehet a költségvetés, azután az igények. Ezeket kell valahogy összeegyeztetni. Szóba kerülhet még az ésszerűség is.
Az általad mondott célra jó ez a bicaj. A rugós villa csalódás, ha többet vársz tőle, mint amit nyújtani tud. Ellenben jól mutat, és kevés baj van vele. Tisztogatás, kenés, e kettő kell neki. A hajtókar MTB-hez való: van akinek kevés túrabicajon a 42/14 áttétel. A fogaskoszorú Megarange: emelkedőkön jól jön a 24/34 áttétel. A menetes hátsó agy gyenge, rövid életű, ha súlyosabb egyéniség vagy, előbb-utóbb meghajlik alattad a tengely, vagy benyomódik a csapágycsésze. A köpenyek szélesek, laza talajon is elmennek. Aszfalton kicsit visszafogják a járgányt. Ha nem vagy a sebesség megszállottja, akkor ez nem számít, egyébként jobb a keskenyebb köpeny (laza talajra nem). A Revoshift váltókar nem mindenkinek tetszik. A pedál műanyag, feladata ellátására alkalmatlan.