Kerékpár-felújítás

1-38 (38 hozzászólás)

Elküldve: 2022.10.29. 13:33 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 40
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, nálam tapasztaltabbaktól! Nem vagyok profi bringás. Van egy trekking és egy oúti bringám, mindkettőre komolyabban kell költenem. Azt szeretném megtudni, hogy jók, megfelelőek-e hozzájuk az alábbi alkatrészek. Mindkettőnél hátsó fogaskoszorú csere lesz +lánc, sőt a trekkingen gumiköpenyt is muszáj lesz, mert repedezett. Próbáltuk, hogy scak láncot cserélünk, de muszáj csoportkereket is, a kopottabb kerekeken fut, szalaszt az új lánc, ami próbára lett feltéve. 1. Caprine Tour Cross trekking kerékpár (7 sebességes): Fogaskoszorú: https://ebike.hu/termekek/hajtas/fogaskoszoru/racsni-7-seb/121219_shimano-tourney-mf-tz500-7-7-sebesseges-menetes-racsni/ (Shimano MF-TZ21-es van rajta gyárilag, de ez már nem kapható) Lánc: https://ebike.hu/termekek/hajtas/lanc/6-7-8-seb/1504_connex-800-8-sebesseges-lanc/ Gumi: https://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/orszaguti-trekking/129562_continental-contact-urban-reflexcsikos-drotperemes-622-700c-gumikopeny/ Ezt néztem ki, jókat olvastam róla több helyen, de bevallom, egy kicsit húzós az ára nekem. Ha esetleg valaki tud kicsivel olcsóbbat (szintén defektvédelemmel), azt megköszönöm! Amúgy aszfalton használom többnyire a trekkinget. 2. Genesis Corsa országúti kerékpár (8 sebességes, Shimano Tiagra, elöl Sora. ): Már nem mai gyerek, a hátsó csoportkerék 12-25T fogkiosztású. Fogaskoszorú: https://ebike.hu/termekek/hajtas/fogaskoszoru/kazetta-8-seb/815_shimano-cs-hg50-8-sebesseges-fogaskereksor/ Ehhez a lánc már adott, korábban vettem tartaléknak egy SRAM PC-870-eset. https://ebike.hu/termekek/hajtas/lanc/6-7-8-seb/10067_sram-pc-870-8-sebesseges-lanc/ (Én még jóval olcsóbban vettem 2 éve, mostanra már nagyon megdrágult). Bízom benne, hogy a kiválasztott alkatrészek kompatibilisek egymással, ha valakinek van más ötlete (főleg gumit illetően), azt szívesen elfogadom. Nagyon köszönöm előre is a segítségetek!

Elküldve: 2022.11.16. 18:41 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 65

@Cadre Allage: Nem hiszem. Szerintem valami emojit illeszett be. Én is így jártam. A testbike oldala kérdőjelet illeszt be helyette.

Elküldve: 2022.11.16. 18:13 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 53

@nagy0703: itt most Vita van vagy bunkosag?!?

Elküldve: 2022.11.16. 16:49 nagy0703 

  • nagy0703 avatar
  • hozzászólások: 5

@Makky: Köszönöm ????

Elküldve: 2022.11.16. 16:48 nagy0703 

  • nagy0703 avatar
  • hozzászólások: 5

@Makky: Köszönöm ????

Elküldve: 2022.11.16. 13:33 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@nagy0703: Ha biztosra akarsz menni, akkor szerintem legyen inkább 113. Főleg, ha görgőn a keményebb áttételeket nyomnád inkább, mert akkor nem baj, ha kicsit kintebb van a láncvonal.

Elküldve: 2022.11.16. 09:40 nagy0703 

  • nagy0703 avatar
  • hozzászólások: 5

@Makky: 2x8 lenne így

Elküldve: 2022.11.16. 09:38 nagy0703 

  • nagy0703 avatar
  • hozzászólások: 5

@Makky: Értem, köszönöm a segítséget.. igazából ez egy régi országúti váz, most görgőzéshez használom..próbálom erősítenie a lábam, ezért tennék rá nagyobb hajtást.

Elküldve: 2022.11.16. 07:27 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@nagy0703: Erre így nem lehet pontos választ adni, mert ennél több tényezőtől függ. De valahol 110-113 körül jó lehet. Arra figyelj, hogy a láncvillánál legyen elég hely, mert ha túl rövid a monoblokk, akkor beleérhet a hajtókar/(sőt extrém esetben a lánckerék is, ha MTB vázról van szó)! Illetve az első váltóval is lehet szívni, hogy ha túl közel van! (Nem tud elég közel menni a vázhoz, mert megakad benne!) De ezek egy része csak akkor derül ki, amikor összerakod! A 113 ilyen szempontból biztosabb.

