Kerékpár vásárlás. Mi a különbség?

1-13 (13 hozzászólás)

Elküldve: 2015.08.09. 09:36 Szeki24 

  • Szeki24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7
Témaindító hozzászólás:

SZiasztok! én általában munkábajáráshoz használom a biciklit van egy nakamura highlanderem cross bicaj. de szeretnék egy gyorsabbra váltani ha érdemes ez olyan 15kg nyom,és első teleszkopos amit nem lehet kikapcsolni,egy neuzer courier -re gondoltam mer az nem olyan drága ,minőségileg milyen az a bicikli? nekem a gyorsaság a lényeg szeretek száguldozni a nakamurát is átalakitottam a kormányát hogy előrébb tudjak dőlni, mennyit számittana egy hogy 5kiloval könnyebb biciklivel tekerni sebességben?

Elküldve: 2020.07.24. 14:33 gyorgya 

  • gyorgya avatar
  • hozzászólások: 1

Sziasztok, Segítséget szeretnék kérni. Főleg városi használatra szeretnék bicajt választani: kb 10-15 kilométert járok naponta melóba Budapesten, hétvégente pedig országuton szoktam tekerni olyan 80-100 kilométert sportolási jelleggel, de nem véresen komolyan. Az outit és a gravelt már kizártam, nem igazán szeretem a nagyon belehajolós bicajokat és a hátam sem bírja annyira. A nagy keresés sikerült kettőre leszűkíteni (nagyjából egy árban van a két bicaj): Scott metrix 30 EQ és Merida speeder 100 (2020)-ra. A Speeder carbon villás, a Scott-on talán kicsit jobb váltó szett van. A merida talán egy kicsit sportosabb, a scott kicsit városiasabb kinézetű, főleg a sárhányákkal szerelve. Mit gondoltok, van valami kizáró tényező vagy olyasmi dolog, ami miatt az egyiket vagy a másikat kellene választanom? Előzőleg egy GT Traffic 4.0 trekkingem volt, nagyon szerettem, sajnos eltört a váza és ezért szeretnék/kell váltani.

Elküldve: 2015.08.15. 18:59 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Szeki24: A légellenállásnak nagyjából 50 fölött van szerepe. :)

Ha mindenképp országúti szélességű (20-25 mm) gumit akarsz, akkor fűzess az agyakra országúti felnit. Ha beéred a 28-assal, a jelenlegi kerekeiddel még jó lesz.

A kerékpár súlya természetesen számít, de jellemzően hosszú távon, illetve emelkedőn. Mivel nem tudom, mióta bringázol, milyen távokat mész, milyen az erőnléted, állóképességed, stb. innen nehezen tudnám megállapítani, hogy a te esetedben mennyit jelentene.

Ha bármi kérdésed van ezekkel kapcsolatban, írhatsz nyugodtan privátban is.

Elküldve: 2015.08.15. 18:16 Szeki24 

  • Szeki24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Estván: 15kg-os a biciklim az mennyit számittana ha csak 10kilos bringával mennék?

Elküldve: 2015.08.15. 18:04 Szeki24 

  • Szeki24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Estván: azért gondoltam a könyöklőre mer ugye akkor a légellenállás kicsi lenne,persze csak lakott területen kivűl használnám a könyöklöt. akkor a 28-as gumi még elmegy ?az intersportba kérdeztem ott azt mondták nem megy el, és a 25-ös gumi elmegy? vagy csak a 28?

Elküldve: 2015.08.15. 17:54 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Szeki24: A könyöklő egy valamire való: időfutam (ill. triatlon) kerékpárra. Közlekedős bringára semmi értelme.

A teleszkóp nem az utazósebességet lassítja, hanem gyorsulásnál "tüntet el" csomó energiát. Egyébként léteznek teleszkóphoz tervezett vázba beépíthető hosszú szárú merev villák, olyanra kicserélheted.

25-ös felnire a 28-as gumi még jó. Könnyebben gördül a bringa, ha mindig figyelsz, hogy a gumik megfelelő légnyomáson legyenek (a ráírt tartomány felső határára nyugodtan fújhatod). Sokat segít a lánc, lánckeréksor és a csapágyak karbantartása, megfelelő kenése.

