Kellys Viper 2.0 karbantartás, stb.

Linkelt termék: Kellys Viper 2.0
1-3 (3 válasz)

Elküldve: 2012.08.25. 14:06 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20
Témaindító kérdés:

Szevasztok! Lenne egy pár technikai kérdésem ,mert nem nagyon értek hozzá. Először is szerencsére sikerült megoldani a problémámat a hátsó fogaskerék recsegésével kapcsolatban :-).Szerintem gyári hibás volt (pff)mert rendeltem egy újat kemény 3000 ft magyar pénzért ,csere és most tökéletes(amúgy egy shimano mf-tz21 fogaskoszorú volt). Kérdéseim : - első keréknél a felni illesztésénél fékezéskor (v-fék) üt egyet a kerék(Ki van centírozva).Kicsit össze is csiszoltam mert láttam ,hogy nagyon eszi a fékbetétet ,de így sem változott a dolog bár most nem látom ,hogy fekete fékpofa maradványos lenne a felni ,talán azt orvosoltam a csiszolással.Garanciába ezt cserélhetik vagy ezzel ne foglalkozzak nem okoz semmiféle problémát?Olcsó felni fogadjam el így? -A biciklin milyen karbantartásokat végezzek,mennyi időközönként? Váltón ,fékeken,stb? Jó lenne egy pontos leírás. A kerékpár nem nagy igénybevételnek van kitéve,nem tekerek napi 50-100km-t. -Hervis-ben vettem olajat ami elvileg mindenhova jó ,használjam, vagy inkább zsírt? -Hátsó fékemnél van egy olyan problémám ,hogy ugye van két oldalt a fékeken csavar amivel lehet állítani ,hogy egyformán fékezzen mind a két oldal.Na most az egyik oldalon már szinte teljesen betekertem ,hogy jó legyen .Mi lesz ha nem tudom tovább tekerni?Ez hogy orvosolható? Vagy lehet venni újat? Hozzáteszem még alig mentem a biciklivel és nem csak én hanem szerelő is állított rajt. -Tudom még addig eltelik kis idő ,de menetes hátsó agynál milyen élettartalomra számítsak,milyen problémák jöhetnek elő,hogyan orvosolhatók(anyagilag nagyon megterhelő dolgok jöhetnek?)?Kazettásra nem akarom cserélni mert így megfelel nekem,meg azért az sokba kerülne főleg, hogy szinte új a kerékpár. -Hajtás kb meddig bírja ilyen kategóriájú kerékpároknál? -Egy új lánc meddig bírja? Hogyan tudom megállapítani ,hogy laza?

Előre is nagyon köszönöm a segítségeket !!!!!!!

Elküldve: 2013.07.27. 16:14 rytsye 

  • rytsye avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Zalai huligánok csapat
  • Zalai huligánok csapat
  • hozzászólások: 20

Szevasztok !

Segítségeteket kérném! Olyan problémám van ,hogy a kerékpáromnál, a megadott linken lévő fotón piros karikával bejelölt részeknél nem tudom beállítani úgy a kereket ,hogy teljesen pontosan a villás részek közepén legyen.Felül a féknél be tudom állítani ,de ott is csak úgy ,hogy kicsit húzok a keréken és nem tudom ,hogy ez normális e? Ha hagyom ,hogy teljesen nyugodtan ráüljön a tengelyre akkor eléggé balra áll és v-féknél ez nem igazán jó dolog meg hát zavar is.De ha ez normális ,hogy kicsit kell rajt húzni, hogy középre állítsam és ez a tengelynél sem gond akkor nem is érdekel. Viszont az is zavar hogy a másik bekarikázott résznél meg akármit csinálok akkor sem tudom beállítani még ha erősen megnyomom a kereket és úgy húzom meg a gyors zárat akkor is visszaáll az eredeti állapotába kicsit a bal villa részéhez közelebb áll és a váz párhuzamától is kicsit 1-2 mm-rrel eláll. Ez sem gond? Vagy hogy lehet ezt orvosolni? Vagy ezekkel együtt kell élni? Csak az a baj ,hogy szeretem ha minden úgy áll a kerékpáron ahogy kell. Előre is köszönöm a segítséget ! Sérülés nem történt a kerékpáron és elég új még.

http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=11757&id=4&cat=5

Elküldve: 2012.08.25. 20:37 Takács Balázs 

  • Takács Balázs avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 345

A felni hibája valószínű a hibás illesztés miatt van, ha minden fordulatnál egyet üt, akkor biztos. Itt lehet csiszolgatni, de ha nem zavar a jelenség nem érdemes, mert a fékezőfelületet koptatod, és nem egyenletesen, szóval később centírozásnál lehet gond belőle. Ha viszont így használod azon a ponton legyalulja a fékbetéteket, és gyorsabban fognak elkopni. Ha van rá garancia, kérdezd meg hogy megoldható e.

A második kérdésre itt a válasz, töltsd le, olvasd el: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=1161&id=16&pp=mygl

Az olajat oda használd ahova olaj kell, a zsírt oda ahova zsír kell. Az olajat leginkább láncra fogod tudni használni, más helyeken zsír kellesz.

Ha a hátsó féknél az egyik csavar teljesen bemegy, akkor le kell venni a féktestet, előtte megnézni hogy a kerék felől, a rögzítési ponton a háromból melyik lyukban van a rugó. Ha feljebb teszed feszesebb lesz, ha lentebb lazább. Ez a durva hangolás, a csavar a finom hangolás. Vagy a másik oldalt lazítod.

Az agy cseréje menetes agynál 1-2000Ft, (plusz átépítés centírozással 3-4000) de ha figyelsz rá évekig bírhatja (ne lötyögjön, ne szoruljon, évente zsírozd újra). Problémái is ezek lehetnek, lötyög, vagy szorul, megsérül a kónuszpálya a kosztól, és nem lehet jól beállítani, vagy törik a tengely, az csak párszáz forint, és nem kell centírozni, küllőzni sem.

A hajtásra szintén ez érvényes, az ajánlott karbantartásokat elvégezve sokáig tart, lánctányérok kophatnak, azt látni, érezni fogod.

Láncot elvileg akkor kell cserélni ha a láncnyúlás mérő azt mondja. Azt hogy laza nem fogod érezni, mert a váltó feszíti folyamatosan.

Üdv.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!