Elküldve: 2022.11.16. 06:50 nagy0703 

  • nagy0703 avatar
  • hozzászólások: 5

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni.Van egy 116-os monoblokkom, most egy 3 As tányér van rajta . Szeretnék rá tenni 2 tányért 50-34est.Hanyas monoblok kell hozzá? Köszönöm a segítséget.

Elküldve: 2022.11.02. 16:56 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 53

@julis: koszi a fehérvár úti jólesz elvileg!szerelnek karbont

Elküldve: 2022.10.31. 23:46 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 53

@julis: koszi a napokban hivom;)

Elküldve: 2022.10.31. 20:19 julis 

  • julis avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@Cadre Allage: Soulrider 1027 Budapest, II. kerület, Kacsa utca 5. 06-70/286-5838 Kérdezz rájuk telefonon !

Start Kerékpárüzlet és Szervíz 1119 Budapest, XI. kerület, Fehérvári út 83

Elküldve: 2022.10.31. 19:34 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 53

@Cadre Allage: most robbant le a "hasznaltautóm" szóval minden segítséget szívesen fogadok!

Elküldve: 2022.10.31. 18:02 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 469

Na itt már tényleg csak a rántotthús receptek megosztása ami még nincs a topikban :D

Elküldve: 2022.10.31. 17:57 Cadre Allage 

  • Cadre Allage avatar
  • hozzászólások: 53

bocs kicsit off topic karbonvázba vissza"persely hajtókar_"valaki ismer ilyen szerelőt?üdv köszi

Elküldve: 2022.10.31. 05:27 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@julis: Szerintem inkább örülj neki! Az biztos jó gumi! :) Amit írtam, az akkor igaz, ha minden más paraméter változatlan! De az általában igaz, hogy a magasabb TPI jobb minőséget/drágább gumit jelent. Ott pedig a defektvédelmen más megoldással javítanak.

Elküldve: 2022.10.30. 18:16 julis 

  • julis avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@Makky: Rendesen elkalandoztunk a kerékpár felújítás témától. :) ....... Van 320 tpi elfekvő tartalék gumim 28x700 Most örüljek, vagy kezdhetek aggódni ? :)

Elküldve: 2022.10.30. 18:10 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

Elküldve: 2022.10.30. 17:52 asebestyen 

Elküldve: 2022.10.30. 17:28 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 386

@asebestyen-nel értek egyet, nagyobb szövet sűrűségű , magas TPI számú külsök jobban ellenálnak pld egy akáctüskének. Persze lehetnek differenciák a gyártók által használt szálvastagságban, de a szálvastagság nem lineárisan csökken a szálak sűrűséggel. De aki jó defektvédelmet szeretne az válasszon a Marathon plus külsők közül, nem véletlen azt használja a legtöbb túrázó.

Elküldve: 2022.10.30. 14:56 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@asebestyen: Nem. A nagyobb szövetsűrűség nem azt jelenti, hogy sűrűbben van szőve, hanem hogy több, de pont emiatt vékonyabb(!) szálból áll a szövés! (A szövés mindig hézagmentes.) Emiatt minél sűrűbb a szövés (kör keresztmetszetűek a szálak) annél vékonyabbak a szálak! Vagyis annál könnyebb átszúrni/vágni! (Természetesen ez csak azonos anyaghasználat mellett igaz!)

Elküldve: 2022.10.30. 10:12 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 65

@asebestyen: Igen csak nem mindegy hogyan van technikailag megoldva, meg maga a szövet anyaga milyen. Általánosságban elmondható, hogy minél drágább a külső a annál jobb anyagból van, de a gumi maga gyorsabban is kopik.

Sajnos tökéletes gumi nincsen. Vagy kőnehéz, de cserébe van valami betét benne, ami miatt defektálló és lassan kopik (például CST Salvo) vagy könnyű, gyorsan kopik, de élettartama alatt jobb menni vele sokkal és pár defekt is befigyelhet. Erre segítség valami defektgátló folyadék, de az is kábé +100-150 g/kerék (180 ml Slime például nagyságrenileg annyi súlyra).

Sajnos a súly is fontos, mert a kerék külső részén lévő plusz tömeg sokkal többet számít, mint például az a 1-1,5 kg többlet ha a váz, hajtömű stb. között oszlik el. Én is ezért adtam el a Salvot.

