Kellys Viper 2.0 hátsó agy és környéke

Linkelt termék: Kellys Viper 2.0
1-11 (11 válasz)

Elküldve: 2012.07.26. 21:40 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20
Témaindító kérdés:

Szevasztok! Hát nem gondoltam ,hogy ennyit fogok idegeskedni egy vadiúj biciklin. Amiket már ide is leírtam ,hogy a hátsó fogaskoszorútól olyan recsegő hang jön hogy az nagyon zavaró egyszerűen nem tudta senki orvosolni .Próbálta egy szerelő valamint egy szervizbe is elvittem(persze külföldön vagyok jol elkérték a pénzt a semmiért),de csak megmaradt a fogaskoszórútol jövő hang tekerésnél,recseg ropog.Imádnám ezt a biciklit de így ráülni sincs kedvem.Szervízbe vinném garanciálisan azonnal de 700 km-t nem érné meg ezért hazautaznom az a bicikli árának a fele.

Úgy döntöttem kicserélem az egész hátsó részt.Aki most ad majd választ remélem nekem, az ugyis tudja ,hogy milyen alkatrészek vannak a gépen . Kérdéseim: -Kb 10.000-ig akarok váltót venni ami ennyire nem ér le a földig meg jobban feszíti a láncot,melyik legyen ami kicsivel jobb mint ez az acera?Ja igen és ha veszek újat az passzol a váltókarokhoz vagy mindig adnak a váltóhoz azt is? -Fogaskoszorú? Melyik lenne jó hozzá?Esetleg 7-es helyett 8-as megoldhato lenne valahogy? -Na ezt viszont nem tudom ,hogy a kerékagyat is cseréljem ha már ezeket megteszem?Vagy csak a belső csapágyas részt? Na körülbelül ezek a terveim,most vagy jól kinevettek vagy nem tudom,de kétségbeesésembe nincs jobb ötletem. Legyetek szívesek írjatok egy nem tul drága összeállítást vagy valami tanácsot kérek ,hogy hülyeség a teljesen gyári cuccokat kicserélni vagy .....nem tudom. Csak ha esetleg azt mondanátok hogy akkor már vegyek rá jobb cuccokat ,nekem csak napi kevés használatra kevés terepre (de néha oda is)kell egy kerékpár .Ezért nem akarok nagy befektetést csak hang nélküli tekerést ennyi!

Előre is köszönöm! Ígérem több Kelly's-es témát nem nyitok!

Elküldve: 2012.07.28. 12:59 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Menetes hátsó agy, hét fokozatú menetes fogaskoszorú, Acera hátsó váltó, illetve hetes rendszerhez illő váltókar van a gépeden.

Ha teljesen bizonyos vagy benne, hogy a fogaskoszorúval van baj, akkor a csere megoldhatja a gondodat. Te magad is el tudod végezni a munkát, ha van menetes Shimano koszorúhoz illő racsnileszedő szerszámod, és jó nagy satud, no meg szerelési tapasztalatod. Ha ezek nincsenek a birtokodban, segít a javítóműhely. Kiszereled a kereket, viszed a műhelybe, az új fogaskoszorúval együtt, és ha éppen nincs munkájuk, percek alatt megcsinálják. Menetes rendszerű, 7 fokozatú fogaskoszorúra lesz szükséged (Shimano MF-TZ21). Az említett MF-TZ31 nem feltétlenül kell neked. Csak akkor ragaszkodj hozzá, ha a legnagyobb áttételre (42/34) tényleg szükséged van, nem elég a mostani 42/28. A hátsó váltó képes kiszolgálni bármelyik alkatrészt, ezzel nem lesz bajod.

