Kerékpár kilométeróra beállítás

1-23 (23 hozzászólás)

Elküldve: 2017.05.13. 18:45 bubu- 

  • bubu- avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy bike station hk98 kerékpáros komputerem, és a kerékméretet szeretném beállítani, de nem találtam a megfelelő méretet! (Nekem 27.5" kerekem van) Van táblázat róla de abból nem találtam! Ezen a linken találtam meg a táblázatot, a második oldalon. Link: http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/856014-an-01-HU-kerekpar_computer.pdf

Ha valaki tud segíteni megköszönném! Üdv.: Bálint

Elküldve: 2023.03.24. 16:32 Regent 

  • Regent avatar
  • hozzászólások: 2

@bubu-: Fess egy pöttyet a külső gumi futófelületére ( pl akrilfesték.) Told meg a kerékpárúton míg a kerék átfordul és kettő nyomot hagy. A járdán. Mérd le mérőszalaggal a két pont távolságát. Üsd be a mm- Ben az értéket a négy számjegyhez kerékméret beállítás menüben, lépj ki. Minden fordulatnál annyi milliót ad hozzá amit beutottel. Ha kigyűlik 1 millió mm akkor egy kilométert fog mutatni. Stb.

Elküldve: 2020.09.03. 12:37 Regent 

  • Regent avatar
  • hozzászólások: 2

@bubu-: Fújd fel a gumit, tegyél festékpöttyet az első kerékre, told át, majd a földön levő kettő festékpetty távát mérd le mérőszalaggal, és üsd be a 4 jegyű számhoz az órába a mért méretet ha négyjegyű milliméter, ha háromjegyű akkor csak centire tudod beütni: Csak ez garantáltan pontos mert lehet hogy kopott a gumi, vagy van egy kis nyolcasod a felniben. Időnként fújj a gumiba, a hátsód is legyen kellően kemény, mert lapos hátsóval az első is jobban belapul.

Elküldve: 2018.11.20. 06:04 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@gyurgyur: Nincs. Távolságból és magasságból (légnyomás) számolja. Ha a sebbességet pontosan mutatja, akkor nincs mit állítani. Hosszabb egyenletes emelkedőn azért viszonylag pontosnak kéne lennie. Nyilván rövidebbeken nem.

Elküldve: 2018.11.15. 16:41 gyurgyur 

  • gyurgyur avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 1

Sziasztok! Használok egy VDO m6 komputert. A lejtési és az emelkedési % mérés nagyon pontatlan. Van- e a komputeren állítási lehetőség?

Elküldve: 2017.07.20. 10:09 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

A kerék, pontosabban a gumiköpeny kerületének számítása az ETRTO adatok alapján (figyelmen kívül hagyva egyéb körülményeket, pl. a köpeny benyomódását a terhelés alatt):

Kerület (mm) = ((ETRTO1 * 2) + ETRTO2) * 3.14159265.

ETRTO1: a köpeny szélessége (egyúttal a magassága is).

ETRTO2: a köpeny belső peremének átmérője.

Mindkét adat megtalálható a köpeny oldalán, pl. 54-559.

Elküldve: 2017.07.20. 09:28 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@Knight_: Bocs, csak egyszer adtam hozzá :D.

Tehát helyesen: 622+1,625,42=703,28mm.

Elküldve: 2017.07.20. 09:26 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@buday1988: Valószínűleg 622mm-es a peremátmérője a felnidnek. Ehhez kell hozzáadni kétszer a köpeny magasságát (622+1,6*25,4=662,64mm), hogy megkapod a kerékátmérőt. Ebből már számolhatod a kerületet, amit valahol meg lehet adni az órának.

Elküldve: 2017.07.18. 19:07 Zs 

  • Zs avatar
  • hozzászólások: 1

Sziasztok! szeretnék egy kis segítséget kérni, vásároltam egy Cataye KM órát és a gumi méret beállításnál elakadtam! 28x1.60-as gumi van a felnimen, de 28"os méret nincs az órában! mire kell állítani hogy jó legyen? köszönöm előre is

Elküldve: 2017.06.27. 21:27 Csakisahegy 

  • Csakisahegy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 39

@bubu-: Le kell mérni a kerék valós kerületét, és azt az értéket kell beállítani az órán. Nekem így méterre pontosan annyit mutat, mint a GPS.

