Lánchoz:
láncbontó, vagy patentszem. Mosáshoz brigéciolt javaslom, áztatod benne, átöblíted, megszárad, visszateszed, minden láncszemre egy csepp olaj. Hagyod állni, felesleget letörlöd, esetleg mész még egy kört rajta.
Agyakhoz:
kónuszkulcs, hogy kiszedd a tengelyt, benzines (brigéciolos) törlőrongy, hogy az elfáradt zsírt letöröld az agy belső feléről, illetve a csapágygolyókról, koszorúról.
Ha Clin-tiszta, akkor újrazsírzás, összeszerelés.
Ugyanez igaz a hajtóműre is, ha nem zárt csapágyas.
Nagy nyomású mosót kerüld, mert a víz bejut a csapágyakhoz. Vagy nagynyomásúzás után szét is szeded az egész hóbelevancot, és a csapágycsészéket, tengelyeket, kónuszokat szárazra törlöd.
Vázat, felnit, féket slauggal megkínálod, áttörlöd. Ahol szükséges, valami zsíroldó mosószert használsz. Vagy benzines/brigéciolos rongy.
Zsírból, olajból olvasgass véleményeket, és kiderül, mire van szükséged. Pl. Motorex Dry Lube száraz, poros használatra elég jó.
Csapágyzsírból egyszerű Hanseline márkájút használok, bőven tökély.
Láncra én műszerolajat használok. Gyorsan fogy, de olcsó; port összeszedi, de könnyen takarítható a lánc.
Ha valahol bovdent cserélsz, akkor érdemes egy csepp olajat beküldeni a bovdenházba, mielőtt befűzöd.
Alapvetően imbuszkészlet, kónuszkulcsok, hajtóműleszedő elégséges. Ha nem gyorszáras a kerékagyad, akkor általában 15-ös külcs.
Bovdenekhez jó minőségű vágó kell, különben csak nyeszetelsz, és szopás az egész.
Ha fogsort is leszeded, akkor attól függően kell ahhoz is leszedő. Fogsorhoz egyébként elegendő, ha átmosod slauggal, esetleg fogkefével még megkínálod.