Ha a hátsó tengely vagy az agy csapágyazása hibádzik, akkor először is fel kell deríteni, mi a baj. Meglehet, elgörbült a tengely, vagy a csapágyazás igényel beszabályozást. Értelemszerűen ki kell cserélni a tengelyt, illetve elvégezni a beszabályozást stb. Ha a kónuszokkal, illetve a csapágygolyókkal van baj, akkor új tengely a megfelelő szerelvényekkel, új csapágygolyók stb. szükségeltetnek. Elkél ezekhez a munkákhoz is a segítség, annál is inkább, mert a beszabályozás esetét kivéve le kell szedni a fogaskoszorút is. Ha a csapágycsészék mentek volna tönkre, akkor az egész agyat kellene cserélni, ez azonban nem éri meg, hacsak nem magad csinálod (drága a kerék ki- és befűzése, egyengetése). Érdemesebb fűzött kereket venni, célszerűen kazettás hátsó aggyal és a hozzá illő hetes fogaskoszorúval. Márkákat és típusokat nincs értelme sorolgatni, amikor még azt sem tudjuk, pontosan mi a baj. Nézz utána alaposan, derítsd ki a hiba pontos okát, mielőtt költségekbe vered magad.

A középrész alighanem véletlenül keveredett itt szóba, ilyen alkatrész nincsen a hátsó kerék táján. Bizonyára a hátsó agyra gondoltál.

Elküldve: 2012.07.28. 11:30 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20

@XCode: Shimano MF-TZ31 jó lehet egy elképzelésnek?Esetleg más? Jobb? Középrészt nem tudom hol keressem.

Elküldve: 2012.07.28. 11:16 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20

@XCode: Tisztázva ,nekem Kelly,s Viper 2.0 van :-). Tehát akkor menetes hátsó agy.MF-TZ21 fogaskoszorú. Ha valami csapágyazással van gond azt tudom orvosolni középrész cserével ,az bele tartozik? Tudnál akkor nekem segíteni ,hogy honnan és milyen fogaskoszorút és középrészt rendeljek ehhez a kerékpárhoz,gondolom egyik sem olyan drága.Megpróbálom akkor ezekkel orvosolni ,ha meg így is ilyen marad akkor elfogadom de akkor sem vész kárba amit most megveszek később úgyis kell. Ezer hála a segítségért !!!!!!!!

Elküldve: 2012.07.27. 14:20 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@rytsye: No, akkor elölről. Még mindig nem derült ki, hogy neked melyik bringád van. A Viper 2.0 menetes hátsó aggyal érkezik, a 3.0 kazettással. Először tehát a típust kell tisztázni. Ha nem tudod, akkor sem kell megijedni. A fogaskoszorút gyakorta megjelölik, pl. MF-TZ21 (ez egy menetes példány) vagy CS-HG31 (ez pedig kazettás).

Először be kell határolni a hiba helyét. Felfordítod a bringát, megforgatod a hajtókarral a hátsó kereket, aztán forgatod a kart visszafelé is, és közben fülelsz, honnan jön idegenszerű hang. Ha ez nem vezet eredményre, illetve nem lehet egyértelműen dönteni, akkor kiszereled a hátsó kereket. Megforgatod előbb a tengelyt előre-hátra (ha recseg, akadozik, akkor a csapágyazással van baj), aztán a fogaskoszorút visszafelé (ha nem forog simán, és a kilincsek ketyegésén kívül mást is hallani, akkor a szabadonfutó körül van bonyodalom). Nem lehetetlen persze, hogy zajongás csak terhelés alatt jelentkezik, és akkor ez a módszer nem működik.

Ha a csapágyazás beteg, akkor értelemszerűen azt kell orvosolni. Ha a fogaskoszorú körül van baj, akkor kicserélheted a sort egy ugyanolyan típusra (menetes), vagy a kazettatestet cserélsz (kazettás), de előtte nem árt ellenőrizni a zárógyűrűt, nem lazult-e ki, nem lötyög-e a fogaskoszorú stb. Egyszóval több lehetőség is adódik, nem árt tehát szakemberrel konzultálni, aki látja is a bringát, nem csak találgat, mint mi itt valamennyien.