Elküldve: 2017.06.27. 08:23 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@rcs2003: Eltúlozzuk a kérdés jelentőségét, természetesen, s közben jól szórakozunk. Bizonyos határig ésszerű a pontosság növelése, azon túl azonban csak játék. Mivel a mérési hiba elhanyagolhatóan kicsi, csak nagyon hosszú utakon lenne jelentősége a nagyobb pontosságnak. Na és ha milliméterre pontosan mérnénk, mit érnénk vele? Kilovagolok, mondjuk Békés megyébe, s a műszerem 265,2 kilométert számlál. A térkép ugyanezen útszakaszt 264,3 kilométernek mondja. Igen ám, de menet közben betértem a csapszékbe, s utóbb az út széli akácosba is behajtottam verebet lesni stb. Erről a térkép sajnos nem tud. És ha még nagyobb az eltérés? Biztosíthatok mindenkit, ettől még nyugodtan alszom. Vagy ha mégsem, akkor írok egy programot, mely milliméter pontossággal számítja ki a kerék kerületét, s figyelembe veszi a csillagok állását is. :)

Elküldve: 2017.06.27. 02:21 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 893

Szerintem rettenetesen túl van ez a kérdés misztifikálva, de lehet hogy mindannyian ironizáltok és csak nekem nem tűnik fel. :) Egyszerűen le kell mérni simán terhelés nélkül a kerületet és azt beütni az órába, kész. Ha annyira benyomódik a gumi mikor ráül az ember hogy mondjuk ettől (csak mondok valami hasraütött értéket) 1cm-rel rövidebb lesz az egy fordulatnyi kerület, akkor is csak kb 0.5%-os eltérés fog keletkezni a mérésekben. Teljesen elhanyagolható. Pár példa amik szintén elhanyagolhatók: -Mi van amikor erősen fékez egyet az ember? A testsúlya általában előretolódik kissé. Ettől az első külső jobban benyomódik, a fékezés idejére kisebb lesz az egy fordulatnyi kerülete. Megint csak eltérés a mérésben. Mi van ha huppanós-bukkanós-kátyús úton fékez az ember? A kerék elhagyhatja a betont rövidke pillanatokra. Ekkor a fék a levegőben levő kereket jobban lassítja, akár blokkolhatja is arra a kis időre. Ismét pontatlan lesz a mérés, de még bőven hibahatáron belül.

Egy egyszerű tipp ha nem vagy biztos hogy jót mérsz-e: ha van a telefonodban gps vevő vagy akár dedikált gps eszközöd van, akaszd fel a kormányra egy hosszú egyenes úton és figyeld van-e eltérés az óra által mért és a gps által mért sebességben. ha van, korrigáld az órád beállítását a megfelelő irányba amíg teljesen pontos nem lesz.

Elküldve: 2017.06.26. 21:45 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@OKdoki: A szóban forgó programnak is vannak fogyatékosságai. A köpenyek benyomódását például 75 kg tömegű lovasra számítja, nem lehet rábírni más tömegérték kezelésére.

A benyomódás mértéke nyilván a tömlőnyomás értékétől, a köpeny szélességétől stb. is függ. Mindezeket a program nem veszi tekintetbe. Ehelyett egy gyakorlati tapasztalat alapján megállapított középértékkel számol. Következésképpen jaj az átlagtól eltérő kerékpároknak és lovasaiknak!

Kellően pontos adatokat csak akkor kapnánk, ha saját gépünkön ülve megtennénk legalább harminc kerékfordulatnyi utat, s a megtett útból számolnánk ki a kerék kerületét. Jobban mondva, a mérést alkalmanként meg kellene ismételni, hogy figyelembe vehessük a tömlőnyomás változásait, a málha tömegét, nem különben a kerékpárosét. Mert mi van, ha a lovas lead pár kilogrammot menet közben?