Elküldve: 2022.10.30. 08:49 asebestyen 

  • asebestyen avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 17

@Makky: A nagyobb szövetsűrűség pont nagyobb defektállóságot ad szúrás/vágás ellen.

Elküldve: 2022.10.30. 06:56 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 65

@Makky: Így van, a felrakási nehézség inkább felnitől függ. Ugyanaz a gumi nekem simán felment a Beretta P24-es felnire kézzel, de amikor felraktam a Bontrager felnire, úgy kellett felfeszegetni. Utóbbi kicsit magasabb peremkialakítású.

Nekem viszont van egy trükköm. Elkezdem feltenni a szelepoldalról. Egyik fele ha nehezen megvan, elkezdem a másikat. Amikor már nehéz és nem akar felmenni, akkor leteszem a kereket a földre és rálépek a gumira és a kereket megemeleve rárakom egy mozdulattal. Leszedni már nehezebb történet.

Elküldve: 2022.10.30. 06:21 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@julis: Jó ötlet a csipesz! :) Én mondjuk a multi tool valamelyik hegyesebb szerszámával szoktam kibányászni. Eddig mindig sikerült szerencsére. A 120 TPI már verseny kategória! Az olcsóbb/egyszerűbb gumik 27 TPI-sek. A közepes/tipikus edző gumik 60 TPI-sek. Ilyen a Conti és a Schwalbe is! A Continál írt 3x180TPI valójában 60 TPI-s gumit jelent, ahol 3 retegben van a szövet! Így jón ki a 3x60=180, csak a marketing miatt a 3x180 jóbban mutat! :) A 27 TPI-nél már érezhetően rosszabb a menet komfort. A 60 egy jó kompromisszum a tömeg/menetkomfort/defekttűrés tekintetében. (A magas TPI kevésbé defekttűrő!) A tömegbe (és a menetkomfortba) még az oldalfal kialakítás is erősen beleszól. Ezt az oldalt ajánlom még esetleg a témában: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

Elküldve: 2022.10.29. 22:14 julis 

  • julis avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@Makky: " Szóval úgyanúgy kell lenni nálad mindennek a javításához!" + 1 CSIPESZ amivel kiszeded a tüskét ! :)

Elküldve: 2022.10.29. 22:10 julis 

  • julis avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

@TOMI_77: Igen, van abban valami, amit mondasz. Velem a continental-nak sikerült megutálnia magát (ultra sport). Valahogy a hajtogatósokat könnyebben szerelem. - Szerintem ember nincs a földön, aki mindegyiket kipróbálta volna, és így nehéz az összehasonlítás. Az biztos, hogy 28 széles az jó a városi, és az országúti használatra. Keskenyebbnél már felütés veszély van. - A gumi súlya figyelemre méltó adat. Minél könnyebb, annál kevesebb a futófelület vastagsága. Ugyanis azon lehet súlyt spórolni. Egy nehezebb fajtát kell kinézni 120tpi-vel. A contik drágák és annyira azért nem jók. Mondjuk a swable se olcsó ...

Elküldve: 2022.10.29. 20:24 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 40

@Makky: Igazad van, teljesen egyetértek, defekvédelemmel is kerülhetek pácba és nem biztos, hogy sikerül megszerelnem az országúton. Ami nekem nem mindig könnyű, feltenni. Megnéztem az oldalt, amit linkeltél. A láncok, fogaskoszorúk hasonló áron vannak, de sikerült találni gumit jó árban! Köszönöm még egyszer a tippet, hálás vagyok érte!

Elküldve: 2022.10.29. 20:03 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@TOMI_77: Igen, a többi rendben van! Egyébként a defektvédelmessel is simán lehet defektet kapni! Csak kicsit jobban ellenáll bizonyos dolgoknak. Szóval úgyanúgy kell lenni nálad mindennek a javításához! Persze létezik olyan defektvédelem, ami tényleg nagyon komoly (pl. mert 5mm vastag), de az már jelentősen rontja a gumi menetkomfortját. Illetve szikla nehéz is lesz tőle! (Van olyanom is, de nem ebben a méretben.) Pont ezért szívás, ha nehéz egy gumit föltenni. Mert amit már otthon a "műhelyben" is nehéz föltenni, azt az út szélén, esetleg vizesen (akkor megnő a defekt kockázat), netán télen, szétfagyott kezekkel, szinte reménytelen lesz megszerelni, hiába van nálad minden, ha egyszerűen nem tudod leszedni, vagy visszatenni...