Ha a kerék lötyög, akkor az agy csapágyainak nem megfelelő beállítására gyanakodj. Ha menetes agyad van, akkor a csapágycsészék benyomódása, beszakadása is elképzelhető: ilyenkor hiába szabályozod be a csapágyakat, a kerék lötyögni fog, vagy igen hamar újra lötyögőssé válik.

Elküldve: 2012.07.27. 12:34 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@rytsye: hivatalos specifikáció alapján kazettás a hátsó agyad. Én innentől kezdenék válogatni:

http://www.testbike.hu/velemeny/fogaskoszoru/shimano-acera

http://www.testbike.hu/velemeny/fogaskoszoru/shimano-alivio

http://www.testbike.hu/velemeny/fogaskoszoru/shimano-deore

Acera alatt szerintem nem is létezik kazettás, vagy ha igen, akkor kutyaütő lehet nagyon.

Én javaslom az Aliviot, ár/értékben elég jó, de nem sokkal drágább a Deore sem. Felhasználástól és karbantartástól is függ, hogy mit teljesít.

Nehéz jó tanácsot adni, igazából a pénztárcádtól függ, inkább az a lényeg, hogy milyen szint alá ne add.

Tehát sok tényező van, de ne akarj túlságosan spórolni.

Elküldve: 2012.07.27. 12:15 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20

@XCode: Ja igen és meg tudnád nekem mondani ,hogy milyen fogaskoszorút rendeljek hozzá(7-est)? Melyik jobb minőség és ami ehhez megfelel? Köszönöm!

Elküldve: 2012.07.27. 12:13 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20

@XCode: Nagyon szépen köszönöm a válaszokat ! Kevés az ilyen jó forum ahol ennyi segítséget kap az ember. Köszönöm! A hang biztos ,hogy nem váltó már próbálta mindenki beállítani ,de tuti nem az. Valami ilyesmi lehet a gond tényleg bár ezt pontosan nem értem hogy mi mi,meg hogy hogyan tudom ezt megnézni.(A lánckerékcsoport érintkezik a racsnitesttel vagy a kónuszos zárógyűrűvel, mert nem megfelelő alátéttel (alátétekkel) hézagolták. (Nem egyszer szemmel láthatóan billeg, imbolyog ilyenkor a szerkezet.) Amúgy kicsit (minimálisan)mozog az egész fogaskoszorú és akkor is van kis hangja miközben mozgatom. Szóval hogy nézzem meg amit írtál mi mit jelent? Lehet ez gyári hibás? Új fogaskoszorúval orvosolható a minimális lötyögés és a ropogó hang? De hogy hogy ezt egy szerelő sem tudja nekem megmondani? Amúgy kicsit a kerék is mozog oldalra de talán az csak azóta mióta hozzányultak.Cseréljem azt a részt is ami átmegy az agyon(nem tudom a nevét)?Mégegyszer köszönöm a segítséget !!!

Elküldve: 2012.07.27. 00:16 townyka 

  • townyka avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

@rytsye: Szia! Ha csak tekerés közben jelentkezik a recsegő hang akkor szerintem a hátsó váltót kell beállítanod (a hátsó váltón 2 kis csavar + bowdenfeszesség). Ehhez tudok küldeni két oldalnyi anyagot (képet). Ez alapján állítom be én is a váltót, ha szerelni kell és eddig mindig remekül be tudtam lőni :). Abban viszont biztos lehetsz, ha belövöd a bowdenfeszeséget akkor egy idő után minimálisan meg fog nyúlni, ezután persze ezt javítani tudod a finomállítóval a hátsó váltón.

