Mit jelent az. hogy hányszoros a keresztezés összefűzéskor? És mi a jobb ha többször van keresztezve vagy ha kevesebbszer??
Mit jelent az. hogy hányszoros a keresztezés összefűzéskor? És mi a jobb ha többször van keresztezve vagy ha kevesebbszer??
@Gotrek:Itt pontosan leírja , mi a különbség a 3 és a 4 kereszt között http://allbringa.blogstar.hu/2017/01/14/kerekpar-kerekfuzes/33133/
a legáltalánosabb a 3keresztes fűzés, mivel 4keresztnél már túl nagy a szög a küllőperemnél, és a küllők egymás fejéhez is hozzáérhetnek. Továbbá nem merevebb annyival, mint amennyivel nehezebb, bonyolultabb fűzni, és nehezebben gyorsítható.
az hogy hány keresztre van fűzve azt jelenti hogy adott bal vagy jobb peremből induló külső vagy belső fűzésű küllő hány ugyanabból a peremből, de ellentétes oldalról induló küllőt érint. Általában az utolsó keresztet csavarni szokták, hogy a küllők egymást is feszítsék, így merevebb lesz a kerék, és a küllők is nehezebben lazulnak ki, de nem lesz nehezebb a kerék.
Az hogy hány keresztre fűzöd egyéni ízlés kérdése, ahol nagy terhelést kell kibírni a keréknek ott a 3-4 kereszt a jellemző, ahol minimális a terhelés, ott radiálra fűzik (pályagépek első kereke). Ha van fék, akkor a radiál már nem javasolt (de azért én is használom), hajtásoldalon hátul pedig legalább két kereszt, de inkább 3. tárcsaféknél fék oldalán ugyanez a helyzet, ugyanis a radiál, és egy keresztet szétcibálná a tárcsafél ereje. Országútiknál hátul szoktak hajtásoldalon és baloldalon eltérő fűzési módszert alkalmazni. MTB-knél is lehet, de nem jellemző, kivéve pár gyárilag fűzött mavic kereket pl.
@Gotrek: nem igazán látom értelmét ennek a fórumnak sem. Ha kevesebbszer van füzve nem keresztezi egymást egy küllő sem akkor szarrá fog menni az agyad eltörik vagy ilyesmi minél több a kereszt annál rugalmasabb de 5 keresztezésnél nem igen láttam többet.
@lapátgyilkoló: Hát nem is tudom 3 kereszt.... 4 keresztes a legelterjedtem az alap bicókat is úgy füzik és mindenki más is sztem 4 keresztel füzi. amugymeg... http://www.freeweb.hu/fulopkerek/Bike%20Lite/sp_kerek.htm
megnézel egy küllőt és megszámolod h hány másik küllőt keresztez... minél több kereszt annál erősebb de ehhez hosszabb küllőkre van szűkség ami ugye nehezebb bár kit érdekel a súly... legelterjedtebb a 3kereszt...