Elküldve: 2015.08.15. 16:12 Szeki24 

  • Szeki24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@JPeti86: és ha vennék rá egy triatlon kormánykönyöklöt? az jó ötlet? amugy a teleszkop mennyit lassit rajt?28-as a nakamura és 32-es gumi van rajt ,vékonyabb gumit lehet rá rakni 25-ös felnire? nekem aztmondták hogy nem megy el vékonyabb

Elküldve: 2015.08.15. 16:11 Szeki24 

  • Szeki24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Estván: és ha vennék rá egy triatlon kormánykönyöklöt? az jó ötlet? amugy a teleszkop mennyit lassit rajt?28-as a nakamura és 32-es gumi van rajt ,vékonyabb gumit lehet rá rakni 25-ös felnire? nekem aztmondták hogy nem megy el vékonyabb

Elküldve: 2015.08.15. 16:11 Szeki24 

  • Szeki24 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Vilmos23: és ha vennék rá egy triatlon kormánykönyöklöt? az jó ötlet? amugy a teleszkop mennyit lassit rajt?28-as a nakamura és 32-es gumi van rajt ,vékonyabb gumit lehet rá rakni 25-ös felnire? nekem aztmondták hogy nem megy el vékonyabb

Elküldve: 2015.08.14. 18:31 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@Szeki24: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=15755&id=40&pp=mygl

A monti és a courier között nincs nagy különbség, ha egyenes kormánnyal használod. Persze könnyebben suhan a courier a 28" kerekek miatt, de ugyan úgy széles a kormánya és egyenes ülve fogod a szelet. Ezért cseréltem én is a kormányt, és tettem rá fékváltókart. Egy 30-32-es gumival gyors is, és nem kell minden gödröcskét kerülgetni. Somogyban nem nehéz dombot találni, ott a súly is számít. De amivel rengeteget lehet nyerni, az egy könnyű gumi/belső kombináció! Ha mindennapi igáslónak szánod nem rossz választás a courier, van rajta sárvédőszem, csomagtartó szem is.

Sima couriert gondoltál, vagy DT-t? Az enyém is még eladó, fent a képen 100e Ft-ért. A képek alatt vannak infók miben mennyi km van.

Elküldve: 2015.08.14. 18:08 Vilmos23 

  • Vilmos23 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 241

@Szeki24: Szerintem a nakamurát ne cseréld neuzerre. Cserélgesd ki azokat a dolgokat a mostanin amit úgy gondolsz hogy sokat nyom. A súly az megint más kérdés. Láttam már olyan embert aki outin ült és ott hagytam a francba(montival voltam. Erre szokta mondani egy jó ismerősöm nem az számít milyen biciklid van hanem hogy ki hajtja és van benne igazság. Ő is hagyott már ott régi citybikekkal. Ha sebességet akarsz akkor slick gumira vált és minél vékonyabbra.1,75re vagy 1,5 szélességűre 26"-osba. A többi igazából grammhuszárkodás kérdése.

Elküldve: 2015.08.14. 18:00 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@JPeti86: "De a végsebesség nem lesz tőle nagyobb, ahhoz a légellenállást kell csökkenteni." Igen, egy bizonyos szint felett, amitől az olvasók többsége elég messze van :) Addig meg inkább állóképességre, keringésre, lábra "gyúrni" ;)

Elküldve: 2015.08.14. 17:06 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

A könnyebb bicaj a gyorsulásnál sokat számít. (Nekem a városi bicim lecsupaszítva olyan 15-16 kiló, erre jön rá a csomagtartó és 3 lezáró, akkor 22 kiló. Egész más a gyorsulása, meg a kezelése, amikor a felújítás miatt leszedtem a plusz súlyt.

De a végsebesség nem lesz tőle nagyobb, ahhoz a légellenállást kell csökkenteni. Előre kell hajolni, keskenyebb gumik nagy nyomáson, stb, szóval országúti stílus.

Én is szeretek száguldani de a szabályokat meg az aszfaltot és kipufogó gázt kevésbé, ezért építek DH gépet outi helyett :D

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!