Az Acera váltóval szerintem semmi gond, amire Te használod arra elég. A hátsó részt szerintem ne nagyon bántsd, mert ha vmit cserélsz akkor mást is cserélned kell, pl ha 8-as fogaskoszorú akkor 8-as váltókar stb. Az előttem szóló jól mondja a 21 sebesség bőven elég, ki lehet vele szállni a világból :D

Adj egy email címet és elküldöm a képeket, amik alapján ha beállítod lehet hogy elmúlik a probléma :)

Elküldve: 2012.07.27. 00:11 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@rytsye: A fogaskoszorú zajos - [1] Törött vagy elszabadult alkatrészt darál. [2] A lánckerékcsoport érintkezik a racsnitesttel vagy a kónuszos zárógyűrűvel, mert nem megfelelő alátéttel (alátétekkel) hézagolták. (Nem egyszer szemmel láthatóan billeg, imbolyog ilyenkor a szerkezet.) [3] Homok ment a gépezetbe. [4] Biztos, hogy nem a hajtómű vagy a lánc ropog? - Egyszerűbb fogaskoszorút cserélni - egyúttal ez a legolcsóbb gyógyír a bajaidra -, mint javítani. Ha mégis vállalkozol rá, tepsiben szedd szét, mert a 101 kis golyóbis különben szanaszét gurul. Ha régi, elkoszolódott alkatrészről lenne szó, azt javasolnám, szétszerelés nélkül mosd át olajjal, hátha az segít.

Hátsó váltó - Az Aceránál eggyel magasabb rangú az Alivio (RDM-410). Ez már a középszert képviseli, és alulról közelíti a tízezres határt. Ellenben ez is eléggé hosszú kanállal bír, és a láncot alighanem csak annyira feszíti, mint a kisöccsei... Váltókar nem jár hozzá, de nem is kell, a bringára szerelt hetes (vagy nyolcas?) fokozatú éppen jó lesz.

Fogaskoszorú - Nyolc fokozatú menetes sor létezik (Sunrace, Zoggie), de ha ilyet szerelsz fel, akkor a váltókart is cserélni kell (hacsak nem nyolc fokozatú van fenn eleve). Egyéb nehézségekre is számítani kell ezzel kapcsolatban, szóval nem nyerő megoldás.

Fűzött kerék, kazettás hátsó aggyal - Nem a legolcsóbb (10-15 K), de hosszabb távra szóló, ésszerű megoldás. Hogy aztán hetes vagy nyolcas sorral szerelteted, és a váltókart is cseréled (ha szükséges), az már rajtad múlik. Ha csak "napi kevés használatra kevés terepre" használod a bringát, valószínűleg elég lesz a hetes sor is.

Végül - Válaszomat a címben jelzett 2.0 változatú bringához igazítottam. Ha mégis a linkelt 3.0 változatról lenne szó, akkor grrrrrrrrr.

Elküldve: 2012.07.26. 23:38 xedos97 

  • xedos97 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • Veszprém megyei bringások csapat
  • hozzászólások: 13

@rytsye: Szia! Végig olvastam a történetedet. Én személy szerint azt tanácsolom, ha már váltó vásárlásán töröd a fejed, érdemesebb nem 10.000 Ft alattit vásárolni, mert azok azért többnyire olyanok, hogy sokszori után állítást igényelnek, nem váltanak pontosan stb stb. Váltóból én igazán a Deore, Deore XT családot tudnám Neked ajánlani, azok kicsivel többe kerülnek mint egy 10-es, kb 12-től 20-on akárhány ezer forintig van az áruk! Váltókarokat váltókhoz egyébként nem szoktak adni, azt külön kell vásárolni.

( Nekem pl. egy kb 15 éves Shimano Altus váltóm van és semmi, de semmi gond nincs vele. Egyszer beállítják, az utána nekem addig megy ameddig csak akar. :) )

A fogaskoszorú kérdés: Hely igény függő többnyire, hogy elférne-e egy egyel nagyobb, vagy kompatibilitás függő is lehet a dolog. Most hány sebességes? 21? Mert szerintem azzal is jól lehet boldogulni bőven! Én nem bővíteném a helyedben.

Remélem tudtam segíteni / tanácsot adni. :) Üdv: Xedos

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!