Üdv!
Az újrafűzés pontosan mit takar? Értem ez alatt: ugyan az a felni, agy és fűzési technika maradna? Mert ebben az esetben (ha csak a küllők cserélődnek) a legbiztosabb - amit meg is tettél - kivenni egy régi darabot s egyező méretű küllőkből bevásárolni (esetedben a 280-ból)
A linkelt kalkulátorképen - bár nem tudom, hogyan működik pontosan a program - nem adtál meg keresztszámot és felni falvastagságot ami szintén befolyásoló tényező a számításnál. Radiál, két- vagy háromkeresztes fűzés esetén erősen módosul a küllőhossz.
Szubjektív: a 272es kissé rövidnek tűnik, hacsak nem radiálba fűzött és/vagy magas peremes felniről és/vagy agyról van szó (ez esetben jónak tűnik).
De ami a lényeg a küllő méretek kissé árnyaltabbak mint az ebike kínálata. 256-308mm közötti intervallumban 2mm-es hosszkülönbségekkel változik - legalábbis DT-k esetén. (ergo létezik 272mm-es küllő is) > pl.: http://www.bikemarket.hu/index.php?page=keszlet&tid=3910
A kalkulátor nem tudom mennyire pontos és, hogy milyen algoritmus alapján működik... ezért ajánlom figyelmedbe egy régi bikemag-os fórumbejegyzést:
"l= gyök(sqr(R-(r-rcos(n4pi/h)))+sqr(rsin(n4pi/h))+sqr(f))
R a felni belső átmérő fele
r agy furatkör sugár
n keresztezés száma
f agyperem távolsága a középsíktól - első keréknél j-b egyezik
h furatok száma
Plusz a felni falvastagsága, ez 2-4 mm
Szögfüggvény értékeket radiánban számoljátok!
Fokban 4pi=720" 2005-12-10 00:29 #19
-Henger-
illetve az alábbi oldalt:
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html