Elküldve: 2022.10.29. 19:42 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 40

@Makky: Köszönöm a tippet, meg fogom nézni! Gondolkodtam egyébként rajta, hogy lehet, külföldön olcsóbbat is találni. Igen, biztosan van marketing is a defektvédelem címszó alatt. Ami most van fent az oútimon, az egy Continental Ultra Sport, ha jól tudom, abban sincs semmi defektvédelem. Végül is egyszer volt vele defektem, de volt nálam belső és minden, ami a leszedéshez, felszereléshez kell. Megnézem, amiket említettél. Tényleg nem szeretnék közel 14 000 Ft-ot most kiadni egy gumiért. A többi linkelt alkatrész, ha jól sejtem, akkor rendben.

Elküldve: 2022.10.29. 19:18 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@TOMI_77: A defektvédelem részben marketing. :) Én mentem már defektvédelem nélküli gumikkal is simán 20-30e km-eket defekt nélkül (és koptak el egyetlen defekt nélkül)! Edző gumik meg nem kopnak gyorsan. Nekem hátsó keréken simán elmennek 15-25e km-t. Elsőn meg még többet ugye. Most hátul egy Schwalbe Durano DD-vel megyek. 8000 km-nél még nincs látható kopása! :) A Lugano nagyon alap gumi, szerintem azt hagyjad. De eBike-on pl. a Vittoria Zafiro Pro IV 7800 Ft. Az nem rossz. De én mindig németeknél veszek gumit (is), mert akciósan sokkal olcsóbbak, mint itthon! Pl. bike24.de-n most Conti Ultrasport3 15 Euro! De még a GrandPrix is csak 27! Vagy a Vittoria Rubino Pro. Ezek már sokkal komolyabb gumik! A Tufo Comtura Duo is elég jó és az nekem könnyen fölment. Schwalbe Durano DD-t még egyszer nem veszek, mert az nehezen megy föl. A Conti Gatorskin jobb. De ezekkel még nem mentem sokat. (Ezekből nekem is 28-as van.) (Ha már fönt vannak, akkor érzésre hasonlóan viselkednek.)

Elküldve: 2022.10.29. 19:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@julis: Alapvetően én is azt mondom, hogy hajtogatós legyen. Főleg ennyi pénzért! Sőt sokkal olcsóbban is van már. De ennek nem sok köze van a felrakási nehézségekhez. Hajtogatóssal ugyanúgy lehet szívni! És még csak nem is gyártó függő. Én már szívtam contival és schwalbe-val is (hajtogatós mindegyik). Most legutóbb pl. a Schwalbe Durano DD 28mm izzasztott meg. Ahhoz képest a Conti Gatorskin 28 simán fölment! :) Meg a GrandPrix is.

Elküldve: 2022.10.29. 18:48 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 469

A gumi az kopik, ez a természete. A drágább pedig általában gyorsabban kopik, ott nem a tartósságot fizeted meg. Egyébként hülyén hangozhat, viszont nagy igazság hogy a legjobb defektvédelem még mindig az ha nézed magad előtt az utat és nem hajtasz bele vakon minden szarba. :)

Elküldve: 2022.10.29. 17:36 TOMI_77 

  • TOMI_77 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 40

@Makky: Igen, a trekking racsnis, az outi kazettás. A trekkingen továbbra is 28mm széleset szeretnék. Igen, elég húzós ára van ennek a Conti guminak. Nézegettem a Schwalbet is, pl. a Lugano-t. Viszont többeknél olvastam, hogy gyorsan kopnak, nem tudom ezt se megerősíteni sem megcáfolni, mert Schwalbe-m nem volt, csak belső.

Elküldve: 2022.10.29. 17:06 julis 

  • julis avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

Continental gumikat én nem javaslom, pláne ha drótperemes. Nehéz le-fel szerelni. Inkább Swable hajtogatós. Idegállapottól függően 4-6 anyázást spórolsz meg vele.

Elküldve: 2022.10.29. 17:06 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 634

@rcs2003: Két bringáról van szó! Az egyik menetes, a másik kazettás. Hol itt a probléma? Szerintem jó, amiket linkelt. A gumival kapcsolatban: én tuti nem adnék azért ennyi pénzt! Milyen szélességűt szeretnél rá?

Elküldve: 2022.10.29. 15:57 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 469

Szia! Mivel racsnid van, azt nem lehet kazettára cserélni. Tök más rendszer. Más kerékagy kell hozzá.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!