Kerékpár kenése mivel történjen?

1-9 (9 hozzászólás)

Elküldve: 2012.11.03. 12:19 molngab 

  • molngab avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 59
Témaindító hozzászólás:

Mit használjak kerékpár kenésére (váltó, fogaskerék, áttétek stb)? Műszerolaj jó vagy más kell?

Eddig az MTB-m mozgó alkatrészeinek kenésére (fék kivételével) mezei műszerolajat használtam. Kinek mi a véleménye? Jó ez, elég ez vagy kell vmi speciálisabb?

Köszönöm

Elküldve: 2019.04.24. 18:21 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

Lánc és váltó kenésre Weldtite-TF2 spray-t használok kb 15éve. (vagy sima mezei műszerolaj) Minden más helyre sima gépzsír: (bovdenek, golyóscsapágyak, pedál menetei és hajtókar menet és felfekvőfelülete...stb )

Elküldve: 2019.04.24. 16:39 GeoMan 

  • GeoMan avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 55

@molngab:

WD40-el semmiképp. Sok tévhidelemmel ellentétben, abban szénhidrogének vannak, közismertebb nevükön heptán, oktán, izooktán, stb. Amik pont nemhogy kenni fognak, hanem kioldják a kenőanyagot, mivelhogy az is szénhidrogén származék. Csak míg a kenőzsír egy szappan, azaz pl az LZS jelzetű egy hosszú szénláncú olajsav lítiumsója, addig a WD-40 tiszta szénhidrogén. És a tiszta szénhidrogénekkel az a baj, hogy jobban párolognak, kevésbé tapadnak, stb és emiatt elég gyorsan "lekopnak" a lekent alkatrészekről. A lítiumzsírok egyébként is kb a legjobbak, mert azok bírják a legjobban a nyomásterhelést és a hőterhelést.

Elküldve: 2019.04.24. 10:01 MZsolt70 

  • MZsolt70 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Én a Holts Zsírzó sprayt használom. Toronymagasan a legjobb. Egy 500ml-es flakon nekem 14 évig volt jó otthoni karbantartásra. Most fogyott el. Láncot, váltót kentem vele. Kis csőrrel bárhova befújható. Nagyon keveset kellett fújni. Magyarországon jelenleg sehol sem találtam, külföldről szereztem be, rögtön négyet. Egy palack úgy 4eFt körül van. És nálam lesz egy plusz palack (négyes csomagot rendeltem két ismerősnek is egyet, így maradt egy)... Ha valaki kéri 4eFt+postaköltség vagy személyesen posta nélkül.

Elküldve: 2012.11.04. 16:42 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@molngab: Téli védelem gyanánt megteszi az ilyesmi. Ellenben, ha a kenés a cél, akkor egyrészt gazdaságtalan, másrészt célszerűtlen. Gazdaságtalan, mert az olajból oda is jut, ahova nem kell stb. Célszerűtlen, mert az olaj összeszedi a port. Azonkívül a szilikon és egyéb permetek döntő többsége nagyon nem kiadós: a lötty nagyobb része oldószer, csupán néhány százalékban tartalmaz szilikonolajat, illetve ásványi olajat. A könnyű (híg) olaj hamar kifolyik a kenési helyekről, s porral keveredve a víz is hamar elbánik vele.

Ha nem akarsz sokat költeni kenőanyagokra, akkor is szükséged lesz valamilyen olajra és zsírra. Többé-kevésbé tömített csapágyakhoz, csapokhoz, menetekhez stb. zsír kell. Olaj elsősorban a lánchoz és az első villa becsúszóihoz. A szakkönyvek mindezt szebben leírják, de itt, a különböző kenőanyag-véleményeknél is tájékozódhatsz.

A könnyű olajok kevesebb port gyűjtenek, de rövid életű kenést biztosítanak. A nehéz (sűrű) olajok éppen fordítva. Utóbbiak, főleg hidegben, a nagy felületen érintkező alkatrészek (pl. villaszárak) mozgását fékezhetik. Bringához a kettes tömörségi fokozatú csapágyzsírok megfelelőek. (A név többnyire magában foglalja a tömörségre utaló számot, pl. LTA2.)

Bringához a legolcsóbb kencék is megfelelnek. A különleges kenőanyagok persze jobbak, de nem kifizetődőek.

Elküldve: 2012.11.04. 09:08 molngab 

  • molngab avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 59

és mi történne, ha egyszerűen (a fék kivételével) szilikonspray-vel mindent lefújnék, aztán jó napot?

Elküldve: 2012.11.03. 15:15 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

Vannak még direkt biciklikhez kitalált zsírok;

http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/weldtite-bike-grease

http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/zefal-litium-zsir

http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/motorex-bike-grease-2000

De szerintem nem tudnak annyival többet, amennyivel többe kerülnek. Ez csak a saját véleményem, de olvasd el a véleményeket, és dönts saját belátásod szerint. A láncolajozó Spray-ket nem ajánlom, főleg hogyha a lakásban van a bringa, ugyanis nagyon büdösek.

Elküldve: 2012.11.03. 15:06 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@molngab: Kerékagyak,monoblokk,kormánycsapágy kenéséhez nem kell semmi csak zsír de azt én nem szoktam spórolni.Láncra,váltóra hajtásra jó a műszerolaj,telóra műszerolaj de még jobb a teflon alapú areosol kenőanyag.

Elküldve: 2012.11.03. 15:01 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@molngab: Csapágyakhoz kevés a műszerolaj, oda zsír kell, valami jó minőségű (pl:http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/mol-neoma-nh-2-kalciumkomplex-kenozsir) De az LZS 2 EP is nagyon jó, elég sok helyen lehet kapni és nem drága. Megveszel egy dobozzal és ha tömítettek az agy csapágyai, akkor egy életre elég lesz ez az egy doboz. Kormánycsapágyhoz is pont ez a megfelelő zsír. Lánchoz jó a műszerolaj. Ha jó minőségű(mondjuk teflonos) bovdenházakat használsz, akkor abba felesleges bármilyen kenőanyagot tenni.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!