Elküldve: 2017.06.26. 20:42 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

No, rájöttem a megoldásra. Megjelölöd a gumit és az aszfaltot egy kiinduló ponton. Majd terheletlenül végiggördíted a biciklit, míg a jel pontosan újra az aszfalthoz ér rá 90 fokot bezárva. Ez az első mérés. Visszatolod a biciklit a kiinduló jelhez és pontosan odaállítod a gumin található jelet ahol az aszfalton is van. Most a házfalba kapaszkodva (kimaradt, hogy a fal mellett) és a biciklin ülve teszed meg az egy kerékfordulatnyi távot (szar dolog lefelé hajolva bámulni, hogy hol áll a bicikli kerekén a jel). Persze, a most kapott hossz milliméterbe megadja az órabeállítás alapszámát. Miért volt szükség az első mérésre? Egyrészt, mert én is kíváncsi lennék rá. :) Másrészt, mert az első és második mérés arányszáma, később nagy biztonsággal használható, ha gumi szélességet vált az ember. (az egyes szám második személyt, a többes szám első személy királyi megfelelőjének szántam:))

Elküldve: 2017.06.26. 20:28 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@XCode: Letöltöttem. Az én általam használt 35-622re vagy lányosabb nevén 700x35C gumira 2149 mm-t mond. Az énáltalam bemásolt program meg 2174 mm-t. Viszont, miből számolja a benyomódás mértékét? Nem kéri a bicikli és az ő lovasának a súlyát. További megfigyelésem, hogy a Strava adataihoz akkor kerülök közelebb, ha nem lefelé, hanem fölfelé módosítom az adatokat. Először 2180-at írtam be, ekkor jellemzően néhány száz méterrel többet mutatott az órám, mint a Starav, bár hullámzott, hiszen egyik sem lehet tökéletesen pontos. Most 2178-ra állítottam és inkább alá lő 1-2-300 méterrel a jellemző 41 kilométeres körömön. ?

Elküldve: 2017.06.26. 19:31 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1487

@OKdoki: A hivatkozott (sz)ámító eljárás a kerék méretét terheletlen abroncsok esetére adja meg. Ennélfogva, ha ráülsz a gépre, s az abroncsok benyomódnak, a műszered a számítottnál valamivel (csekély mértékben) nagyobb sebességet mutat, és a megtett utat is bővebben méri. Ha valaki valamivel pontosabb adatokra vágyna: Eszterlánc.

Elküldve: 2017.06.26. 14:48 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@ikarasz: A fórumtémát indító kolléga belinkelte a használati utasítást.

Elküldve: 2017.06.21. 13:13 ikarasz 

  • ikarasz avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Használati utasítás valakinek?

Elküldve: 2017.06.21. 13:12 ikarasz 

  • ikarasz avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 2

Sziasztok !! Ugyanez a computerem van csak én éppen programozni nem tudom ( melyik gombkombináció után lehet bevinni a kerékméretet) Segítséget köszönöm előre is! István

Elküldve: 2017.05.13. 19:24 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Bicikli kerékméret kerület kalkulátor komputer beállításhoz. Gumi szélességet is figyelembe veszi. http://www.berkshiresports.org/index.php?ID=bikecomputertiresizecalculator Görgesd le a lap közepére, ott találod!

Elküldve: 2017.05.13. 19:18 bubu- 

  • bubu- avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 2

Köszönöm a gyors válaszokat!

Elküldve: 2017.05.13. 19:03 NorBEE300 

  • NorBEE300 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • E-Bike, Pedelec csapat
  • hozzászólások: 342

Oké, hogy 27,5". ETRTO méret? 54-584 átmérője: 2195 mm, 57-584 átmérője: 2215 mm, 60-584 átmérője: 2240 mm. Így talán boldogulsz ;).

Elküldve: 2017.05.13. 18:57 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

@bubu-: Szia! A használati utasítás alapján a kerék kerületét kell megadni mm-ben. A 27,5"-os bringák felniátmérője tudtommal 584mm. Ehhez kell hozzáadni a köpeny magasságát kétszer. Ha pl. 2,25"-os külsőd van, akkor ez 2 x 57,15mm. A teljes kerület tehát 698,3mm * Pi = 2194mm. Viszont ha teljesen pontos értéket akarsz akkor jobban jársz, ha magad méred le: Pl megjelölöd a talajt a szelepnél, felülsz a bringára, gurulsz egy teljes kört, megjelölöd megint a talajt, és leméred a távolságot.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!